آموزش حسابداری (مختص فارغ التحصیلان رشته حسابداری)

فرار مالیاتی معمولاً بدلیل مشکلات عمده در اثبات آن در مجامع قانونی، معمولا آسان‌تر از سایر فعالیت‌های مجرمانه‌ی دیگر رخ می دهد. دولت ها بموجب قانون می‌توانند کلاه‌برداران مالیاتی را به جرم فرار از پرداخت مالیات محکوم و به پرداخت جریمه وادار کند. بنابراین پرداخت مالیات بر اساس اصول تعیین شده دولت ها و در تمامی کشورها جزء اصول مهم شهروندی و در راستای رسیدن به رفاه عمومی تدوین شده است.
آموزش حسابداری (مختص فارغ التحصیلان رشته حسابداری)

 

آموزش حسابداری (مختص فارغ التحصیلان رشته حسابداری)

امروز در مورد آموزش حسابداری برای کسانی که فارغ التحصیل رشته حسابداری در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند صحبت می کنیم و امیدواریم مطالب برای شما مفید باشند. زمانی که شما در رشته حسابداری مشغول به تحصیل می شوید باید این را در نظر بگیرید که در چهارسالی که مشغول به گذراندن دوره کارشناسی هستید بسیاری از مطالب مورد نیاز شما به شما آموزش داده نخواهد شد پس نمی توانید به آموزش های دانشگاه اکتفا کنید، از زمان خود در دوره کارشناسی به نحو احسن استفاده کنید و برای ادامه مسیر مهارت‌های خودتان را ارتقا بدید و در حد توان تجارب اجرایی را در همان دوره کارشناسی کسب کند.

 

اهمیت گام اول در آموزش حسابداری

در گام اول برای خود مشخص کنید که هدف شما از انتخاب رشته حسابداری چیست و در آینده (مثلاً با گذراندن ۵ سال ۱۰ سال یا ۲۰ سال فعالیت) چه جایگاهی را برای خودتان در این حرفه پیش‌بینی می‌کنید. پس گام اول بسیار با اهمیت است و آینده حرفه ای شما را شکل خواهد داد.

 

ارتقا مهارت در آموزش حسابداری

در ادامه علاوه بر گذراندن درس های دانشگاه باید مهارت های حرفه ای خود را ارتقا دهید. قطعا می دانید که هر حسابدار نیاز به ابزارها و مهارت هایی برای ورود به بازار کار دارد از جمله آشنایی با نرم افزارهای حسابداری و دیگر نرم افزارهای جانبی و ضروری برای حسابداران از جمله اکسل و در بعضی موارد اکسس. مورد با اهمیت دیگر تجربه ای اجرایی هرچند کوتاه در موسسات حسابرسی، حسابداری و یا خدمات مالی به عنوان کارآموز است. از سوی دیگر برای هر حسابداری ضروری است نسبت به قوانین مختلفی که یک حسابدار به آنها سر و کار دارد آگاهی پیدا کنید. از جمله این قوانین می توان به قانون مالیات‌ها و بعضی از مواد قانونی تامین اجتماعی، قانون کار و قانون تجارت اشاره کرد. این فعالیت و این مهارت ها به شما بسیار کمک خواهد کرد که پس از گذراندن دوره تحصیل در دانشگاه و اخذ مدرک کارشناسی و یا کارشناسی ارشد و علی رغم نداشتن سابقه شغلی زیاد، انتخاب های بهتری برای ورود به بازار کار داشته باشید. بخاطر داشته باشید نحوه ورود شما به بازار کار بسیار با اهمیت است و می تواند در مسیر شما با دستیابی به اهداف و آینده شغلی بسیار تاثیرگذار باشد. مواردی که گفته شد حداقل ها برای ورود یک حسابدار به بازار کار است. با گذشت زمان و کسب تجربه بیشتر و پیشرفت شغلی قطعا به مهارت ها و دانش تخصصی بیشتری نیاز دارید که به مرور زمان و گذراندن دوره های تخصصی از جمله بهای تمام شده، تهیه صورت های مالی، تجزیه و تحلیل صورت های مالی، استانداردهای حسابداری و بسیاری دوره تخصصی دیگر بر مهارت شما افزوده خواهد شد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *