۷ شغل برتر با دیجیتال مارکتینگ
اگر به دنبال حرکت به سمتی هستید که در جو دیجیتال مارکتینگ کسب درآمد داشته باشید و شغلی در ارتباط با این حوزه داشته باشید، خواندن این مقاله به شما توصیه میشود. در دوره آموزشی مدیریت کسب و کار MBA شما دید متفاوتی نسبت به مشاغل این مقاله پیدا خواهید کرد.
۷ شغل برتر با دیجیتال مارکتینگ عبارتند از:
- مدیریت محتوا
- توسعه دهندگان و ویراستاران واقعیت مجازی
- متخصصین سئو و سم (SEO/SEM)
- طراح تجربه کاربر (UX)
- متخصص بازاریابی ایمیل
- تحلیل گران و متخصصین (AI)
شغل برتر اول: مدیریت محتوا
یک نقش کلیدی برای هر آژانس یا تیم بازاریابی دیجیتال است. مدیریت محتوا همه سطوح بازاریابی را لمس میکند و چیزی فراتر از نوشتن و فعالیت در رسانه اجتماعی است.
مدیران محتوا مسئولیتهای مختلفی دارند مثل: مدیریت تیم نویسندهها، توسعه تقویمهای ویراستاری، تولید و ویدئوهای ترغیب کننده، گزارش و طرح استراتژی تحلیلها و هدایت استراتژیهای رسانههای اجتماعی آنها باید تیمها را هدایت و با مشتریان مختلفی کار کنند. به همین خاطر آنها هم باید نویسندگان عالی و هم تولیدگر محتوا مطابق با نیازهای کانالهای متنوع باشند.
شغل برتر دوم: توسعه دهندگان و ویراستاران واقعیت مجازی
این یک شغل با فناوری پیشرفته است. شغلی بسیار جدید و بکر برای علاقهمندان به دنیای تکنولوژی! در این حوزه تکنولوژی و خلاقیت با هم ترکیب زیبایی را میسازند. بنابراین اگر به این ۲ عنصر علاقهمند هستید و به گرافیک و حتی جلوههای ویژه تمایل دارید این شغل یک گزینه بسیار مناسب برای شماست.
افراد از دنیای هنرهای تصویری و نرمافزارهای خلاق به سمت واقعیت مجازی حرکت میکنند. واقعیت مجازی به عنوان یک محصول قیمت بالایی دارد چون هم به تخصص بالایی نیاز دارد و هم خرید آن هزینهبر است. امروزه واقعیت مجازی با رشد بیشتری در کمپینها مورد استفاده قرار میگیرد و در به همین سبب از جمله مشاغل پر درآمد به حساب میآید.
شغل برتر سوم: متخصصین سئو و سم SEO/SEM
سئو و سم برای کمپینهای بازاریابی دیچیتال ضروری و حیاتی هستند و به همین دلیل افرادی که میتوانند دانش تکنیکال را به نمایش بگذارند و آن را با تخصص دیجیتال مارکتینگ ترکیب کنند و علیالخصوص این مهم را در حوزه مدیریتی نشان دهند با بالاترین درآمدها روبرو خواهند شد. سئو و سم راه پیچیدهای دارند و تخصص در آنها به سادگی حاصل نمیشود.
این به این دلیل است که الگوریتم موتورهای جستجو همواره در نوسان است. کسب و کارها باید همیشه به روز باشند تا به طور مداوم Rol بالایی داشته باشند و هرچه کسب و کار بزرگتر باشد این موضوع پیچیدهتر میشود.
شغل برتر چهارم: طراح تجربه کاربر (UX)
طراحان تجربه کار مسئولیت این را به عهده دارند که اپلیکیشنهای دیجیتال وبسایتها را به طور هماهنگ توسعه دهند. آنها بر فهم و درک وبسایت در یک تجربه بازاریابی جامع متمرکز هستند و به همین منظور باید مخاطبین را به خوبی درک کنند و در کنار آن دانش گستردهای از محصول و یا خدمت مورد نظر مشتری داشته باشند آنها نقش پررنگی در مدیریت پروژه از بعد طراحی دیداری و تست آن دارند.
شغل برتر پنجم: متخصص بازاریابی ایمیل
این حوزه یک مثال از نگاه تخصصی به توسعه محتوا و بازاریابی در نظر گرفته میشود. متخصصین این حوزه علاوه بر آشنایی با بازاریابی با ویرایش و کپی رایت هم آشنا هستند. ایمیل همچنان یکی از قدرتمندترین حالات محتوا در نظر میآید. در این زمینه باید قادر باشید که ترغیب کننده بنویسید. شما همچنین باید کمپینها را زیر نظر بگیرید و فعالیتهای آرپی (RP) را مبتنی بر پایگاه اطلاعاتی دادههای مشتریان رصد کنید.
شغل برتر ششم: مدیران دیجیتال مارکتینگ
یک مدیر کارآمد بازاریابی دیجیتال یا یک کارگردان خلاق باید درک منسجمی از هر آنچه در ارتباط با بازاریابی و کسب و کار است داشته باشد.آنها باید توانایی برنامهریزی استراتژیک و اجرائیات را به انضمام پیشبینی مالی داشته باشند.
شغل برتر هفتم: تحلیل گران و متخصصین AI
حتما میدانید که هوش مصنوعی (AI) یکی از جذاب ترین فنآوریهای در حال حاضر است و با ظهور دیتاهای کلان، هر کسی که بتواند سیستمی را برای تحلیل این اطلاعات طراحی کند به طوری که در بازاریابی استراتژیک به کار بسته شود به شدت مورد استقبال قرار میگیرد. برای ورود به این حوزه داشتن دانش کامپیوتری و مدارک فنی مفید خواهد بود.