نقش روابط عمومی مدیریت اقتضایی در حل بحران‌های امروز

تخصصی‌ترین گردهمایی علمی و اموزشی مدیران روابط عمومی:

نقش و جایگاه روابط عمومی

و
مدیریت اقتضایی در حل بحران‌های امروز

هوش معنوی و روابط عمومی با رویکرد روانشناسی اجتماعی

 

دکتر غلامرضا کاظمی دینان

 

اثر بخشی روابط عمومی در مدیریت بحران:
ارتباطات در جهان هستی امری مقدس و حیات‌بخش است. هر آنچه پرودگار عالم آفریده است، جهت رفع نیازی از مخلوق دیگری است و بر همین اساس همه هستی به هم مرتبطند و ارتباطات در ذات هستی جریان دارد. تردیدی نیست ارتباطات مولد است و انرژی‌آفرین و به همین دلیل نیز ارتباط‌‌آفرینی سودمند و مؤثر امری است مهم. روابط‌عمومی‌ها نیز به دلیل ویژگی ارتباط‌آفرینی، همواره اثربخشی‌شان در جامعه نمود دارد.
هفته روابط‌عمومی فرصتی مغتنم است تا ما فعالان عرصه روابط‌عمومی با نگاهی دقیق به اثرگذاری و اثربخشی خود در برقراری ارتباط میان سازمان، جامعه و ذی‌نفعان، ظرفیت‌ها، نقاط قدرت و ضعف‌های احتمالی خود را شناسایی کرده و به دنبال برعهده گرفتن نقشی پررنگ‌تر در این عرصه باشیم.
در شرایط کنونی که زیست بشر به دلیل عدم امکان حفظ توازن ارتباطی در محیط‌زیست با تهدیدهایی مواجه شده است، روابط‌عمومی‌ها می‌توانند به تقویت ارتباطات و تعامل مناسب در نظام هستی نیز کمک کنند. بحران‌هایی مانند کمبود آب، تخریب محیط‌زیست، بحران‌های ارتباطی ناشی از تضعیف روابط‌ انسانی، کاهش تحرکات و کمبود فعالیت ورزشی، کاهش میزان کتابخوانی و… موضوعاتی هستند که روابط‌عمومی‌ها می‌توانند برای عبور از آنها راهکارهای اجرایی پیشنهاد داده و آنها را عملیاتی کنند. بر همین اساس نیز هست که ستاد برگزاری هفته روابط‌عمومی روزهای این هفته در سال ۹۷ را به این ترتیب نامگذاری کرده است:

روز اول، ۲۷ اردیبهشت‌ماه: روابط‌عمومی؛ بهینه‌سازی الگوی رفتاری – کالای ایرانی

روز دوم، ۲۸ اردیبهشت‌ماه: روابط‌عمومی؛ بهینه‌سازی الگوی رفتاری – آب

روز سوم، ۲۹ اردیبهشت‌ماه: روابط‌عمومی؛ بهینه‌سازی الگوی رفتاری – محیط‌زیست

روز چهارم، ۳۰ اردیبهشت‌ماه: روابط‌عمومی؛ بهینه‌سازی الگوی رفتاری – شبکه‌های اجتماعی

روز پنجم، ۳۱ اردیبهشت‌ماه: روابط‌عمومی؛ بهینه‌سازی الگوی رفتاری – سلامت

روز ششم، ۱ خردادماه: روابط‌عمومی؛ بهینه‌سازی الگوی رفتاری – کتاب‌ و کتابخوانی

روز هفتم، ۲ خردادماه: روابط‌عمومی؛ بهینه‌سازی الگوی رفتاری – ارتباطات.

ما فعالان حوزه‌های ارتباطات و روابط‌عمومی باید از همین الان دست به دست هم داده و برای برطرف کردن این چالش‌های کلیدی قدم‌های بزرگ برداریم. ما می‌توانیم. هفته روابط‌عمومی بر تمامی فعالان عرصه ارتباطات، رسانه و روابط‌عمومی مبارک باد.

دکتر هادی زمانی

 

نقش و جایگاه روابط عمومی و مدیریت اقتضایی در حل بحران‌های امروز:
یازدهمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت استراتژیک با پیام رسمی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هم برگزار شد اما دلار به بالاترین حد خود تاکنون رسید و با افزایش چشمگیر همه را مبهوت کرد. بیکاری همچنان بیداد می‌کند و اقتصاد هر روز ویران‌تر می‌شود. چرا که منجی این شرایط یعنی دانش مدیریت هنوز واقعیت خود را نیافته است.

جرالد فورد سی و هشتمین رئیس جمهور آمریکا و مدیر موفق صنعت خودروسازی فورد گفته است :«اگر دوباره به دانشگاه برگردم به یقین تنها بر دو چیز تمرکز خواهم کرد: یادگیری نوشتن و دیگری یادگیری سخن گفتن در مقابل حضار».

هنری میتزنبرگ در کتاب فراز و فرود مدیریت می‌نویسد: نمی‌گویم مدیریت استرتژیک مرده است اما سال‌هاست که از سکوی افتخار پایین آمده است.

سال‌هاست که دانشگاه‌های ما فریادشان مدیریت استراتژیک است و تمام بدبختی ایران را نبود برنامه‌های از این دست می‌دانند. کنفرانس‌های چند ده میلیونی و برنامه‌های MBA چند صد میلیونی تهیه می‌شود اما هیچ مشکلی از مشکلات جامعه حل نمی‌شود. هر روز سازمان‌های ایران نا کار آمد تر و غیر شفاف‌تر و مردم‌مان سردرگم‌تر می‌شوند. اگر هم اتفاق خوشایندی در سازمانی رخ دهد به دلیل نگاه متمایز مدیران آن به دانش مدیریت، بی‌اعتمادی به برنامه‌ریزی قدم به قدم و توجه به اصل اقتضایی در مدیریت و ارتباطات است.

سبک متمایزی که از سال ۱۹۷۰ میلادی غرب را به سر منزل مقصود رهنون شد و برای مدیران و مدیریت ایرانی ناشناخته ماند. اکنون هر چند مدیریت ناب نگرش و عملکرد مدیران بزرگ شرکت‌ها و سازمان‌های جهانی را تسخیر کرده است اما بدون شناخت نقش و جایگاه دانش ارتباطات و روابط عمومی و سبک مدیریت اقتضایی و تعامل این دو با یکدیگر به نگاه جامعی برای شناخت سبکی متفاوت برای حل مشکلات امروز جامعه دست نخواهیم یافت.

دکتر آرمین کشانی

 

آهن ربای پولی با روابط عمومی:
آیا برای کسب سود از روابط عمومی فرمولی وجود دارد؟

بله ، یک فرمول ۱۲ قدمی که به عنوان یک استراتژی با عنوان آهنربای پولی پیشنهاد می شود.

۱ . سابقه و شناخت نامه.

مقدمه‌ای که شما را به یک مصاحبه وارد می‌کند همان مبنایی است که شما را برای آن‌چه پیش ‌رویتان قرار دارد، مهیا می‌کند.

۲ . مسئله.

کاملا صریح، مسئله‌ای را طرح کنید که از طریق کسب و کارتان حل می‌کنید. این کار مخاطب‌تان را از اهمیت و ضرورت وارد کردن شما به زندگی‌اش آگاه می‌کند.

۳ . چشم‌انداز.

احتمالا نخستین فرد یا کسب و کاری نیستید که به این مسئله‌ی خاص می‌پردازید، اما مسلما متفاوت با هر کس دیگری به آن می‌اندیشید یا می­نگرید. روش منحصر به فرد برخوردتان با آن مسئله و تجربیات یا تحصیلات‌تان را شرح دهید که شما را به سوی نگرش کنونی­ تان سوق داده است.

۴.  محصول.

مهم نیست صنعت شما چیست یا چه محصولات و خدماتی ارائه می­دهد، در مورد این ‌که محصول‌تان چگونه راه‌حلی منحصر به فرد برای آن مسئله است، شفاف باشید.

۵ . نتیجه‌ی نهایی.

شنوندگان باید نتیجه‌ی نهایی تاثیر شما را ببینند. به عبارت دیگر، آنها می‌خواهند نتایج قابل اندازه‌گیری‌ای را که در نتیجه‌ی تعامل با محصول شما و استفاده ای که از آن به‌دست می‌آورند ، بشناسند.

۶ . شواهد.

در اقتصاد امروز، مصرف‌کنندگان، حامیان مالی، وام‌دهندگان‌، اعانه‌دهندگان و سرمایه‌گذاران به شدت از وعده‌های پوچ بر حذر هستند. آنها به شواهد واقعی نیاز دارند که نشان دهد راه‌حل‌تان عملی است.

۷ . طرح.

اگر هنوز کسب‌وکارتان را نساخته‌اید، به مخاطب بگویید هدف فعلی‌تان انتشار پیام مسئله و پیش‌بینی خبرهای هیجان‌انگیز راه‌حل های آینده است.

۸.  آدم‌ها.

وقتی هدف‌تان ایجاد تاثیری قابل اندازه‌گیری در زندگی آدم‌ها باشد، اغلب به این معنا است که باید با جمعیتی وسیع درگیر شوید و به آنها خدمت کنید.

۹ . بستر.

با کمک به شنوندگان در درک عرض و عمق بسترتان ( تعداد آدم‌هایی که به آنها خدمت کرده‌اید و می‌توانید برسید) می‌توانید اعتباری عظیم به‌دست آورید. شواهد اجتماعی محرک عظیمی برای فرصت‌های آتی است پس باید بدانیم آدم‌هایی هستند که به تاثیر شما علاقه نشان می‌دهند.

۱۰ . سودآوری.

سودآوری معادل مالی نتیجه‌ی نهایی است و گامی حیاتی در شکل موفق روابط عمومی است. شنوندگان و خوانندگان باید به وضوح آگاه باشند که می‌توانند از تاثیر شما سود ببرند.

۱۱.  پیشنهاد.

یکی از دشوارترین جنبه‌های شکل موفق روابط عمومی تبدیل یک رابطه‌ی ”یک‌شبه “ به رابطه‌ای درگیرکننده برای تمام عمر است. این را به شانس واگذار نکنید! کمک کنید شنوندگان بفهمند می‌خواهید با آنها رابطه بسازید. با پیشنهاد در تماس ماندن، به وضوح و خلاصه از شوق‌تان برای تاثیرگذاری بر زندگی‌شان بگویید.

۱۲ . هدف.

هر تجربه‌ی روابط عمومی را با پیغامی خاتمه دهید که به شنوندگان کمک ‌کند دلیل کاری را که انجام می‌دهید بفهمند. این جزء از فرمول، قلب‌های شما را به یکدیگر پیوند می‌دهد و عاملی چشم‌گیر در به‌عمل وا داشتن آنها است.

دکتر احمدرضا قنبری

 

هوش معنوی و روابط عمومی با رویکرد روانشناسی اجتماعی:
اگر رسالت روابط عمومی را متقاعد سازی و درک برای تغییر همچنین هموارسازی تعامل و همکاری و باورمندی تعریف کنیم. ابزاری که می‌توانند تاثیرگذار و کمک کننده این امر مهم در رسالت روابط عمومی باشند. هوش معنوی با نگرش به توانمندی علم روانشناسی اجتماعی است. هوش معنوی یک بدنه‌ای است که دو بال هوش ذهنی و هوش عاطفی را به هم متصل کرده و بال پرواز برای مدیریت سازمانی و بهره‌وری کامل از توانمندی‌های هوش‌های ذهنی و عاطفی را میسر می‌سازد و می‌تواند به سربازان جبهه فرهنگی و ارتباطی کمک کند پیروز میدان متقاعدسازی وحلقه اتصال مخاطبین به سازمان باشند. تا با این اتصال و همکاری ارتقاء سازمانی و امیدواری برای رشد و تکامل هدفمند میسر گردد.

 

ثبت نام

http://fhakim.ac.ir/product/%D9%86%D9%82%D8%B4-%D9%88-%D8%AC%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%B1%D9%88%D8%A7%D8%A8%D8%B7-%D8%B9%D9%85%D9%88%D9%85%DB%8C-%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B6%D8%A7%DB%8C/

 

پیشینه و تاریخچه روابط عمومی و مدیریت اقتضایی

 

مروری بر سبک های مختلف مدیریتی و اثربخشی و کارایی آنها در دوره های تاریخی

 

نقد مدیریت استراتژیک و مبانی و اصول مدیریت اقتضایی

 

دستاوردهای حاصل از کاربرد سبک مدیریت اقتضایی در حل بحران های امروز

 

شیوه کاربرد تکنیک های دانش ارتباطات

 

یک پیشنهاد کاربردی در شیوه انجام کارها

 

ویژگی مدیران ناب

 

پوستر

پوستر کالا روابط عمومی

http://fhakim.ac.ir/wp-content/uploads/2018/05/پوستر-روابط-عمومی.jpg

زمان شروع: سه‌شنبه ۸ خرداد ماه ۹۷
ساعت برگزاری: ۲۰:۰۰-۱۶:۰۰
(به صرف افطار)
مکان برگزاری: خیابان شهید صدوق شمالی- نبش کوچه هفت دست شرقی- ساختمان بهارستان

تصویر محل برگزاری

 

photo_2018-05-14_08-46-47

سخنران‌ها

 

دکتر غلامرضا کاظمی دینان

دکتر هادی زمانی

دکتر آرمین کشانی

دکتر احمدرضا قنبری ۲

ویدئو

 

 

مجله خبری

نشست خبری (با حضور خبرنگاران مطرح استان)

 

DSC_0004

DSC_0010

DSC_0038

DSC_0039

انعکاس تخصصی‌ترین گردهمایی مدیران روابط عمومی در رسانه‌ها

روزنامه زاینده رود

http://fhakim.ac.ir/wp-content/uploads/2018/04/WhatsApp-Image-2018-05-15-at-13.20.01.jpeg

روابط عمومی باید تخصص علمی و الاعات به روز داشته باشد

روزنامه نصف جهان

http://fhakim.ac.ir/wp-content/uploads/2018/04/WhatsApp-Image-2018-05-15-at-13.20.14.jpeg

بزرگترین مشکل جامعه امروز تفکر مدیریتی استراتژیک است

پایگاه خبری ارگ خبر

http://www.ark-news.ir/?p=66761

به روز شدن اطلاعات نقش اساسی در زمینه روابط عمومی دارد

دنیای اسرار

http://donyayeasrar.ir/2687

چالش اصلی روابط عمومی ها بدبینی مردم به این جایگاه است

پایگاه خبری ارگ خبر

http://www.ark-news.ir/?p=66752

چالش اصلی روابط عمومی ها بدبینی مردم به این جایگاه است

دنیای اسرار

http://donyayeasrar.ir/2691

به روز شدن اطلاعات نقش اساسی در زمینه روابط عمومی دارد

Comments are closed.