۶ دلیل برتر برای کوچینگ در محل کسب و کار

کارکنان و کارمندان شما می‌توانند رفته رفته با عملکرد بی‌ثمر خود موجب افزایش هزینه‌ها و بعضاً تضرر شما شوند. آیا فرهنگ کوچینگ در سازمان شما جایی دارد؟
6 دلیل برتر برای کوچینگ در محل کسب و کار

 

۶ دلیل برتر برای کوچینگ در محل کسب و کار

کارکنان و کارمندان شما می‌توانند رفته رفته با عملکرد بی‌ثمر خود موجب افزایش هزینه‌ها و بعضاً تضرر شما شوند. آیا فرهنگ کوچینگ در سازمان شما جایی دارد؟

آیا با اهمیت کوچینگ در محل کار آشنایی دارید؟

واقعیت این است که کوچینگ موثر کارمندان سطوح بهره‌وری و عملکرد آنها را به شدت ارتقا می‌بخشد. کوچینگ می‌تواند علاوه بر مهارت‌های آنها، فعالیت‌های داوطلبانه و مشارکت اعضای سازمان را هم افزایش دهد.

اکنون به ۶ دلیل اهمیت کوچینگ نگاهی می‌اندازیم.

  1. ارتقای پرفورمنس (عملکرد) کارمندان
  2. رسیدن به اهداف بیشتر
  3. ایجاد ارتباطات تیمی مستحکم
  4. ایجاد تعاملات شفاف و بازخورد صادقانه
  5. توسعه مهارت‌های حل مساله
  6. افزایش مشارکت کارکنان

 

۱) ارتقای پرفورمنس (عملکرد) کارمندان

وقتی کوچینگ را برای کارمندان خود پیاده سازید، در واقع به آنها کمک کرده‌اید تا نقش خود را در سازمان بهتر درک کنند. در اصل هنگامی که آنها بدانند چه کار باید بکنند و چرا باید کاری را انجام دهند نا خودآگاه سطح اجرای آنها بهتر می‌شود.

حتماً شما با کارکنانی مصاحبه داشته‌اید که هم ظاهر خوبی داشته‌اند و هم شما را تحت تاثیر قرار داده‌اند، امّا با آغاز کار انتظارات شما را کمی آشفته کرده‌اند. اینجا با کوچینگ و نظارت‌های آن می‌توانیم ابتدا به کارمندان یاد دهیم چطور فکر کنند. البته فکری که در راستای اهداف اصلی سازمان ما باشد.

 

۲) رسیدن به اهداف بیشتر

با کوچینگ می‌توان تغییراتی در اعضا به وجود آورد که دائما به فکر رسیدن به اهداف شخصی و سازمانی بیشتر باشند. مراحل اهداف شخصی اعضا و کارکنان با اهداف اصلی سازمان همراستا شود و این یعنی ایجاد تعهد بیشتر بین سازمان و اعضای آن!

 

۳) ایجاد ارتباطات تیمی مستحکم

کوچینگ باعث ارتقا رابطه رهبر و اعضای تیم می‌شود و این امر مهم باعث می‌شود تا اعضای تیم به هنگام مواجه شدن با مشکلات متنوع شوند و در مورد آنها صحبت کنند و به هیچ وجه پنهان کاری نکنند. ساختن روابط بهتر با کارکنان به آنها حس اهمیت و ارزش القا می‌کند که این متعاقباً باعث می‌شود تا مشارکت آنها افزایش یابد.

 

۴) ایجاد تعاملات شفاف و بازخورد صادقانه

تقریباً درصد کارمندان و مجریان قبول دارند مشکلات تعاملاتی دلایل اصلی شکست در محل کار هستند. وقتی رهبران و مدیران با کارمندان به وضوح و با شفافیت صحبت می‌کنند و سودی ندارد جز ایجاد اعتماد بیشتر!

ایجاد اعتماد بیشتر منجر به احساس راحتی می‌شود و نتیجه نهایی این فرآیند بازگو کردن صادقانه افکار و اعتقادات کارکنان است. با پرسش و پاسخ منظم و صحبت کردن با کارمندان شما بازخوردهای مناسبی را برای سالم‌سازی فرهنگ سازمانی دریافت خواهید کرد. این کار باعث می‌شود به جای اینکه منتظر بمانید تا مشکل وخیم‌تر شود در عوض با تغییرات آن مشکل را از سر راه بر می‌دارید.

 

۵) توسعه مهارت‌های حل مساله

وقتی کارمندان شما یاد بگیرند چطور مسائل را حل کنند، با اعتماد به نقش بیشتری هم تصمیم گیری می‌کنند و در صورت رویارویی با موضوع چالشی تسلیم نمی‌شوند. این اتفاق برای رهبران و مدیران هم سودمند است چون از میزان کار آنها برای حل مشکلات می‎‌کاهد و در عوض آنها می‌توانند روی وظایف دیگر خود تمرکز کنند.

 

۶)افزایش مشارکت کارکنان

با افزایش مشارکت ناشی از آموزه‌های کوچینگ نفع سازمان از طرفی زیر افزایش می‌یابد. حفظ کارکنان طبق آمار کارمندانی که مشارکت بیشتری داشته‌اند تا ۷۵ درصد کمتر تمایل به ترک سازمان بوده‌اند.
افزایش بهره‌وری. ۱۷ درصد بهره وری بیشتر سهم سازمان‌هایی بوده است که از خدمات کوچینگ استفاده کرده‌اند.
خسارت مالی کمتر. طبق یکی از مطالعات در ایالات متحده، کارمندان با مشارکت کمتر و در شرکت‌های تخلف به طور سالانه ۵۵۰ میلیارد دلار ضرر مالی داشته‌اند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *