دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

بازاریابی دیجیتال ، بازاریابی آموزش الکترونیکی ، تبلیغات اینترنتی ... هرچه شما آن را بنامید، این روزها بازاریابی برای شرکت شما بسیار با اهمیت است. به هر حال ، استفاده از اینترنت در طول دهه گذشته بیش از دو برابر شده است و این تغییر بر نحوه خرید محصولات و تعامل مردم با مشاغل تأثیر گسترده ای گذاشته است.
دیجیتال مارکتینگ چیست ؟ - بازاریابی دیجیتال چیست ؟

 

دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

دیجیتال مارکتینگ ، بازاریابی دیجیتال، بازاریابی آموزش الکترونیکی، تبلیغات اینترنتی و یا … هرچه شما آن را بنامید، این روزها بازاریابی برای شرکت شما بسیار با اهمیت است. به هر حال، استفاده از اینترنت در طول دهه گذشته بیش از دو برابر شده است و این تغییر بر نحوه خرید محصولات و تعامل مردم با مشاغل تأثیر گسترده‌ای گذاشته است.

بنابراین، بازاریابی دیجیتال چیست؟ بازاریابی دیجیتال مانند هر نوع بازاریابی دیگر است. راهی برای برقراری ارتباط با مشتری بالقوه و تأثیرگذاری بر او است. تفاوت واقعی این است که شما با آن مشتری به صورت آموزش الکترونیکی ارتباط برقرار می‌کنید و بر آنها تأثیر می‌گذارید.

 

 دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

دیجیتال مارکتینگ چیست ؟ بازاریابی دیجیتال اساساً به هرگونه تلاش و یا دارایی بازاریابی آموزش الکترونیکی گفته می‌شود. بازاریابی از طریق ایمیل، تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک، بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی و حتی وبلاگ نویسی همه از نمونه‌های عالی بازاریابی دیجیتال هستند. آنها شرکت شما را به افراد معرفی می‌کنند که این کار به شرکت شما کمک می‌کند راحتتر مشتریان را متقاعد به خرید کنید.

در اینجا برخی از متداول‌ترین منابع موجود و استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال که مشاغل برای دسترسی آموزش الکترونیکی به افراد استفاده می‌کنند را معرفی می‌کنیم

منابع موجود دیجیتال مارکتینگ

تقریباً هر چیزی می تواند یک دارایی بازاریابی دیجیتال باشد. به این سادگی که باید یک ابزار بازاریابی باشد که شما استفاده می‌کنید. بسیاری از مردم نمی‌دانند چه تعداد منابعی برای بازاریابی دیجیتال در اختیار دارند. در اینجا چند نمونه از آنها را ذکر می‌کنیم:

  • وبسایت شما
  • محصولات موجود دارای مارک (آرم، نماد، کلمات اختصاری و غیره)
  • محتوای ویدیویی (تبلیغات ویدئویی، دموی محصول و غیره)
  • تصاویر (اینفوگرافیک، عکس محصول، عکس شرکت و غیره)
  • محتوای نوشته شده (پست‌های وبلاگ، کتاب‌های الکترونیکی، توضیحات محصول، توصیفات و غیره)
  • محصولات یا ابزارهای آموزش الکترونیکی (SaaS ، ماشین حساب، محتوای تعاملی و غیره)
  • بررسی‌ها
  • صفحات شبکه های اجتماعی

 

استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال ( دیجیتال مارکتینگ )

لیست استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال نیز به طور مداوم در حال پیشرفت است ، امّا در اینجا برخی از استراتژی هایی است که بیشتر مشاغل از آن استفاده می کنند را معرفی می‌کنیم:

  • تبلیغات به ازای هر کلیک تبلیغات به ازای هر کلیک
  • تبلیغات جستجوی پولی
  • بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
  • تبلیغات رسانه های اجتماعی پولی
  • بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
  • بهینه‌سازی نرخ تبدیل (Conversion Rate Optimization)
  • بازاریابی محتوا تبلیغات بومی
  • بازاریابی وابسته

 

تبلیغات به ازای هر کلیک

تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) در واقع اصطلاحی گسترده است که شامل هر نوع بازاریابی دیجیتالی است که در آن شما برای هر کاربری که روی یک تبلیغ کلیک می کند هزینه پرداخت می کنید. به عنوان مثال ، Google AdWords نوعی تبلیغات PPC به نام “تبلیغات جستجوی پولی” است (که در یک ثانیه از آن استفاده خواهیم کرد). Facebook Ads نوعی دیگر از تبلیغات PPC به نام تبلیغات پرداخت شده در شبکه های اجتماعی است (باز هم ، به زودی به آن خواهیم پرداخت).

تبلیغات جستجوی پولی

دستیار حساب‌ها وظیفه پشتیبانی از یک حسابدار،  مدیر امور مالی، تیم حساب یا شرکت حسابداری، انجام امور دفتری و سازماندهی اساسی امورات در جهت کمک به روند شرکت را بر عهده دارد. اگرچه ممکن است گاهی اوقات پاسخگوی مشتریان و موکلان خارجی باشید، امّا وظایف اصلی شما کار با صفحات زیاد رسیدها و سوابق پرداخت، تهیه حساب های قانونی، محاسبه و بررسی حساب‌ها برای اطمینان از صحت پرداخت‌ها و سوابق، مرتب سازی درخواست ها و پاسخگویی به سوالات، مدیریت پول‌های خرد، کنترل اعتبارات و بدهی‌ها و سازش بدهی‌های مستقیم است. پس از آن ممکن است به  دستیار حسابدار ارتقا درجه پیدا کنید.

 

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) در دیجیتال مارکتینگ

اگر نمی‌خواهید برای نمایش در SERP هزینه بپردازید، می‌توانید با استفاده از بهینه سازی موتور جستجو (SEO) صفحات یا پست های وبلاگ را در سایت خود رتبه بندی کنید. لازم نیست برای هر کلیک بطور مستقیم پول بپردازید ، امّا دریافت یک صفحه برای رتبه بندی معمولاً زمان و تلاش زیادی می‌برد.

تبلیغات رسانه‌های اجتماعی پولی

بیشتر سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند Facebook ، Instagram ، Twitter ، LinkedIn ، Pinterest و Snapchat به شما امکان می دهند تبلیغات خود را در سایت آنها انجام دهید. تبلیغات رایگان در شبکه های اجتماعی برای ایجاد آگاهی در مخاطبانی که ممکن است از وجود تجارت ، محصول یا خدمات شما مطلع نباشند بسیار مناسب است.

بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی

مانند SEO، بازاریابی در شبکه های اجتماعی روشی رایگان و ارگانیک برای استفاده از سیستم عامل‌های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک یا توییتر برای بازاریابی کسب و کار شما است. و دقیقاً مانند SEO ، بازاریابی ارگانیک تجارت شما در شبکه های اجتماعی زمان و تلاش بیشتری می‌برد ، امّا در طولانی مدت می تواند نتایج بسیار ارزان تری را به همراه داشته باشد.

بهینه سازی نرخ تبدیل (Conversion Rate Optimization)

بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) هنر و دانش بهبود تجربه کاربر آموزش الکترونیکی است. بیشتر اوقات ، مشاغل از CRO استفاده می کنند تا از ترافیک وب سایت موجود خود ، تبدیل های بیشتری (هدایت ، چت ، تماس ، فروش و غیره) را انجام دهند.

 

تبلیغات بومی

تا به حال به پایین یک مقاله لیستی از مقالات پیشنهادی را مشاهده کرده‌اید؟ این تبلیغات بومی است. بیشتر تبلیغات بومی تحت بازاریابی محتوا قرار می‌گیرد زیرا از آن برای جذب کلیک استفاده می‌کند (هرگز آنچه را که بعد اتفاق خواهد افتاد باور نمی کنید!). معمولاً تشخیص تبلیغات بومی ممکن است کمی دشوار باشد ، زیرا معمولاً با با تبلیغات بدون پرداخت اشتباه گرفته  می شود … امّا این کار نیز از عملی است.

بازاریابی ایمیلی در دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی از طریق ایمیل قدیمی‌ترین شکل بازاریابی آموزش الکترونیکی است و هنوز هم قوی است. بیشتر بازاریابان دیجیتال از بازاریابی ایمیلی برای تبلیغ معاملات ویژه، برجسته سازی محتوا (اغلب به عنوان بخشی از بازاریابی محتوا) یا تبلیغ رویدادی استفاده می‌کنند.

بازاریابی وابسته در دیجیتال مارکتینگ چیست

اساسا به استفاده از وب‌سایت دیگران به منظور تبلیغ محصولات و خدمات شما است.مقاله های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *