ویژگی‌های ضروری در کوچینگ

پشت هر تیم بزرگ یک مربی بزرگ هم وجود دارد. مربی و کوچی که می‌تواند به چالش‌ها غلبه کند و با مدیریت شخصیت‌های متنوع و شرایط گوناگون اوضاع را سامان دهد. ویژگی‌های زیر برای اینکه یک کوچ موفق باشید الزامی و حیاتی است. ویژگی‌های ضروری در کوچینگ چیست؟
ویژگی‌های ضروری در کوچینگ - دوره mba فن آوران حکیم

 

ویژگی‌های ضروری در کوچینگ

پشت هر تیم بزرگ یک مربی بزرگ هم وجود دارد. مربی و کوچی که می‌تواند به چالش‌ها غلبه کند و با مدیریت شخصیت‌های متنوع و شرایط گوناگون اوضاع را سامان دهد. ویژگی‌های زیر برای اینکه یک کوچ موفق باشید الزامی و حیاتی است. ویژگی‌های ضروری در کوچینگ چیست؟

  1. الهام بخشیدن به خود باوری
  2. آموزش مهارت‌ها انتقال پذیر
  3. ایجاد ارتباطات تیمی مستحکم
  4. ایجاد تعاملات شفاف و بازخورد صادقانه
  5. توسعه مهارت‌های حل مساله
  6. افزایش مشارکت کارکنان

 

۱) الهام بخشیدن به خود باوری

به عنوان یک کوچ وظیفه دارید به اعضای سازمان خود یاد دهید تا خودشان را باور کنند و بدانند که می‌توانند فرارتر از انتظارات شما و خودشان حرکت کنند. برای این منظور بهتر است کاری کنید تا کارمندان شما از دایره راحتی و منطقه امن خوشان بیرون بیایند و تفکری تازه به رشد و پیشرفت بیندیشند اینجا باید بدون استفاده از تنبیه با انگیزش به جا و هدفمند آنها را به فکر فرو برید.

 

۲) آموزش مهارت‌ها انتقال پذیر

آموزش‌های بهتر شما فقط نباید در کار حضور داشته باشند، بلکه بهتر است آموزش‌هایتان را در ابعاد دیگر هم ممکن سازید، مثلاً کاری کنید که هدف تیمی و کاری به درد زندگی کارمندان هم بخورد. هرچالشی در محیط کار یک درس زندگی را هم به دنبال دارد. بنابراین با هر چالشی به دنبال راهنمایی‌های تاثیرگذار هم باشید.

 

۳) تصویرسازی تصویر بزرگ

برای عالی بودن باید به نحو ایده‌الی تجسم ذهنی را برانگیزید. استفاده از قدرت تصویر برای درک اهمیت هدف یکی از وظایف مربی است. در واقع تصورسازی مطلوب، انگیزش مطلوبی را برای کارمندان شما ایجاد می‌کنند. یادتان نرود که تصویرسازی برای تشبیه و عینی سازی به کار می‌رود نه اغراق و خیالبافی.

 

۴)  مهارت سازگاری

در دنیای بیزینس تغییرات آنجا و مکرر اتفاق می‌افتند. غالباً اعضای سازمان در درک تغییرات ناگهانی به مشکل برمی‌خورند. اینجاست که یک کوچ کار بلد مهارت سازگار شدن با تغییرات را مرحله به مرحله آموزش می‌دهد. مهم این است که در فرمان رویایی با چالش‌ها و تغییرات جدید اعضا شوکه نشوند و یا سریعاً سر تسلیم فرود نیاورند. برای آموزش این مهارت باید از مکالمه‌ای دو جانبه شروع کرد.

 

۵) حفظ احترام و ارزش بخشیدن

اگر تعاملات شما در سطح پایینی قرار دارید یک کوچ نشوید. برای برقراری تعامل صحیح در محیط کار بهتر است با مفهوم احترام متقابل و راه‌های آن آشنا شوید. به توضیحات اعضای تیم گوش دهید. حتی اگر اشتباه می‌کنند مکالمه را یک طرفه پیش نبرید، بگذارید شینده شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *