۱۰ نکته برتر آموزنده تبلیغات دیجیتال برای استراتژی بازاریابی

تبلیغات دیجیتال تبدیل به یکی از بزرگترین اجزای تشکیل دهنده استراتژی­‌های بازاریابی در دنیای مدرن شده است و باید آن را در استراتژی تجارت خود در نظر بگیرید. خواه کسب و کار شما B2B یا B2C باشد، با اجرای صحیح تبلیغات دیجیتال قادر خواهید بود حضور آنلاین خود را با موفقیت رشد دهید و در نهایت به رسیدن به بازده سریعتر و فروش منجر خواهد شد.
10 نکته برتر آموزنده تبلیغات دیجیتال برای استراتژی بازاریابی

[vc_row el_id=”id1″ css=”.vc_custom_1601993514032{margin-top: 50px !important;}”][vc_column][vc_column_text]

۱۰ نکته برتر آموزنده تبلیغات دیجیتال برای استراتژی بازاریابی

تبلیغات دیجیتال تبدیل به یکی از بزرگترین اجزای تشکیل دهنده استراتژی­‌های بازاریابی در دنیای مدرن شده است و باید آن را در استراتژی تجارت خود در نظر بگیرید. خواه کسب و کار شما B2B یا B2C باشد، با اجرای صحیح تبلیغات دیجیتال قادر خواهید بود حضور آنلاین خود را با موفقیت رشد دهید و در نهایت به رسیدن به بازده سریعتر و فروش منجر خواهد شد. اکنون بیش از هر زمان دیگر تبلیغات دیجیتال این امکان را برای شرکت شما فراهم می­‌کند که نظر مخاطبان بیشتری را به خود جلب کنید. با این حال اگر وقت کافی برای تبلیغات خود صرف نکرده باشید احتمالا به نتیجه دلخواه دست نخواهید یافت. خواه طرح، کانال یا پیام رسانی باشد باید تمام جنبه­‌های تبلیغات در آن در نظر گرفته شود تا به نحو مطلوب عمل کند. برای شناسایی بهترین راه‌­ها در جهت ایجاد و بکارگیری تبلیغات دیجیتال به کارشناسان حوزه تبلیغات دیجیتال مراجعه کرده‌­ایم، همچنین با مشورت گرفتن از روسای خود در Blue Fountain Media مجموعه­‌ای از نکاتی که می­‌تواند به هر شرکتی برای رسیدن به کمپین خود کمک کند را آماده کنیم. از بهترین کانال­‌ها تا بهترین محتوای تبدیل کننده را پوشش داده‌­ایم. نگاهی به این ۱۰ تاکتیک می‌اندازیم و می­‌بینیم که آیا ادغام آن­ها در استراتژی بازاریابی شما می‌تواند به شرکتتان در دست­یابی به نتایجی که مورد نظرتان است کمک کند:

  1. عناصر خلاق
  2. عاقلانه خرج کنید
  3. تحقیقات خود را انجام دهید
  4. فرآیند خریدار
  5. مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید
  6. معیارهای شبکه‌­های اجتماعی را به ROI (نرخ بازگشت سرمایه) پیوند دهید
  7. اهرم فیس­بوک
  8. تمام کانال­‌های بازاریابی را ادغام کنید
  9. ژئوفنس یا حصار جغرافیایی، مرزهای مجازی در دنیای واقعی
  10. بهینه‌­سازی تبلیغات لیست محصول

[/vc_column_text][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/6″][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”2/3″][vc_single_image image=”27545″ img_size=”full” alignment=”center” onclick=”custom_link” link=”https://fhakim.ac.ir/saying/ad”][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/6″][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row][vc_row el_id=”id2″][vc_column][vc_column_text]

۱) عناصر خلاق

کسب و کار شما دارای مولفه‌­های دیداری می‌­باشد که باید از آن­ها در جهت برتری در رقابت استفاده کنید. خواه آرم، نشان، فونت یا طرح رنگی که داشتن آن می‌‌­تواند به شناخته شدن برند شما کمک کند. شما باید توجه مخاطبان را جلب کنید و در عین حال نیز توجه آن­ها باید معطوف به شما بماند و برندتان در خاطرشان بماند. اضافه کردن عناصر دیداری منحصر به فرد و خلاقانه در تبلیغات امری حیاتی برای موفقیت در تبلیغات می‌­باشد. سارا مالوی (Sara Maloy) مدیر بازاریابی محتوا در Shutterstock بیان می‌­دارد شما نیاز به مجموعه‌­ای از عکس­‌های خلاقانه و سازگار دارید:

هنگام تبلیغات در شبکه­های اجتماعی این نکته بسیار مهم است که به منظور جلوگیری از دیدن چند باره پست­ها توسط مخاطب، خلاقیت خود را به روز کنید.

هنگام آزمایش تغییرات و کمپین‌­های جدید به دنبال تصاویری باشید که از زیبایی مطلوبی برخوردارند تا نتیجه کمپین اجتماعی شما برای کاربرانی که ممکن است با بیش از یک تبلیغ روبرو شوند آشنا باشد و البته تکراری نباشد. درکل شما باید اطمینان حاصل کنید که تبلیغات اجتماعی یک داستان منسجم را روایت می‌کند و این تصویر کپی برابر اصلی باشد که با CTA یا محتوای پیوند منطبق است، و این نیز البته باید با برند تجاری شما منطبق باشد.

سارا مالوی، مدیر بازاریابی محتوا، Shutterstock

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row el_id=”id3″][vc_column][vc_column_text]

۲) عاقلانه خرج کنید

هر پلتفرمی که برای بازار آنلاین استفاده می­‌شود ارزش متفاوتی برای شما دارد. بازاری که شما می­‌خواهید سرمایه و وقت بیشتری در آن سرمایه‌گذاری کنید را بررسی کنید و بدانید کدام یک از آن­ها ضروری نیستند. برخی پلتفرم­‌ها برای یک شرکت بسیار سودمند هستند در حالی که برای شرکت دیگر هیچ سودی ندارند. همه این­ها به برند شما بستگی دارد و باید بودجه خود را برحسب آن برنامه‌­ریزی کنید. Hitesh Sahni، از مشاور بازاریابی شرکت  Smemark  عقیده دارد تصمیماتی که در کمپین­‌ها گرفته می­‌شود باید مبنای تعیین پلتفرم مورد استفاده در تلاش‌­های تبلیغاتی خاص شما باشد.

دانستن ارزشی که هر کانال ارائه می­‌دهد بسیار با اهمیت است. موتورهای جستجوگر تبلیغات مانند Google Adwords، بهترین کارایی را هنگامی دارند که تقاضا معین برای محصول یا خدمت شما باشد و شما نیز مشتریانی را هدف می­‌دهید که از جستجوی آنلاین برای محصول یا خدمتی استفاده می­‌کنند.تبلیغات جستجو برای استارتاپی که محصولی جدید و نوآورانه تولید کرده که قبلًا هرگز در بازار دیده نشده است  تاثیر کمتری دارد. یا برای محصولاتی که عمدتاً مردم در فروشگاه‌های حقیقی خریداری می­‌کنند و کمتر بصورت آنلاین آن­ها را برای خرید جست­جو می‌­کنند. در این موارد شما باید تقاضا را از طریق تغییر در روند خرید مشتری ایجاد کنید. و در اینجاست که شبکه‌های مجازی این جای خالی را پر می‌­کند. کاربران شکبه‌های مجازی پروفایل­های خود را با جزئیات جمعیتی و دیگر علایقشان پر می­‌کنند، این بدان معناست که شما می­‌توانید کسانی را که احتمالا به کسب و کار شما علاقه‌­مند هستند (چه برای این منظور جستجو انجام داده باشند چه نه) پیدا کنید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

۳) تحقیقات خود را انجام دهید

ممکن است ایده­‌هایی براساس تجربه تبلیغات گذشته که برای مخاطبانتان بهتر خواهد بود داشته باشید.، اما صرف زمان برای  تحقیقات دقیق و داشتن داده‌­هایی برای پشتیبانی از اقدامات خود مهم است. ممکن است پیش­بینی کنید که مشتریان هنگامی که در جهت کاملا متفاوتی گام برمی­دارند، رفتاری کاملا خاص داشته باشند. این نکته بسیار ضروری است که با استفاده از اطلاعات کسب شده از تحقیقات در اسرع وقت برای این امر آماده شوید و استراتژی بازاریابی خود را طرح ریزی کنید.Elliot Simmonds این مفهوم را در زیر توضیح می­دهد:”بسیاری از افراد از پست­های اسپانسردار و سایر تبلیغات پولی استفاده می­کنند و به نظر می­رسد خیلی از آن­ها ازاینکه به راحتی با پرداخت پول و دیدن بازدیدها و کلیک­ها بسیار خوشحالند، حتی اگر برخی از آن کلیک­ها را افرادی که آن خدمت یا محصول تبلیغ می­کنند یا به وفور از آن استفاده کرده­اند. اکثر پلتفرم­ها به شما این امکان را می­دهند که پست­ها و تبلیغات اسپانسر دارتان را بصورت خاص در نظر بگیرید و توصیه من به شما این است که پس از یک دوره (حتی در کوتاه مدت) از تحقیقات این کار را انجام دهید. شاید غریزه جاه­طلبیتان چیزهای زیادی درباره مشتریانتان به شما بگوید ولی باید با صرف زمان  خودتان آن­ها را پیدا کنید. کدام پروفایل مصرف کنندگان بیشترین خرج را می­کند؟ کسانی که بارها برای خرید اقدام می­کنند کدامند؟ بیشترین مشتری را از کجا دارید؟

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

۴) فرآیند خریدار

دانستن سفر خریدار و اینکه شما در هر مرحله از فرآیند چه چیزی ارائه دهید که برای کاربران موثرتر باشد. گزینه‌­های زیادی همراه با جزئیات هنگام مشاهده تجزیه و تحلیل خریدار وجود دارد.شما می­‌توانید هر قدم بازدید کننده از وبسایتتان را مشاهده کنید، چقدر زمان در هر صفحه می‌­گذرانند و کدام صفحه باعث ترک کردن وبسایت توسط آن­ها شده است. با استفاده از این اطلاعات می­توانید  بازاریابی دیجیتال خود را در اختیار مخاطبان قرار داده در نتیجه این چرخه را برای آن­ها راحتتر و برای شما سودمندتر می‌­شود. James Kirby، متخصص PPC در Blue Fountain Media اهمیت این موضوع را بیان می‌کند:

شروع به هدف قرار دادن کاربرانی که در انتهای قیف قرار دارند بکنید، به عنوان مثال هدف قرار دادن مخاطب در بازار به گل این امکان را می­‌دهد که سابقه کاربر را مشاهده کند و بفهمد آن­ها در کجای مرحله خرید خود قرار دارند. این کار به خرده فروشان اجازه خواهد داد مشتریان بالقوه، کسانی در آخر قیف هستند و تصمیم خود را برای خرید گرفته­‌اند، هدف قرار دهند. هم­اکنون ۴۹۲ مخاطب مختلف بازار برای دسترسی وجود دارد. هدف قرار دادن روش­هایی نیز این اغلب توسط خرده فروشان و مغازه­داران نادیده گرفته می­شود بنابراین باید از مزایای آن بهره برد.

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

۵) مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید

درک کامل اینک چه کسی مخاطبتان است و بهترین بازار برای آن­ها چیست بسیار حیاتی است. قبل از ایجاد  گسب و کار باید خریداران را شناسایی کنید. این مهترین قدم در تنظیم استراتزی بازاریابی چه در حالت مجازی و چه در حالت غیر مجازی می­‌باشد و جنبه کاملاً مشخصی از برند شماست که مرتبا می‌­توانید به آن مراجعه کنید. Saen Gallahar  مدیر رسانه اجتماعی در بازاریابی i7 اهمیت تعریف مخاطبان هدف در آغاز کمپین­های تبلیغات دیجیتال توضیح می­‌دهد:

هنگام صحبت از تبلیغات دیجیتال در هر کسب و کاری دانستن اینکه چه کسانی مخاطب­مان هستند و مخاطبان در چه شبکه­‌های اجتماعی بیشتر وقت خود را می­‌گذرانند و اینکه برای آن شبکه اجتماعی چه نوع محتوایی باید آماده شودکه مخاطبان را به خود جلب کند بسیار موثر است. هنگام صحبت از شبکه­‌های اجتماعی اولین اسم که به ذهن می­‌رسد فیس بوک است زیرا این سایت بهترین گزینه­‌ها را جهت تعیین افرادی که می­‌خواهید آن­ها زا بازاریابی کنید با بودجه مورد نطرتان در اختیار شما قرار می­‌دهد. همچنین این سایت این امکان را به شما می‌­دهد که مخاطبان خود را بر مبنای حداکثر ۱۰ علاقه­‌مندی آن­ها انتخاب کنید. شما باید بدانید مخاطبانتان به چه کارهایی و چه چیزهایی علاقه‌­مند هستند و برمبنای آنها محتوای خود را تولید کنید.

 

[/vc_column_text][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/6″][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”2/3″][vc_single_image image=”26862″ img_size=”full” alignment=”center” onclick=”custom_link” link=”https://fhakim.ac.ir/saying/ad”][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/6″][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

۶) معیارهای شبکه­های اجتماعی را به ROI (نرخ بازگشت سرمایه) پیوند دهید

برای مشاهده بهترین عملکرد در میان تلاش­هایتان باید قادر باشید داده­ها را از نتایج به دست آمده استخراج کنید. هنگامی که به بازاریابی آنلاین می­پردازید با گروه­های مختلف مردم در ارتباط هستید و این امر باید هنگام سنجیدن نتایج مورد توجه قرار گیرد. باید به آنچه که باعث افزایش مورد توجه قرار گرفتن شرکت شما شده است دقت کنید و در مقابل آن­چیزی که باعث تسریع این روند شده است.Harpreet Singh مدیر عامل و بنیان گذار Kvantum معتقد است برای توسعه یک استراتژی قابل اعتماد در شبکه­های اجتماعی یک برند باید این عوامل کلیدی را مورد توجه قرار دهد:”۱.مخاطبان اجتماعی شما تنها یک قطعه جدا از افرادی که سعی دارند با دیگران دوست شوند و یا با دیگران معامله کنند نیستند. هنگام تعامل با برند شما آن­ها را می­توان به گروه­های رفتاری با ماموریت­های متفاوت تقسیم کرد.۲. کانال­های اجتماعی نشان­دهنده یک زندگی هستند از افراد در گروه­های مختلف که نظرات خود را ابراز می­کنند و به رویداد­های جهان واکنش نشان می­دهند. آن­ها در یک جریان ثابت قرار دارند. توسعه طرفیت در جهت نظارت بر آن در زمان واقعی و واکنش به رویدادهای جهان واقعی برای مرتبط بودن با این گفتوگوی اجتماعی بسیار حیاتی است.۳. این دلیل نمی­شود که مشتریان فقط بخاطر لایک­ها و به اشتراک گذاشتن پست­های بیشتری مشتریان به یک فروشگاه بروند و خرید کنند. در حالی که ارتباطاتی بین این عوامل وجود دارد ولی عوامل دیگری نیز مانند پویایی اجتماعی، تاثیرات ارتباطات دو سویه، حجم مخاطبین هدف، موضوعات تعاملات اجتماعی، رسانه­هاس اجتماعی رقابتی و غیره نیز وجود دارند. یک برند باید استانداردهای رسانه­های اجتماعی را با معیارهای سخت مانند فروش، نرخ بازگشت سرمایه، جذب مخاطب و هدایت آن­ها نیز ارتباط برقرار کرد.”

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

۷) اهرم شبکه های اجتماعی

برطبق تحقیقی از جانب eMarkter، ۸۰ درصد کسب و کارهای کوچک و متوسط تبلیغاتی در فیس­بوک نداشته‌­اند. Jayme Pretzloff، مدیر بازاریابی شرکت Wixon Jewelers عقیده دارد فیس­بوک بهترین فضا برای تبلیغات در کسب و کارهای کوچک است او همچنین بر اهمیت کار بروی آن تاکید می­‌کند:

فیس­بوک به شما اجازه داده است در سطح جدیدی از دهان به دهان خود را به همه معرفی کنید. اکنون بیش از هر زمان دیگر توصیه از جانب دوستان تاثیر بسزایی  دارد و می­تواند حتی محطاط­ترین مصرف کننده را تحت تاثیر قرار دهد. ما می‌دانیم نتیجه تبلیغات در فیس­بوک یک شبه برای کسب و کار اتفاق نمی­‌افتد، پس چگونه می­‌توانیم با یک تلاش در مدت کوتاهی گروهی در جهت شروع کار شما در شبکه‌­های اجتماعی تشکیل دهیم؟ فیس­بوک مدل تبلیغاتی فوق‌­العاده‌­ای دارد که به کسب و کارهای کوچک این امکان را می‌­دهد تا به سادگی برای بازارهای هدف خاص و بدون استفاده از بانک تبلیغ کنند. حتی با سرمایه متوسط  شما می‌­توانید مشتریان خود را جذب کرده آن­ها را با خود همراه کنید. در صورت استفاده صحیح از فیس­بوک می­توان آن را به قدرتمندترین ابزار تبلیغات تبدیل کرد. ابتدا چند تبلیغ را امتحان کنید و سپس نتایج آن­ها را در سازمان خودد مورد بررسی قرار دهید.

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

۸) تمام کانال­های بازاریابی را ادغام کنید

برای جذب هرچه بهتر مخاطبین نیاز به فرستادن پیام تبلیغاتی بطور مداوم دارید. این بدان معناست که در پلتفرم­های مختلف تبلیغ شما یک مفهوم را به کاربران برساند. ما می­دانیم که در بازار شبکه­های اجماعی مختلف نظرات و احساسات متفاوتی وجود دارد. پس باید با صرف وقت و تلاش زیاد پاسخگوی این نظرات و احساسات  در حالی که  صدای منحصر به فرد و در عین حال سازگار را باید برای برند خود نگه می­دارید، برای هر سایت باشید. Adam O’Leary رئیس Encite Marketing جزییات این ایده را بیان می‌دارد:

بهترین توصیه­ای که می‌­توان به صاحبان کسب و کار کرد این است که تا حد امکان کمپین­‎های خود را با دیگر کانال­های بازاریابی خود ادغام کنند. یک کمپین بازاریابی ادغام شده نتایج خیلی بهتری از هر کمپینی که در ابتدای راه است دارد. به عنوان مثال تبلیغات فیس­بوک هنگام تبلیغ یک محصول یا عرضه یک محصول جدید به خوبی کار می­‌کند، ولی هنگامی که توسط  دیگر کانال­های بازاریابی نظیر ایمیل پشتیبانی شود نتایج خیلی بهتری خواهد داشت.

 

[/vc_column_text][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/6″][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”2/3″][vc_single_image image=”27547″ img_size=”full” alignment=”center” onclick=”custom_link” link=”https://fhakim.ac.ir/saying/ad”][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/6″][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

۹) مرزهای جغرافیایی

راه‌­های نسبتا جدید در تبلیغات دیجیتال امیدهای  زیادی به بازاریابان مخصوصا آن­هایی که در حوزه B2C فعالیت دارند داده است. این راه­ها با روشی کاملا جدید براساس موقعیت فیزیکی مشتریان هدف خود را بیابید و آن­ها بصورت کاملا طبیعی به سمت تجارت شما بیایند.Andrea Mocherman، معاون بازاریابی در Gravit8 Marketing چگونگی تاثیر ژئوفنس برای تجارت­های مختلف در فروش را بیان می­دارد:” استفاده از ترکیب ژئوفنس با تبلیغات دیجیتالی در جهت جذب مشتری در زمان و پیام صحیح و جلب نظر آن­ها به سمت فروشگاه به طور فزاینده­ای در حال تبدیل شدن به ابزاری موثر برای بازاریابان است. این نوع کمپین­ها بطور متوسط بازدید را ۳ برابر و فروش را ۲۷ درصد افزایش می­دهد.توانایی هدف قرار دادن مشتریان هدف براساس علایقشان و جذب آن­ها از طرق پیشنهادهایی که آن­ها را مشتاق به خرید کند ژئوفنس را برای بازاریابان قدرتمند کرده است. ژئو فنس این امکان را ببه بازاریابان می­دهد که حصار خود را دور هر نقطه و یا آدرسی که می­خواهند بکشند و هنگامی که مشتری از آن منطقه عبور می­کند اعلانی را برای او ارسال کنند. صاحبان کسب و کارهای بزرگ و کوچک می­توانند از این تکنولوژی در جهت جلب مشتری و در نهایت سودآوری استفاده کنند.

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

۱۰) بهینه­‌سازی تبلیغات لیست محصول

تبلیغات لیست محصول باید تمام مشخصات مورد نظر خریداران را هنگام جست و جو داشته باشد. نباید اجازه دهید مشتریان بالقوه مجبور باشند برای خرید تحقیقات بیشتر انجام دهند چرا که در این صورت در خطر از دست دادن آن­ها قرار می‌گیرید، پس به تمام سوالاتی که امکان دارد در ذهن آن­ها شکل بگیرد پاسخ دهید. هراطلاعاتی که ممکن است برای فرآیند خرید موثر باشد را اضافه کنید.Monica Cabaniss در PPC این مسئله را شرح می­‌دهد:

گذاشتن وقت برای توصیف جزییات محصولتان می­تواند آن را در PLA، Google، Bing و اکنون در Facebook  بخوبی معرفی کند. هماهنگ کردن تصویر محصول با توضیحات آن در صفحه نتایج جست و جو، جنبه بصری به متن عادی تصویر اضافه خواهد کرد.

در نهایت، تبلیغات دیجیتالی برای هر شرکتی که به دنبال بازار موثر برای مخاطبان مناسب است می­تواند به کلیدی برای موفقیت آن­ها بدل شود. اگر به دنبال افزایش تاکتیک­هایتان و گسترش دامنه عملکرد فعلی خود هستید، در تلاش باشید که این تاکتیک­ها را با استراتژی بازاریابی دیجیتالی خود ادغام کنید. در حالی که استفاده از این نکات در زمان حال و آینده نه چندان دور در نهایت باید به بهبود نرخ بازگشت سرمایه (ROI) منجر شود، ه یاد داشته باشید که دائما بدون در نظر گرفتن پلتفرم یا کانال که در آن هستید مشتاق به یادگیری تغییرات و نوسانات  در تبلیغات دیجیتالی باشید.فعال بودن و خود را به روز نگه داشتن به شما در رقابتتان کمک خواهد کرد.

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ در واتساپ با ما گفتگو کنید.
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پشتیبانی که میخواهید با او گفتگو کنید را انتخاب کنید.