کارگاه آموزشی تحریر لایحه مالیاتی | لایحه نویسی مالیاتی

کارگاه آموزشی تحریر لایحه مالیاتی لایحه نویسی مالیاتی

 

سازمان امور مالیاتی ایران تنها مرجع تشخیص مالیات در کشور می باشد و این صلاحیت را قانون اساسی و قانون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی داده است بنابراین تنها مرجعی که برای محاسبه و تشخیص مالیات و وصول آن و اقدامات اجرایی، علیه بدهکاران مالیاتی، دارای صلاحیت و اختیارات قانونی می باشد سازمان امور مالیاتی است.

بدیهی است که اقدامات و فعالیتهای سازمان امور مالیاتی باید برابر قوانین مالیاتی و قوانین جاری کشور باشد و در حدودی که قانون به آن اختیارات و صلاحیت داده است رفتار نماید.

ممکن است ادارات امور مالیاتی یا مأموران مالیاتی در انجام وظایف قانونی خود دچار خطا و اشتباه در محاسبه و تشخیص مالیات و یا خطا در وصول مالیات و اقدامات اجرایی شوند و به حقوق مالیات دهنده، خواسته یا ناخواسته، تعرض یا اجحاف شود.

در برابر هر گونه اقدام ماموران مالیاتی یا هر گونه اوراق مالیاتی که به اشخاص، ابلاغ می شود حقوق و یا دفاعیه مالیاتی خاصی، قابل طرح و بررسی است. حتی در زمانی که اشخاص، مالیات تشخیصی را بدون هیچ گونه اعتراضی می پذیرند و آن را پرداخت می نمایند حقوق مالیاتی خاصی دارند که از جمله آنها اطلاع از چگونگی محاسبه مالیات و یا دریافت مفاصاحساب مالیاتی است. در مواردی که اشخاص به مالیات تشخیصی یا به اقدامات ماموران مالیاتی و یا به بخشنامه های مالیاتی اعتراض داشته باشند ناگزیر خواهند بود اعتراض خود را طی شکایت یا اعتراضیه یا مکاتبات و یا دفاعیات مالیاتی خاصی که به لحاظ حقوقی و فنی موثر و کارگشا باشد مطرح نمایند.

در چنین وضعیتی، قوانین کشور از جمله قانون مالیاتهای مستقیم به مالیات دهندگان و (مودیان) اختیار و حق داده است که برای احقاق حقوق مالیاتی خود اقدام به طرح دعوی مالیاتی نمایند و به اقدامات ادارات و یا مأموران مالیاتی، اعتراض کنند.

دعوی مالیاتی و اعتراض مالیات دهنده نسبت به اقدامات ماموران مالیاتی و یا ادارات مالیاتی در قالب دادخواست، درخواست، اعتراضیه و هر عنوان دیگری که باشد در این نوشتار تحت عنوان دفاعیه مالیاتی، مورد بحث قرار می گیرد.

 

سر فصل های کارگاه آموزشی

 

 

آشنایی با سامانه ثبت الکترونیک اعتراضات مالیاتی

 

نحوه تحریر و تهیه یک لایحه کامل و جامع مالیاتی

 

نحوه پیگیری پرونده های مختومه

 

تنظیم لوایح مالیاتی در خصوص تراکنش های بانکی

 

نحوه شکایت به دیوان عدالت اداری

 

بررسی چند پرونده خاص مالیاتی و تهیه لوایح مالیاتی مالیاتی برای آن

 

چگونگی اجرای ماده ۹۷ قانون مالیات های جدید

vector-education-online-training-courses

شادمان امینی

مدرس کارگاه: شادمان امینی

کارشناس رسمی دادگستری

عضو هیات مدیره انجمن مدیران مالی

 

توهم دکتری با مدیریت عالی کسب و کار مدیریت DBA !

 

بیماری مدرک پرستی و توهم اینکه مدارک تحصیلی بالاتر لزوما نشانه شخصیت اجتماعی فرد است، سالهاست که گریبانگیر نظام آموزشی کشور شده و علاوه بر پایین آوردن سطح علمی دانشگاه های کشور به چنین دوره‌های مهارتی نیز ضربه وارد کرده است.

دوره مدیریت DBA دوره‌ای مهارتی بوده که می‌تواند برای بسیاری از اهالی کسب و کار فرصتی استثنایی جهت ارتقای وضعیت شغلی و حرفه‌ای باشد، ولی سو استفاده از آن به جای مدرک PhD سرقتی علنی و آشکار از جامعه علمی کشور می‌باشد.

تحقیقات در D.B.A بر مباحث کاربردی تجارت متمرکز است و نتایج حاصل از این تحقیقات مستقیما به تخصص یا حرفه دانشجو مرتبط است. تحقیقات هم تئوری و هم عملی است. پایان نامه D.B.A از نظر سطح دشواری، سعی و تلاشی که لازم دارد، سطح اطلاعات و معلومات و نظارت و ارزشیابی کاملا مشابه پایان نامه Ph.D است. Ph.D با تئوری‌های پیشرفته سر و کار دارد و بیشتر برای کسانی مناسب است که دوست دارند محقق حرفه‌ای و یا مدرس دانشگاه شوند.

مدیریت D.B.A شامل یک پایان نامه یا پروژه جامع پایانی است که طی یک دفاعیه رسمی باید به تصویب و تایید اعضای کمیته بازبینی صلاحیت‌های دکتری دانشگاه برسد. درجه دکتر ی وقتی به دانشجو اعطا می‌شود که دروس، امتحانات و تحقیقات نوشتاری را با موفقیت به پایان برساند و پایان نامه او نیز به تصویب برسد.

Illusion-PhD-DBA

درخواست مشاوره

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این دوره درخواست مشاوره خود را ارسال کنید و یا با ما در تماس باشید.

 

درخواست مشاوره دوره

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این دوره درخواست مشاوره خود را ارسال کنید و یا با ما در تماس باشید.

 

 

مخاطبان کارگاه مدیریت استراتژیک

 

 

مدیران مالی

 

حسابداران

 

حسابرسان

 

سر فصل های دوره DBA

راهبرهای کسب و کار

منابع انسانی

حوزه مالی

حوزه آینده پژوهی

حوزه توانمندسازی

حوزه نوآوری و خلاقیت

 

تماس تلفنی

۳۶۲۸۲۸۰۱ (۰۳۱)

۰۹۱۳۶۰۰۱۵۶۵

 

پیامک

ارسال کد ۱ به شماره:

۳۰۰۰۲۱۳۴

 

ایمیل

ارسال ایمیل:

modir@fhakim.ac.ir

 

تکمیل فرم

 

 

تماس تلفنی

۳۶۲۸۲۸۰۱ (۰۳۱)

۰۹۱۳۶۰۰۱۵۶۵

 

پیامک

ارسال کد ۱ به شماره:

۳۰۰۰۲۱۳۴

 

ایمیل

ارسال ایمیل:

modir@fhakim.ac.ir

 

تکمیل فرم

مشاوره، کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام

سولات متداول (پاسخ‌ها به ترتیب اولویت ارائه شده است.)

در این دوره چی یاد می گیریم؟:

دوره DBA به مدیران می آموزد که چگونه مدیریت سازمان خود را از چارچوب سنتی رییس و زیردست به سمت چارچوب رهبری هدایت کنند. مدیران با گذراندن دوره DBA می‌آموزند چگونه سازمان خود را رهبری کنند، ابزارهای مدیریتی و رهبری را می‌شناسند و یاد می‌گیرند بنا به شرایط و موقعیت سازمان از هر کدام از این ابزارها استفاده کنند. دوره DBA به مدیران می‌آموزد چگونه منابع انسانی (که بی‌شک مهمترین منبع هر سازمان است) سازمان خود را مدیریت کنند تا حداکثر بهره‌وری و رضایت سازمانی را به دست آورند. >/br>

شرکت‌کنندگان دوره DBA با مهارت آینده‌پژوهی می‌آموزند چگونه دید درستی نسبت به آینده فضای کسب وکار داشته باشند و بتوانند خود را برای سناریوهای محتمل آینده آماده کنند. مهارت حسابداری و مدیریت مالی این توانایی را به فارغ التحصیلان دوره DBA می‌دهد که نسبت به شرایط مالی سازمان خود درک درستی به دست آورند و بتوانند بر فرآیندها و وضعیت مالی سازمان خود اشراف کامل داشته باشند. علاوه بر این دوره DBA به دانش پژوهان می‌آموزد چگونه برای توسعه کسب وکار خود در بلند مدت برنامه ریزی کنند و استراتژی‌های لازم برای توسعه کسب وکار خود را تدوین کنند.

دانش‌پذیران در دوره DBA می‌آموزند که چگونه از علم مدیریت برای اصلاح مشکلات سازمان خود استفاده کنند و علم مدیریت را به صورت کاربردی برای توسعه کسب وکار خود به کار برند. به بیان دیگر می‌توان گفت مهمترین ویژگی دوره‌های DBA کاربردی کردن علم مدیریت است به نحوی که مدیریت سازمان از چارچوب بی‌برنامه و مبتنی بر تجربه خارج شود و نگاه منسجم مدیریتی بر سازمان حاکم گردد.

چه کسانی در این دوره شرکت کنند؟:

مدیران ارشد، هیئت‌های مدیره و کارمندان شرکت‌ها، سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف

کارشناسان و کارشناسان ارشد واحدهای مختف سازمان‌های دولتی و خصوصی

مدیران و کارآفرینان کشور

مشاوران، برنامه ریزان و مدیران اجرایی کلیه سازمان‌های صنعتی، بازرگانی و خدماتی

محققان و پژوهشگران علاقمند به مدیریت راهبردی کسب و کار

گواهینامه مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری چیست؟: .

من در مورد دوره نیاز به مشاوره دارم.:

در صورتی که نیاز به مشاوره دوره دارید می‌توانید از راه‌های زیر اقدام نمائید:

۱) تکمیل فرم درخواست مشاوره

 

۲) ارسال پیامک کد ۵ به شماره

۳) تماس با شماره

 

گالری تصاویر دوره های گذشته

مشاوره رایگان

جهت دریافت مشاوره رایگان آموزشی شماره تلفن خود را وارد نمائید:

 

ما را دنبال کنید

فن آوران حکیم توئیتر

فن آوران حکیم تلگرام

فن آوران حکیم لینکداین

فن آوران حکیم اینستاگرام

فن آوران حکیم فیسبوک

موسسه آموزش عالی آزاد فن آوران حکیم

موسسه آموزش عالی آزاد فن آوران حکیم با سیزده سال سابقه در برگزاری رویدادهای آموزشی، دارای نگرشی در راستای تبدیل به موسسه برتر در زمینه ارایه خدمات آموزشی و تخصصی در زمینه‌های علوم انسانی ( مدیریت، حسابداری و مالی، بورس، زبان انگلیسی و روانشناسی و …) و نیز ارایه خدمات مشاوره‌ای توسط متخصصین حرفه‌ای در راستای بهبود عملکرد نیروی انسانی سازمان‌ها می‌باشد.

مجوزها

 

فن آوران حکیم وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری

اطلاعات تماس

تلفن: ۳۶۲۸۲۸۰۱ (۰۳۱)

 

ایمیل: info@fhakim.ac.ir

 

آدرس: اصفهان ،بلوار ملت ،حد فاصل پل فلزی و آذر، جنب مجتمع تجاری بلوار، نبش کوچه ساسان(۲۱)، پلاک ۱۶۰، ساختمان فن آوران حکیم

کدپستی: ۸۱۷۳۶۳۳۵۳۶

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *