بازاریابی از طریق ایمیل یا ایمیل مارکتینگ چیست ؟

ایمیل مارکتینگ چیست ؟ اولین ایمیل ارسال شده توسط ری تاملینسون در سال 1971 آغاز دوران ارتباطات مدرن است. پیام چیز خاصی نبود ، مجموعه ای از اعداد و حروف که بیشتر شبیه رمز عبور بودند تا پیام ، امّا اهمیت بسیار زیادی داشت
بازاریابی از طریق ایمیل یا ایمیل مارکتینگ چیست ؟

 

بازاریابی از طریق ایمیل یا ایمیل مارکتینگ چیست ؟

ایمیل مارکتینگ چیست ؟ اولین ایمیل ارسال شده توسط ری تاملینسون در سال ۱۹۷۱ آغاز دوران ارتباطات مدرن است. پیام چیز خاصی نبود ، مجموعه ای از اعداد و حروف که بیشتر شبیه رمز عبور بودند تا پیام ، امّا اهمیت بسیار زیادی داشت.

ایمیل از طریق یک رایانه به رایانه دیگر ارسال میشد و نه از طریق شبکه ای از ماشین ها که امروزه به نام اینترنت می‌شناسیم. تاملینسون همچنین نماد «@» را در آدرس‌های ایمیل به جهانیان معرفی کرد.

گری تورک ، مدیر بازاریابی در Digital Equipment Corp، اولین ایمیل تجاری را سال‌ها بعد برای لیستی از ایمیل‌ها ارسال کرد. بدین صورت ایمیل مارکتینگ یا voila متولد شد. فقط چند صد نفر در این لیست بودند ، اما همین کافی بود تا Thuerk خود را پدر هرزنامه بنامد.

امروزه ما با سیل کمپین‌های ایمیل مارکتینگ مواجه هستیم،  و بله، بعضی از آنها هنوز هم ناخوشایند هستند، امّا تأثیر یک پیام خوش ساخت را بر روی مشتریان شما نمی‌توان انکار کرد.

ایمیل مارکتینگ به شما در جهت ارتباط با مشتریان ، ارتقا برندتان و همچنین افزایش درآمدتان کمک می‌کند. شما می توانید بسیاری از کارها مانند فروش محصولات، به اشتراک گذاشتن برخی اخبار ،بهبود نرخ ترک سبد خرید (خریداران آموزش الکترونیکیی که محصول را انتخاب می‌کنند ولی اقدام به خرید نمی‌نمایند) یا اطلاع یک گزارش را با ایمیل انجام دهید.

چگونه می توانم لیست ایمیل دریافت کنم؟

هنگام تهیه و انتخاب لیست مشترکان که متشکل است از افرادی که می‌خواهند پیام‌های شما را دریافت کنند (و یا برای هدفی آن را انتخاب کرده‌اند)، بالاترین میزان بازگشت سرمایه را مشاهده خواهید کرد. اگرچه ساختن یک لیست خوب و صحیح می تواند کار بیشتری را در ابتدای استراتژی بازاریابی ایمیل انجام دهد. روش‌های زیادی برای یافتن افرادی وجود دارد که مشتاقانه منتظر دریافت ایمیل‌های شما هستند، امّا ما تعدادی از آنها را که بهترین کارایی را دارند جمع آوری کرده‌ایم.

برای ایجاد یک لیست ایمیل

یک فرم ثبت نام در وب سایت خود قرار دهید. هنگامی که افراد برای اولین بار به وب سایت شما می آیند و از چیزی خوششان می‌آید، نیاز به راهی برای کسب اطلاعات در مورد نام تجاری شما دارند. برای ثبت نام در خبرنامه فرم ایجاد کنید و یک pop-up برای جمع آوری داده های مشتری از نصب کنید.
از برگه‌ ثبت‌نامی که تشکیل باشد استفاده کنید. چه در فروشگاه فیزیکی شما بوده و هست و چه در یک رویداد از آن استفاده کرده‌اید. هنگامی که افرادی جذب کاری که انجام می‌دهید شدند، مکانی برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر در اختیار آنها قرار دهید.
اگر لیست ایمیل قابل توجهی ندارید (یا فقط می خواهید رشد کنید) ثبت نام را از طریق رسانه های اجتماعی انجام دهید. با این کار شما از منابع رسانه اجتماعی جذاب استفاده کرده‌اید. پس فرم ثبت نام خود را در کانال های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.

برای افزودن مشترکان بیشتر به لیست موجود:

یک مسابقه ترتیب دهید و یا تخفیف فروش بگذارید، ما بزرگترین طرفداران انگیزه دادن به مردم برای ثبت‌نام در لیست ایمیل شما هستیم و می‌دانیم مسابقات نتیجه بخش خواهد بود. سعی کنید یک جایزه برای اولین مشترک خوش شانس یا یک کد تخفیف برای اولین خرید ارائه دهید.
قابلیت به اشتراک گذاشتن ایمیل‌های خود را آسان کنید. هنگامی که ایمیل های زیبا و جذاب با بسیاری از اطلاعات ارزشمند ایجاد می کنید، مردم مردم علاقمند برای به اشتراک گزاری آن‌ها می‌شوند.

 

آیا می‌توانم ایمیل لیست بخرم؟

خیر، شما نباید ایمیل لیست خریداری کنید.

لیست‌های خریداری شده کارایی چندانی ندارند و حتی تاثیر منفی دارد. اگر به لیستی که خریداری کرده‌اید ایمیل ارسال کنید، بسیاری از آن‌ها به عنوان هرزنامه (Spam) شناخته می‌شوند و نتیجه آن برای شما از دست دادن شمار زیادی از دنبال کنندگان خواهد بود. اگر کسی در گذشته با آن IP هرزنامه ارسال کرده باشد موجب نشان گذاری IP به عنوان ارسال کننده هرزنامه خواهد شد. بنابراین اگر یک نفر هرزنامه‌ای ارسال کند، از رسیدن آن به صندوق دریافت (Inbox) سایر کاربران جلوگیری خواهد شد. با ممنوع بود خرید ایمیل لیست در Mailchimp رسیدن هرزنامه به کاربران به صفر می‌رسد.

به همین دلیل است که ما هوشیارانه تلاش می کنیم تا اعتبار ارسال خود را دست نخورده نگه داریم و مهم است که همه کاربران از قوانین ضد هرزنامه استفاده کنند. برای پیروی از شرایط استفاده ۳ قانون اصلی وجود دارد که باید آنها را دنبال کنید.
از لیست های شخص ثالث استفاده نکنید. این شامل ایمیل لیست‌های خریداری شده یا اجاره ای و لیست های خراشیده شده(scraped list) از منابع شخص ثالث ، از جمله وب سایت های عمومی است.
اجازه گرفتن. همه افرادی که در لیست شما هستند باید برای دریافت ایمیل از شما تصمیم بگیرند و اجازه آنها باید صریح و قابل تأیید باشد. اگر از یکی از گزینه های فرم ثبت نام ما استفاده می کنید ، این مجوز این گزینه انتخاب شده توسط شما بوسیله ما پیگیری خواهد شد.
پیوند لغو اشتراک را وارد کنید. قوانین فدرال ضد اسپم شما را ملزم می کند تا در هر کمپینی که ایمیل ارسال می کنید راهی برای خروج از این کمپین توسط هر فردی که مایل به آن نیست وجود داشته باشد. ما از شما می خواهیم از لینک لغو اشتراک ما استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *