بازاری به اندازه روزانه ۳.۵ میلیارد جست و جو اینترنتی

در واقع سئو به شما کمک میکند بدون پرداخت هزینه، از پتانسیلی که موتورهای جستجو در اختیار شما قرار میدهند برای تبلیغات استفاده...

روزانه ۳.۵ میلیارد جستجوی گوگل انجام می شود. با این تعداد بالا، شکی نیست که مردم در حال جستجوی آموزش الکترونیکی برای خدمات، محصول یا کسب اطلاعات هستند . اما چگونه می توانید از تمام این پتانسیل برای جذب مشتری و توسعه کسب و کار خودتان استفاده کنید؟ اینجاست که سئو وارد می شود.

سئو چیست؟

SEO سئو مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی موتور های جستجو است ولی در حقیقت یک مفهوم بازاریابی دیجیتال است. به زبان ساده، سئو استفاده از موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ برای بازاریابی کسب و کار شما و نشان دادن نام تجاری شما در مقابل میلیاردها نفری است که هر روز در حال جستجوی کالا یا اطلاعات هستند. در واقع سئو به شما کمک میکند بدون پرداخت هزینه، از پتانسیلی که موتورهای جستجو در اختیار شما قرار میدهند برای تبلیغات استفاده کنید.
برای اکثر کسب و کارها، هدف سئو به دست آوردن سرنخ از موتورهای
جستجو است، از طریق:

افزایش ترافیک طبیعی سایت
افزایش رتبه کلمات کلیدی مختص کسب و کار شما
رتبه بندی برای کلمات کلیدی بیشتر

برای به دست آوردن سرنخ، به ترافیک طبیعی نیاز دارید. و برای به دست آوردن ترافیک طبیعی، باید برای کلمات کلیدی که مشتریان شما در جستجوی آنها هستند رتبه بالایی کسب کنید.

چرا سئو یک استراتژی بلند مدت است؟

وقتی در مورد سئو اطلاعات کسب می کنید، متوجه میشوید که همه کارشناسان آن را یک استراتژی بلند مدت می نامند. ولی چه چیزی تاثیر سئو را به یک استراتژی بلند مدت تبدیل می کند؟

سئو کار به زمان نیاز دارد

یکی از دلایلی که سئو یک استراتژی بلندمدت است این است که کارکرد آن و تاثیر آن بر کسب و کار شما به زمان نیاز دارد. شما نمی توانید تکنیک های سئو را اجرا کنید و انتظار داشته باشید که یک شبه کار کنند. زمان می برد تا بهینه سازی ها تاثیرگذار باشند و بر کسب و کار شما تاثیر بگذارند.
برای اینکه سایت شما در نتایج جستجو رتبه خوبی داشته باشد، خزنده های گوگل ابتدا باید صفحه شما را پیدا کرده و اطلاعات را فهرست کنند. این فرآیند می تواند زمان بر باشد، زیرا گوگل میلیون ها سایت را بررسی میکنند. ممکن است چند هفته تا چند ماه طول بکشد تا گوگل سایت شما و سایرین را بررسی و فهرست کند.

سئو به بهینه سازی مستمر نیاز دارد

سئو به بهینه سازی مداوم نیاز دارد. الگوریتم های گوگل دائما در حال بروزرسانی هستند. نمی توانید سایت خود را یک بار برای موتورهای جستجو بهینه کنید و تصور کنید کار به پایان رسیده است. شما باید به طور مداوم سایت خود را برای به دست آوردن و حفظ رتبه بندی بهینه کنید. شما در حال رقابت با ده ها کسب و کار دیگر برای رتبه بندی در نتایج جستجو هستید. اگر آنها به طور مداوم صفحات خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی میکنند، رتبه بالاتری کسب میکنند.

بهینه سازی مستمر به شما این امکان را میدهد که در رتبه بندی موتورهای جستجو رقابتی بمانید.
الگوریتم گوگل به طور مداوم تغییر می کند
سئو به دلیل تغییر الگوریتم گوگل یک استراتژی بلند مدت است. گوگل هر سال برای کمک به کاربران برای دریافت مرتبط ترین نتایج، بهتر می شود. بهبود مستمر به این معنی است که شما باید استراتژی های سئو خود را اغلب بروز کنید.

تاثیر بلندمدت سئو برای کسب و کارها چیست؟

سئو بر بخش های مختلف کسب و کار شما تاثیر می گذارد. به روز رسانی سئو مزایای بی شماری برای کسب و کار شما به ارمغان می آورد که به شما کمک می کند به طور مستمر در آینده رشد کنید.
در اینجا چند تأثیر طولانی مدت سئو برای کسب و کار ذکر شده است:

افزایش ترافیک

یکی از مهم ترین تاثیرات سئو این است که بازدید سایت خود را افزایش می دهید. با پیروی از قوانین سئو، رتبه سایت شما در نتایج جستجو کاربر بالا میرود و در نتیجه افزایش رتبه، ترافیک بیشتری را به سایت خود هدایت می کنید.
از آنجایی کاربران عباراتی را جستجو میکنند که به محصول یا خدمات شما مربوط است پس بهینه سازی عبارات کلیدی منجر به افزایش ترافیک سایت شما و فروش بهتر میشود.

افزایش آگاهی از برند

علاوه بر افزایش ترافیک، می توانید برند خود را به افراد بیشتری معرفی کنید. هنگامی که سایت شما در بالای نتایج جستجو قرار میگیرد، احتمال بیشتری وجود دارد که افراد مقالات سایت شما را ببینند. حتی اگر روی آنها کلیک نکنند، با کسب و کار شما آشنا می شوند.
ذخیره شدن بودجه تبلیغات
وقتی کسب و کار خود را به صورت آموزش الکترونیکی بازاریابی می کنید، این نکته خیلی مهم است که از بودجه بازاریابی خود طوری استفاده کنید تا بیشترین تعداد سرنخ و فروش را به دست آورید.
یکی از مهمترین مزایای سئو صرفه جویی در هزینه های بازاریابی و تبلیغات است. از آنجایی که SEO منجر به یافتن مشتری هایی میشود که دقیقا عبارت مرتبط با کار شما را جستجو کرده اند، شما بازگشت سرمایه بهتری را برای شرکت خود دریافت می کنید.مراحل سئو در سایت
به طور کلی عملیات سئو شامل سه بخش است. اگر میخواهید رتبه سایت خود را در موتور های جستجو ارتقا دهید، کافیست ابتدا محتوای داخل سایت را بهینه سازی کنید و سپس به سراغ سئوی خارج از سایت بروید که این عملیات در سه قسمت وابسته به هم دسته‌بندی می‌شوند:
سئو فنی یا تکنیکال سئو (Technical SEO)
سئو داخلی یا آن‌پیج سئو (Onpage SEO)
سئو خارجی یا آف‌پیج سئو (Offpage SEO)
در ادامه به توضیح و معرفی این ۳ مرحله پرداخته‌ایم اما به عبارت ساده‌تر ابتدا باید سایت خود را از نظر فنی برای گوگل آماده کنید، سپس به سراغ سئو داخلی بروید و بعد از آن نیز سئو خارجی سایت خود را انجام دهید. بد نیست بدانید که سئو تکنیکال زیر مجموعه‌ی سئو داخلی است اما گستردگی این بخش باعث شده است تا بسیاری آن را به عنوان یک مرحله جدا معرفی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *