چند پیشنهاد برای کاهش هزینه ها در شرکت

فرقی ندارد که صاحب یک کمپانی بزرگ باشید یا یک کسب و کار کوچک را مدیریت کنید. هر بیزینس موفقی باید هزینه‌های خود را تا حد امکان کاهش دهد. چند پیشنهاد برای کاهش هزینه ها در شرکت عبارتند از:
چند پیشنهاد برای کاهش هزینه ها در شرکت

 

چند پیشنهاد برای کاهش هزینه ها در شرکت

فرقی ندارد که صاحب یک کمپانی بزرگ باشید یا یک کسب و کار کوچک را مدیریت کنید. هر بیزینس موفقی باید هزینه‌های خود را تا حد امکان کاهش دهد. چند پیشنهاد برای کاهش هزینه ها در شرکت عبارتند از:

  1. چاپ کمتر
  2. بازاریابی اینترنتی
  3. استخدام کارآموز
  4. دور کاری
  5. تجهیزات کم مصرف را انتخاب کنید.
  6. در جستجوی تخفیف‌های بیمه
  7. چهار روز کاری در یک هفته
  8. مرور منظم هزینه‌ها
  9. به انجمن‌های تجاری بپیوندید.
  10. اولویت دادن به توسعه نرم افزاری
  11. ملاقات‌ها را کاهش دهید

 

چاپ کمتر و کاهش هزینه در محل کار

عملیات چاپ ارزان نیست. برای چاپ هم به منابع و هم به تجهیزات زیادی نیاز دارید. کارتژهای جوهر ارزان نیستند. خرابی‌های پرینتر را هم اضافه کنید. کاغذ هم که رایگان نیست. فراموش نکنید که ما در عصر دیجیتال زندگی می‌کنیم و می‌توانیم از هارد دیسک‌ها به جای کاغذ استفاده کنیم.

 

بازاریابی اینترنتی

به جای هزاران تبلیغ روی تلویزیون یا بیلبوردهای گران قیمت، شما می‌توانید از موتورهای جستجو استفاده کنید تا ترافیک بیشتری را روی سایت خود ایجاد کنید. توئیتر، فیسبوک و … می‌تواند منبع جذب مشتری باشند. این متدها ارزانتر از رسانه‌های چاپی هستند و گاهی بسیار موثرتر!

 

استخدام کارآموز و کاهش هزینه در محل کار

این یک معامله برد-برد است. البته به شرطی که برای انتخاب کارآموزان فیلترهایی طراحی شود و افراد با ایده و مشتاق جذب  شوند. شما می‌توانید هزینه آموزش را در قالب قرارداد از حقوق آنها کسر کنید.

 

استخدام دور کار

گاهی بهتر است نیروی شما در خانه یا محل کار شخصی خود فعالیت کند. این اقدام باید متناسب با نوع شغل باشد. دور کاری برق و انرژی قابل توجهی را ذخیره می‌کند و از اتلاف سایر انرژی‌های جلوگیری می‌نماید. همچنین دورکاری احساس راحتی بیشتر برای کارمند ایجاد می‌کند. احتمال می‌رود در شرایط کرونا شرکت ‌ها و سازمان‌]ای بزرگ محل کار خود را کوچکتر کردند و به این شیوه روی آورده‌اند.

 

تجهیزات کم مصرف را برای کاهش هزینه در محل کار انتخاب کنید.

به قیمت ابزارهای الکترونیک اکتفا نکنید. شاید قیمت یک دستگاه تهویه هوا بالا باشد، امّا توجه کنید که مصرف کمتر آن در ۵ سال آینده چه میزان پولی را برای شما ذخیره می‌کند.

 

در جستجوی تخفیف‌های بیمه

اولین معامله‌ای که دیده می‌شود را جدی نگیرید. بهتر است با مراکز و شرکت‌های دیگر هم وارد مذاکره شوید.

 

چهار روز کاری در یک هفته

این روش نه تنها به حفظ منابع و تجهیزات شما کمک می‌کند بلکه بهره‌وری کارمندان را نیز افزایش می‌دهید. بهتر نیست این شیوه را برای کارمندانی انتخاب کنید که حجم کاری روزانه آنها کافی نیست و دقایق و ساعات زیاد را بیهوده یک جا نشسته‌اند؟

 

مرور منظم هزینه‌ها

اگر می‌خواهید میزان هزینه‌ها را مدیریت کنید، باید این هزینه‌ها و مخارج را به طور مرتب مورد سنجش قرار دهید. بدون بررسی هفتگی ، ماهانه و سالانه هزینه‌ها، شما قادر به طراحی طرح‌های آتی برای کاهش آنها نیستند. باید بیشترین خرج شما مشخص شود و این روند را دپارتمان به دپارتمان و فرد تا فرد بررسی کنید.

 

به انجمن‌های تجاری بپیوندید.

قطعاً در حوزه کسب و کار شما انجامن‌هایی هستند که منابع مفیدی را در اختیار شما می‌گذارند. پرداخت هزینه عضویت ارزش اتقاع بلند مدت را دارد. پس خوب تحقیق کنید عضو این انجمن‌ها شوید.

 

اولویت دادن به توسعه نرم افزاری

هر بیزینسی به اپلیکیشن‌های مطلوب خود در پلتفرم‌های متنوعی نیازمند است. امّا استخدام مهندسین نرم افزا هم کمی هزینه بر است. خبر خوب اینکه شرکت‌هایی در داخل و خارج کشور هستند که با قیمت کمتری این خدمات را عرضه می‌کنند.

 

ملاقات‌ها را کاهش دهید

جلسات غیرضروری هیچ نتیجه‌ای ندارند جز اتلاف وقت و پذیرایی بی‌مورد! شما می‌توانید به هر نیروی کار یک تخته سفید بدهید تا هر زمان که به فکر یکی می‌رسند آن را ثبت کنند و در زمان‌های مشخص با شما جلسه بگذارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *