مشاور مالیاتی چیست؟

این کار دقیق و پیچیده است و مشاوران مالیاتی به سرعت دانش تخصصی را در زمینه هایی مانند: مالیات شرکت، مالیات بر ارث و...

مشاور مالیاتی چیست؟

مشاور مالیاتی از دانش خود در مورد قوانین مالیاتی برای ارائه خدمات مشاوره و مشاوره به مشتریان استفاده میکنند و اطمینان حاصل میکنند که آنها مالیات خودرا به کار آمد ترین روش پراخت میکنند و از مزایا و معافیت های مالیاتی بهره مند میشوند. آنهاباید از تغیرات قوانین مالیاتی مطلع باشند و قوانین پیچیده و پیامد های آن را برای مشتریان خود به زبان ساده توضیح دهند.

دو نوع مشاور مالیاتی وجود دارد

۱- شرکت ها: برای مشتریان تجاری کار میکنند تا مطمعن شوند مالیات بیشتری از آن چه لازم است پرداخت نمیکنند.

۲-شخصی: ارائه مشاوره به مشتریان جداگانه، که برخی از آنان مشتریان خصوصی با دارایی هایی بزرگ هستند.

این کار دقیق و پیچیده است و مشاوران مالیاتی به سرعت دانش تخصصی را در زمینه هایی مانند: مالیات شرکت، مالیات بر ارث و بین المللی، بیمه ملی، مالیات شخصی، امانت ها و املاک، مالیات بر ارزش افزوده بالا میبرند.

مشتریان میتوانند شامل شرکت های بزرگ، کوچک، مشارکت، تراست و افراد شوند.

مسئولیت ها: مشاوران مالیاتی میتوانند با رعایت شرایط کار کنند و اطمینان حاصل کنند که مشتری با تهیه و ارسال اظهار نامه مالیاتی، محاسبه مالیات و سایر اشکال لازم تمام تعهدات مالیاتی را برآورده می کند. از طرف دیگر آنها ممکن است در زمینه مشاوره کار کنند و به مشتریان در مورد چگونگی به حداقل رساندن بدهی های مالیاتی خود مشاوره دهند. کار مشاور مالیاتی بستگی به ماهیت و اندازه کارفرما دارد.

شرکت های حسابداری بزرگتر تمایل دارند ساختار هایی را در نظربگیرند که تخصص بیشتری را امکان پذیرمی کند. درحالی که در شرکت های کوچکتر کار ممکن است متنوع تر باشد. در ابتدا یک فارغ التحصیل در نقش مشاورمالیاتی ممکن است بر فعالیت های مربوط به رعایت تمرکز کند. به عنوان مثال، تکمیل اظهار نامه مالیاتی و محاسبه مبلغ قابل پرداخت با حرکت به سمت مشاوره و تخصص با پیشرفت حرفه ای خود. برخی از شرکت های بزرگ و موسسات مالی دارای بخش های مالیاتی خود هستند و از کرکنانی با آگاهی عمیق از بخش بازار استفاده می کنند.

این شرکت ها  شانس تخصص بیشتر و ارتقاء سریع را ارائه میدهند. نقش ها در شرکت های کوچکترمعمولا متنوع تر هستند اما تخصص کمتری دارند. شرکت هایی در بخش هایی مانند انرژی، ساختمان، خدمات مالی، فناوری اطلاعات، رسانه و تولید به کسانی که مشتاق به کار در زمینه رعایت، برنلمه ریزی یا پروژه و مشاوره هستندفرصت می دهند.

برای مشاوران مالیاتی بسیار مهم است که از تغییرات در قوانین مالیاتی مطلع شوند. اعضای CIOT و ATT باید توسعه حرفه ای مداوم (CPD)را به صورت سالانه انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *