پاسخ به سوالات متداول دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ در بر گیرنده همه استراتژی‌های بازاریابی است که با استفاده از اینترنت تعریف می‌شوند. استراتژی‌های....

پاسخ به سوالات متداول دیجیتال مارکتینگ

آیا شما صاحب کسب و کاری هستید که به آینده‌ای روشن نگاه دارد؟ آیا شما رویاهای بزرگی برای کسب و کارتان دارید؟ قصد دارید به بهترین حوزه خود تبدیل شوید؟

بله همه اینها به استراتژِی بازاریابی شما بستگی دارد. دنیای دیجیتال مارکتینگ دنیای جدیدی در بازاریابی امروزی است که ظرافت‌های خاص خودش را دارد. اگر این ظرافت‌ها را یاد بگیرید هم هزینه‌هایتان کاهش می‌یابد و هم دسترسی شما به مشتریان گسترش می‌یابد. در دوره‌های تخصصی MBA دیجیتال مارکتینگ را به نحوی آموزش می‌بیند که با سنجش و کنترل پروسه نتایج قطعی را کسب کنید.

 

سوالات متداول دیجیتال مارکتینگ کدامند؟
  • دیجیتال مارکتینگ چیست؟
  • چرا یادگیری دیجیتال مارکتینگ در دوره MBA یک سرمایه‌گذاری مطلوب به حساب می‌آید؟
  • دیجیتال مارکتینگ چطور باعث بهبود کسب و کار شما می‌شود؟

سوال اول: دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ در بر گیرنده همه استراتژی‌های بازاریابی است که با استفاده از اینترنت تعریف می‌شوند. استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ از بازاریابی رسانه‌های اجتماعی یا تبلیغات خریدنی تا استراتژی‌های رایگان در تغییر و گذار است. سئو (SEO) و پی پی سی (PPC)  از مواردی هستند که حتماً نام آنها را شنیده‌اید.

سوال دوم: چرا یادگیری دیجیتال مارکتینگ در دوره MBA یک سرمایه‌گذاری مطلوب به حساب می‌آید؟

دیجیتال مارکتینگ یک ضرورت برای رشد هر بیزینسی است. در ادامه به چند مورد از فواید دیجیتال مارکتینگ اشاره می‌کنیم.

الف- کمک به کسب و کارهای کوچک برای رقابت با کسب و کارهای بزرگ

بیایید واقع‌‌نگر باشیم. شما قادر نخواهید بود با کمپانی‌هایی که با مصرف هزینه‌های هنگفت در محیط رادیو و تلویزیون تبلیغ می‌کنند به رقابت بپردازید. با دیجیتال مارکتینگ شما می‌توانید همسطح این کسب و کارها رقابت کنید چرا که با همراه ساختن فالورها و یا به دست آوردن رنکینگ مناسب گوگل به راحتی محصولات خود را به فروش برسانید.

ب- بالاترین دسترسی به مخاطب

عجیب نیست که هر روز پلتفرم‌های دیجیتال و اینترنت کاربران زیادی را به خود جذب می‌کنند. افراد کمی به دنبال رادیو، روزنامه و تلویزیون هستند. آمار نشان می‌دهد که ۹۰ درصد بزرگسالان در آمریکا از اینترنت برای فعالیت‌های بیشماری استفاده می‌کنند. تقریباً ۵/۱ درصد مردم کاربران همیشگی یوتیوب هستند و ۷ درصد از مشتریان هدف از فیسبوک استفاده می‌کنند. پلتفرم‌های بیشماری وجود دارند که مخاطبان آنها می‌توانند شما را دنبال کنند.

پ- مانیتور آسان نتایج

موردی که بسیاری از کمپین‌های سنتی تبلیغاتی کم دارند، توانایی آنها در بررسی و تحلیل اثر تبلیغ است. آنها همچنین نمی‌توانند میزان پاسخگویی مخاطب را تعیین کنند.

وقتی شما وارد عرصه دیجیتال مارکتینگ شوید، همه جزئیات قابل ثبت هستند جزئیاتی نظیر تعداد مردمی که تبلیغ شما را کلیک کرده‌اند و یا این که آیا آنها کسب و کار شما را معرفی کرده‌اند یا خیر؟ این مانیورینگ به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید برای کسب بهترین نتایج کمپین خود را به چه سمتی هدایت کنید.

سوال سوم: دیجیتال مارکتینگ چطور باعث بهبود کسب و کار شما می‌شود؟

در دوره MBA شما نحوه ساخت کسب و کار خود را از طریق اثر دیجیتال مارکتینگ یاد می‌گیرید. به شما خواهیم آموخت که چگونه به بازبینی، کنترل، تنظیم و ثبت نرخ موفقیت و تلاش‌های بازاریابی خود بپردازید. دیجیتال مارکتینگ به شما یاد می‌دهد تا:

الف- دسترسی به کسب و کار را ارتقا دهید

همیشه فضای افزایش و توسعه پایگاه مشتریان موجود است. با دیجیتال مارکتینگ و آموزه‌های آن در دوره MBA متوجه می‌شوید که چگونه در شهرها و روستاهای مختلف بازار بزرگتری بسازید. آسانترین راه برای ورود به تجارت جهانی هم از طریق برخورد دیجیتال با کسب و کارتان است.

ب- افزایش فروش آموزش الکترونیکی

امروزه شما می‌توانید همه چیز را به صورت آموزش الکترونیکی خرید و فروش کنید دیجیتال مارکتینگ با ساختارهای خود میزان مشارکت و تعامل را در بحث فروش بالا می‌برد.

پ- ایجاد آوازه و اعتباری برای برند شما

چه آموزش الکترونیکی و چه آفلاین برند شما و کسب و کارتان به نام و آوازه در خوری نیاز دارد تا در میان مشتریان جای ثابت خود را پیدا کند. با تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ و آموزش هدایت کمپین در MBA می‌توانید وفاداری مشتریان را به سمت خودتان بیشتر سازید.

ت- کاهش هزینه و افزایش فروش استطاعت کسب و کارها در بازاریابی دیجیتال در مقایسه با بازاریابی سنتی بیشتر می‌شود

بنابراین اگر شما بودجه محدودی دارید، تسلط بر استراتژی‌های دیجیتال کفایت می‌کند. این استراتژی‌ها اگر بی نقص اجرا شوند درآمد کسب و کار شما را به شکل شگفت‌انگیزی افزایش می‌دهند.

نکته جالب این است که این استراتژی‌ها هم قابل پرداخت هستند و هم رایگان و این یک مزیت در رشد کسب و کارتان به حساب می‌آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *