دوره مدیریت بازاریابی

بر اساس تعریف فیلیپ کاتلر، مدیریت بازاریابی عبارت است از فرایند برنامه‌ریزی و اجرای پندار توزیع ایده، کالا و خدمات به قصد انجام مبادلاتی که به تأمین اهداف انفرادی و سازمانی منجر گردد. برخلاف استنباط سطحی رایج، که مفهوم بازاریابی را ایجاد تقاضا برای محصول می‌داند، بازاریابی به طیف وسیعی از فعالیت‌ها اطلاق می‌گردد که از تحقیقات بازاریابی، برنامه‌ریزی، اجرا و کنترل تقاضا تشکیل شده است. مدیر بازاریابی، در چارچوب برنامهٔ بازاریابی، در مورد بازارهای هدف، تولید کالای جدید، قیمت‌گذاری، کانال‌های توزیع کالا، ارتباطات، برندسازی و تبلیغات، فعالیت‌های لازم برای رسیدن به اهداف سازمانی را ساماندهی و هدایت می‌کند.همان‌طور که از تعریف برمی آید، بازاریابی امری ست که در جهت برنامه‌ریزی نحوه حضور در بازارهای هدفگیری شده برای محصولات/خدمات نقشی پررنگتر ایفا می‌کند. اما باید توجه داشته باشیم، امر برنامه‌ریزی کردن صرفاً نوشتن چند بند از وظایف و مشخص کردن زمان انجام آنها نیست، بلکه وجود یک تیم اجرایی قوی در این زمینه بسیار مهم است. البته می‌توان به این نکته نیز اشاره کرد که وجود تیم‌هایی که میزان فاصله سازمان یا یک واحد خاص را با ارائه گزارش‌های دوره‌ای و مدیریتی مورد بررسی قرار می‌دهند نیز حائز اهمیت است. به روشنی از تعاریف بالا مشخص است، واحد بازاریابی کاری فراتر از فروش و جذب مشتری دارد؛ و این دو بخش کوچکی از کارهای عمده واحد بازاریابی محسوب می‌شود.

تعريف ما از بازاريابي به شرح ذيل مي‏باشد:

 «بازاريابي عبارت از فعاليت‏هاي نيروي انساني است كه از طريق تبادل فرايندها به سمت ارضاء نيازها و خواسته‏ها هدايت شود.» براي روشن‏تر كردن اين تعريف، نگاهي به واژه‏هاي ذيل خواهيم داشت: احتياجات، خواسته‏ها، تقاضاها، محصولات، داد و ستد، معاملات و بازارها.

 اهم وظايف مديريت بازار

  •   جمع‏ آوري و بررسي اطلاعات به منظور تشخيص وضعيت و استعداد بازار و تعيين نياز مصرف‏كنندگان
  •   مشخص نمودن هدف‏هاي فروش و سهميه بازار
  •   تعيين آميزه و يا تركيب بازاريابي كه عناصر آن از محصول، قيمت، كانال‏هاي توزيع و فعاليت‏هاي پيشبرد فروش مي‏باشند.
  •   سازماندهي فعاليت‏هاي بازاريابي و نيروهاي انساني و آموزش لازم براي آن
  •   كنترل و يا نظارت به منظور اينكه فعاليت‏ها با توجه به برنامه پيش برود.
  •   تامين خدمات بعد از فروش: مثل تامين لوازم يدكي و قطعات
  •   بررسي نظريات مصرف‏كنندگان در ارتباط با محصولات و خدمات ارائه شده
  •   ايجاد تقاضا براي محصول و خدمات
  •   ايجاد هماهنگي بين مقدار، زمان و خصوصيات تقاضا

 

دوره یک روزه رفتار مصرف کننده

دوره یک روزه بازاریابی جهانی

دوره یک روزه بازاریابی اینترنتی

دوره یک روزه مدیریت فروش

دوره یک روزه بازاریابی حسی

دوره یک روزه بازاریابی هیجانی

دوره یک روزه توسعه محصول

دوره یک روزه بازاریابی خدماتی

 

 

 

دپارتمان بازاریابی و فروش فن آوران حکیم

مأموریت:

موسسه فن آوران حکیم با ارائه خدمات مطلوب پژوهشی، آموزشی شرایط مناسب ارتقاء و دانایی و توانمندی مشتریان خود را برای ایجاد ارزش افزوده و رشد اقتصادی مستمر را فراهم می سازد.

ارزشهای کلیدی دپارتمان بازاریابی و فروش:

– کارآفرینی و نوآوری

– تعهد و صداقت

– دانش محوری و علم گراییی

– کیفیت گرایی و تعالی جویی

– رعایت اصول اخلاق حرفه ای

وظایف اصلی این دپارتمان عبارتند از:

-آموزش

– برندینگ

– تکنیکهای فروش

– مهندسی فروش

– روان شناسی مشتری

– برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی جامع

– سنجش رضایت مندی مشتری

– بکارگیری استراتژی مدیریت

– طرح ریزی سیستم های بازاریابی و فروش

– طراحی کمپین تبلیغاتی

– طراحی دوره های آموزشی مختص هر صنعت

 

 

طرح جهت توسعه نیروی انسانی صنعت پخش:

فناوران حکیم در راستای تحقق اهداف دپارتمان بازاریابی و فروش در سه حوزه جذب، پرورش و ارتقاء نیروی انسانی، و معرفی به بازار کار اقدام به فعالیت نموده است.

حوزه جذب:

در این حوزه با توجه به اینکه موسسه دپارتمان تبلیغات مجزا دارد و همچنین دسترسی به بانک اطلاعاتی وسیع در این حوزه قادر به دسترسی به نیروی انسانی مستعد و فعال در این زمینه می باشد.

1-از طریق تبلیغات محیطی

2- از طریق پیامک

پرورش و ارتقاء نیروی انسانی:

دپارتمان بازاریابی وفروش در محورهای زیر اقدام به آموزش نیروی انسانی نموده است:

-ایجاد کارگروهای آموزشی متناسب با هر صنعت

-جلسات طوفان فکری

-اصلاح تفکرات نیروها در مورد بازاریابی

-بکارگیری نیروی کار در محیط کاملا شبیه سازی شده

معرفی به بازار کار:

این دپارتمان با توجه به درخواستهای سازمانها در حوزه های مختلف کاری نیروی کاری مهارت دیده را با گزینش مستقیم شرکت مربوطه ارائه می دهد.

لازم به ذکر است که  دپارتمان بازایابی و فروش در تمام کارگروهای آموزشی در صنایع مختلف با صنعت پخش مشارکت می کند.R

خدمات مشاوره ای ارائه این دپارتمان به مشتريان 

  1. طراحي، تدوين و ارائه برنامه‌هاي راهبردي و ارزيابي عملكرد (برنامه ريزي استرات‍ژيك، برنامه ميان مدت و برنامه بودجه)؛
  2. تدوين و ارائه طرح‌هاي كسب و كار (Business Plan) در حوزه هاي مختلف تجاري
  3. انجام تحقيقات بازار (Marketing Research)و تدوين برنامه بازاريابي براي محصولات وخدمات شركت‌ها
  4. تهیه برنامه بازاریابی (marketing plan)، اجرا و کنترل آن
  5. ورود به كسب و كار (Business) جديد
  6. ارزیابی رضایت مشتری (CSM)، کارکنان (ESM)، عوامل توزيع و ساير ذينفعان
  7. برنامه ريزي استرات‍ژيك بازاريابي‌(Marketing Strategic Planning)
  8. تدوين و اجراي كمپين تبليغاتي (advertising campaign)
  9. برنامه ريزي استرات‍ژيك
  10. طراحي و اصلاح ساختار سازمان و توسعه منابع انساني
  11. طراحي و اجراي مدل تعالي سازمان (EFQM)

 

 

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *