بهترین مدرک فنی حرفه‌ای برای مهاجرت به کانادا چیست؟

واقعیت این است مدرک فنی‌وحرفه‌ای که در هر رشته‌ای در ایران کسب می‌کنید، تنها برای یادگرفتن کار عملی است و در ایران اعتبار دارد، اما متاسفانه با این مدرک نمی‌توانید به کانادا مهاجرت کنید. شما باید حتما مدرک تحصیلی دانشگاهی داشته باشید تا بتوانید به کشور کانادا مهاجرت کنید.
مهاجرت به کانادا

واقعیت این است مدرک فنی‌وحرفه‌ای که در هر رشته‌ای در ایران کسب می‌کنید، تنها برای یادگرفتن کار عملی است و در ایران اعتبار دارد، اما متاسفانه با این مدرک نمی‌توانید به کانادا مهاجرت کنید. شما باید حتما مدرک تحصیلی دانشگاهی داشته باشید تا بتوانید به کشور کانادا مهاجرت کنید.

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه اسکیل ترید یا نیروی کار فنی که زیرمجموعه سیستم مدیریت اکسپرس انتری است، با داشتن مدرک فنی حرفه‌ای محقق می‌شود. متقاضیان معمولا فکر می‌کنند که می‌توانند این مدرک را در ایران کسب کرده و ترجمه کنند، در صورتی که این مدرک باید در کانادا اخذ شود. بنابراین متقاضیان ایرانی اصلا با برنامه اسکیل ترید کانادا نمی‌توانند به این کشور مهاجرت کنند.

راه‌حل مهاجرت فرد به کانادا با مدرک فنی حرفه‌ای ایران

تنها راه‌حل برای دسته افرادی که دارای مدرک فنی حرفه‌ای ایران هستند و قصد مهاجرت به کانادا دارند، این است که یک مدرک دانشگاهی در دانشگاه‌های ایران اخذ کنند و با روش‌هایی مثل تحصیلی یا توریستی به کانادا سفر کنند، در این کشور در یکی از دوره‌های فنی حرفه‌ای شرکت کنند، مدرک فنی حرفه‌ای (Certificate of Qualification) یک شغل فنی را در همان کشور دریافت کنند و در آخر به‌دنبال مشاغلی باشند که با این مدرک می‌توانند مشغول به کار شوند.

برای مثال؛ شما با روش تحصیلی، اسکیل ورکر و یا توریستی به کانادا رفته‌اید. حالا به‌دنبال مشاغلی می‌گردید که سریع‌تر مشغول به کار شوید و درآمدی کسب کنید. باید بدانید که اکنون بهترین مدارک فنی حرفه‌ای در کانادا برای شاغل شدن کدام هستند. در ادامه با این مدارک آشنا خواهید شد که براساس نظرسنجی کاربران داخل سایت Quora است که تجربه کار در کانادا را داشته‌اند و با نیازهای بازارکار این کشور آشنایی دارند.

۶ تا از بهترین مدارک فنی حرفه‌ای در کانادا

نکته‌ای را که باید به خاطر بسپارید این است که برای مهاجرت به کشور کانادا با روش تحصیلی، ویزای شما موقت خواهد بود و بعد از اتمام تحصیل‌تان باید این کشور را ترک کنید. اگر هم بخواهید به‌دنبال کار تخصصی رشته‌ای که در آن تحصیل کرده‌اید، باشید، ممکن است وقت‌گیر باشد. برای همین بهتر است که یک مدرک فنی حرفه‌ای در یکی از مشاغل زیر کسب کنید تا بتوانید درآمد داشته باشید و حتی اقامت شما دائم شود. بهترین مدارک براساس نظرسنجی کاربران سایت Quora، عبارت‌اند از:

برق‌کاری

برق کار می‌تواند در خانه‌ها، شرکت‌ها، کارخانه‌ها و ساختمان‌های نیمه‌کاره یا نوساز شروع به فعالیت کنند. این افراد کافی‌ست تا با نصب، نگهداری و تعمیر سیستم‌های برقی آشنایی داشته باشند. مدارک لازم برای شاغل شدن فرد در موقعیت برق‌کاری با شماره لایسنس‌های ۴۴۲A، ۳۰۹A و ۴۴۷A است. لازم است بدانید که پردرآمدترین استان‌های کانادا برای برق‌کاران، کبک و مانیتوبا با میانگین درآمد ساعتی ۳۹ دلار و ۳۷ دلار کانادا است.

مربیگری مهدکودک

مربی مهدکودک می‌تواند از نوزادی تا ۸ سالگی کودک برای رشد ذهنی او تلاش کند و این کار را از طریق انواع بازی برای یادگیری مهارت‌های اولیه زندگی، محقق خواهد شد. برای مثال شخصی که بخواهد در این موقعیت کار کند، باید مدرک ECEA را داشته باشد. لازم است بدانید که پردرآمدترین استان‌های کانادا برای مربیان کودک، یوکان و قلمرو شمال غربی با میانگین درآمد ساعتی ۲۶ دلار و ۲۴ دلار کانادا است.

مدیریت آشپزی

مدیر آشپزی در کانادا به سرآشپزها کمک می‌کند تا در صنعت هتلداری پیشرفت کنند و علاوه بر اینکه بر درست کردن غذا تمرکز کنند، باید بتوانند مشتری را راضی نگه دارند. برای مثال شخصی که بخواهد در این موقعیت کار کند باید مدرک Food Handler را داشته باشد و یا حتی بعضی مکان‌ها از شما مدرکی نمی‌خواهند و تنها باید سابقه کاری داشته باشید.

متخصص شبکه‌های کامپیوتری

مدیر شبکه‌های کامپیوتری نقش مهمی در زیرساخت‌های فناوری اطلاعات سازمان‌ها بر عهده دارد. او باید بر عملکرد شبکه‌ها و سیستم‌های کامپیوتری نظارت کند و مشکلات موجود را رفع کند. لازم است بدانید که پردرآمدترین استان‌های کانادا برای متخصص شبکه‌های کامپیوتری، نوناووت و قلمرو شمال غربی با میانگین درآمد ساعتی ۵۲ دلار و ۵۰ دلار کانادا است.

نجاری

نجار باید بتواند ساخت، نصب و تعمیر سازه و اسکلت چوبی ساختمان‌ها را انجام دهد. کار این افراد در پروژه‌های ساخت‌وساز و بازسازی بسیار اهمیت دارد. یکی از مدارک لازم برای شاغل شدن فرد در موقعیت نجاری، مدرک Red Seal Journeyperson است. لازم است بدانید که پردرآمدترین استان‌های کانادا برای نجاران، کبک و نوناووت با میانگین درآمد ساعتی ۳۵ دلار و ۳۲ دلار کانادا است.

تکنسین آزمایشگاه

تکنسین آزمایشگاه با انجام آزمایش‌های دقیق روی نمونه‌های بیماران، مثل خون، مایعات بدن و بافت‌ها به تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری‌ها کمک می‌کند. نتایج این آزمایش‌ها باعث می‌شود تا دکتر بهترین تصمیم را برای درمان بیماران بگیرد. از مدارک لازم برای شاغل شدن فرد در موقعیت تکنسین آزمایشگاه، مدارک CSMLS، MLPAO و غیره است. لازم است بدانید که پردرآمدترین استان‌های کانادا برای تکنسین آزمایشگاه، کبک و آلبرتا با میانگین درآمد ساعتی ۳۰ دلار و ۲۸ دلار کانادا است.

طریقه پیدا کردن مشاغل براساس مدرک فنی حرفه‌ای در کانادا

از طریق سایت Indeed، می‌توانید مشاغلی را که به مدرک فنی‌‎وحرفه‌ای احتیاج دارند، پیدا کنید. برای مثال در عکس زیر می‌توانید مشاهده کنید که در قسمت مدارک (Qualification) شغل برق‌کاری، مدرک فنی حرفه‌ای موردنیاز است:

مهاجرت به کانادا

آینده شغلی درخشان در کانادا با مدرک فنی حرفه‌ای

به‌صورت خلاصه متقاضی با مدرک فنی حرفه‌ای ایران نمی‌تواند به کانادا مهاجرت کند و فرد باید حتما مدرک دانشگاهی داشته باشد و یا با دیپلم ایران از روش خرید بیزنس به کانادا برود. اگر فرد با هر روشی به کانادا رفت، خواست مدرک فنی حرفه‌ای در کانادا دریافت کند و خیلی سریع مشغول به کار شود. بهتر است که مدارک فنی حرفه‌ای لوله کشی، نجاری، جوشکاری، تکنسین آسانسور، آشپزی، تکنسین آزمایشگاه، کمک پرستاری، متخصص شبکه‌های کامپیوتری و مدیریت هتلداری را اخذ کنید، زیرا از دسته پردرآمدترین مشاغل هستند.

Comments are closed.