آموزش صفر تا صد حسابداری !!!

تعریف حسابداری چیست ؟ تعاریف بسیار زیاد و متنوعی برای حسابداری وجود دارد؛ در میان این تعاریف، آنچه که روشن است ضرورت وجود حسابدار در هر کسب ‌و کاری است.
آموزش صفر تا صد حسابداری !!!

 

آموزش صفر تا صد حسابداری !!!

همانطور که از عنوان فوق مشخص است با دیدن آن انتظار دارید با گذراندن این دوره آموزشی هر آنچه در حرفه‌ای حسابداری نیاز دارید برآورده شود اما در واقع این عنوان صرفاً جنبه تبلیغاتی داشته و نمی‌توان با گذراندن یک دوره کوتاه مدت یا بلندمدت نمی‌توانید به هر آنچه در حرفه حسابداری نیاز دارید دست یابید.

 

پس بهترین راه آموزش حسابداری چیست ؟

شاید بتوان گفت یکی از از کارهایی که هر کس در هر رشته و حرفه باید انجام دهد تعیین یک هدف مشخص برای خود است یعنی کسی که میخواهد به حرفه ای حسابداری مشغول شود در گام اول باید مشخص کند که چه انتظاری از خود دارد و خود را در چه جایگاهی در این حرفه ای تصور می کند. پس از آن که هدف خود را مشخص کردید باید برای رسیدن به آن برنامه ریزی کنید. پس می توان گفت حرفه حسابداری نیز مانند سایر مشاغل نیاز به هدف گذاری و برنامه ریزی دارد. به عنوان کسی که سال ها به تدریس دروس حسابداری و مالی در دانشگاه مشغول بوده و در کنار آموزش، به حرفه حسابداری نیز اشتغال داشته ام تصمیم دارم مسیر حرفه حسابداری را برای شما کمی روشن تر کنم.
اگر شما قصد آن را دارید که یک حسابدار خوب ماهر و متخصص با درآمد قابل قبول و جایگاه اجتماعی و شغلی مناسب شوید بایستی مراحلی را طی کنید و عدم طی نمودن هر مرحله می ‌تواند در رسیدن شما به هدف نهایی خلل ایجاد کند . گام اول آموزش است. آموزش می‌تواند به صورت دانشگاهی و یا به صورت دوره های کوتاه مدت و میان مدت کاربردی باشد اما صرفاً این آموزش نمی تواند از شما یک حسابدار حرفه‌ای بسازد. برای اینکه یک حسابدار حرفه ای شویم باید مهارت‌هایی ضروری را پس از آموزش کسب کنیم. آشنایی با نرم افزار اکسل و در بعضی مواقع اکسس می‌توانند در این راه به شما کمک شایانی کند. زمانی که شما در استفاده از نرم‌افزارهای مختلف مهارت لازم را کسب کردید بایستی نسبت به استانداردهای حرفه ای حسابداری مسلط شوید. تسلط بر استانداردهای حسابداری نیز می تواند یکی از ابزارهای اساسی برای رسیدن به هدف شما باشد. گام مهم بعدی آشنایی با قانون مالیات ها است. هر حسابداری با قوانین مالیاتی بسیار سر و کار دارد و یکی از جنبه های تمایز و مزیت های رقابتی حسابداران میزان آشنایی آنها با قوانین مالیاتی و بخشنامه های آن است. در کنار قانون مالیاتها اطلاع و آگاهی از بعضی از قوانین کار، تامین اجتماعی و تجارت نیز برای هر حسابداری ضروری است . در پایان باید یدآوری کنم پس قبل از هر اقدامی اول با دقت فکر کنید و بعد تصمیم بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *