بازار همیشه با اتفاقات غیرمنتظره پیشرو است، سازمان چابک یک کسبوکار با سرعت، سازگار و آگاهانه است که قابلیت سازگاری سریعِ واکنش به تحولات و وقایع غیرمنتظره و پیشبینینشده، فرصتهای بازار و نیازمندیهای مشتری برای پیشرفت سازمانی است. چابکی به معنای توانایی سازمان در احساس، ادراک و پیشبینی تغییرات موجود در محیط کسبوکار است. اما سازمان چابک سازمانی است که توانایی پاسخ به این تغییرات با روشهای مناسب و در زمان مناسب و همچنین بهرهگیری از تغییرات و کسب مزایای تغییر بهعنوان فرصتها را داشته باشد. از این بابت سازمانها نباید از تغییرات محیط کاری خود هراس داشته و از آنها اجتناب کنند بلکه باید تغییرات را فرصتی برای کسب مزیت رقابتی در محیط بازار تصور نمایند. چابکی ازجمله راهبردهای بسیار کلیدی در راستای دریافت سریع نیازهای مشتریان و ارائه پاسخ مناسب به آن در کوتاهترین زمان ممکن است.
چابکی یک پاسخ استراتژیک و نه تاکتیکی است و در ارتباط با ایجاد مکانیزمی دفاعی محیط کسبوکار است
به نظر میرسد تغییر، یکی از ویژگیهای اصلی سازمانها در عصر رقابتی جدید باشد. کمتر سازمانی را میتوان یافت که در یک دورهی مثلاً سه تا شش ماهه یا حتی یکساله، تغییری را در محیط خود شاهد نباشد. با توجه به بافتی که در حال حاضر بر دنیای کسبوکار سازمانها حکمفرماست، سازمانها ناگزیر از انجام تغییراتی در نگرش، دانش، رویکردها، رویهها و نتایج مورد انتظار خود هستند. درواقع، چابکی یک توانایی اساسی است که ایجاب میکند سازمان بتواند تغییرات موجود در محیط تجاری را احساس، دریافت، ملاحظه، تجزیهوتحلیل و پیشبینی کند و دیدگاه وسیعی در مورد نظم نوین دنیای کسبوکار داشته باشد.
برای ایجاد یک سازمان چابک و توانمند در سال نو به افراد، برنامهها، فرآیندها و حتی اهداف چابک و چالاک نیازمندیم.
مزایای حاصل از بهبود و افزایش سطح چابکی سازمانی را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:
- پیشبرد سریعتر سازمان به سمت هدفهای از پیش تعیینشده؛
- خدمترسانی بهتر، کاهش قیمتها، و ثبات سازمان؛
- کسب ارزش در قبال سرمایهگذاری درزمینه فناوری اطلاعات؛
- کاهش حجم بودجه اختصاصی درزمینه فناوری اطلاعات؛
- برقراری هماهنگی لازم بین سرویسدهندگان فناوری اطلاعات؛
- توانایی سازمان در تغییر فرایندها و بهبود عملیات کاری؛
- پاسخگویی سریعتر سازمان به نیازهای مشتری؛
- افزایش رضایت خاطر کارکنان؛
- پاسخگویی مناسب به تغییرات؛
- توسعه چشمگیر مهارتهای کارکنان؛
- افزایش ارزشهای کاری و عملیاتی؛
- توجه و تأکید بر کنترل سازمان؛
- پیشرفت ساختار فرایندهای سازمانی؛
- بهبود کنترل هزینه، و افزایش کارایی سازمان به دلیل کنترل و کاهش هزینهها.
سازمان چابک، سازمان ارزشآفرین است
دوره توانمندسازی و چابکسازی فردی و سازمانی
با محتوایی کاملا جدید و بروز برای توسعه و رشد تجارت شما در سال جدید تدارک دیدهایم. اطلاعات کلیدی دوره:
-
۱۶ ساعت در ۴ جلسه فشرده و پیوسته همراه با فرمهای کاربردی
-
بیش از ۹۰ اسلاید آموزش خروجی ۲۹ کتاب و ۸ دوره آموزشی
-
تمرینمحور و مهارتمحور و پُر از مثالهای کاربردی
-
دریافت جزوه چاپی، فایل صوتی MP3 بعد از هر کلاس.
-
شروع دوره از ۲۹ بهمنماه ۱۳۹۷ خواهد بود.
ثبت نام در موسسه فنآوران حکیم: ۰۱ ۲۸ ۲۸ ۳۶ ۰۳۱
مشاور و کارشناس آموزشی سرکار خانم حقیقت
سرفصلهای دوره:
- روشهای افزایش بهرهوری
- تنظیم برنامه یادگیری شخصی
- مدیریت اولویتها بر اساس نتایج
- مربیگری کارکنان
- بهبود عملکرد و انضباط شخصی
- کارهای اثربخش روز کاری یک مدیر
- پنج دلیل کلیدی رسیدن به سودهای ویژه
- مهارتهای رهبری تیم
- خلق ارزش از طریق کار گروهی
- شکاف نسلی در سازمان
- مهارت استخدام و اخراج
- افزایش کیفیت زندگی
- شناسایی نقاط کور
- راه حل سه بخشی ایجاد عادتهای خوب
- مدیریت وقفهها شناسایی عوامل اتلاف وقت
- راهکارهای مقابله با اتلاف زمان
- ماتریس آیزنهاور
- مهندسی انظباط شخصی
- خلق زمانهای مفید در زندگی و کسبوکار
رزومه استاد دوره:
- مدرس مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی اصفهان
- خالق بیش از ۱۸ برند مطرح در سطح کشور
- بنیانگذار آژانس تبلیغاتی ۱۲۸
- کارشناس رادیو اقتصاد
- آموزش بیش از ۳۰۰۰ مدیر کشور
حسین طاهری، مربی و مدرس این دوره است که تجربه های شخصی و دیگر سازمانهای تبلیغاتی را ارائه خواهد نمود. او تاکنون ۴۰ نفر از برترین های جهان در حوزه تبلیغات ، بازاریابی و برند را به ایران دعوت کرده است و ضمن برگزاری همایش های آموزشی و مشاوره های خصوصی ، همکاری نزدیکی در جهت انتقال و واردات این دانش تخصصی به کشور با متخصصان صاحب نام جهان دارد، که از جمله می توان به باب پریتچارد، مرد بازاریابی جهان، ریچارد دنی ، اسطوره فروش قرن از نگاه نشریه تایم، مایکل لندر ، رئیس آکادمی بازاریابی اروپا و بسیاری از صاحبنظران دیگر اشاره نمود. او همچنین مدیرعامل آژانس تبلیغاتی ۱۲۸ و عضو شورای سیاست گذاری سایت ibazaryabi.com یکی از سایت های پربازدید و معتبر در حوزه بازاریابی در ایران است و تجربه مشاوره به بیش از ۳۰۰ شرکت فعال صنعتی و تجاری کشور را در طول ۱۴ سال سابقه فعالیت حرفه ای، در کارنامه خود دارد. وی تاکنون مدیر اجرایی و دبیر علمی بیش از۲۳ کنفرانس مطرح تخصصی و بین المللی در ایران است و به عنوان کارشناس بازاریابی و تبلیغات در رادیو اقتصاد به طرح موضوعات و پاسخ به سوالات علاقمندان به موضوعات فوق می پردازد.
قسمت سیزدهم برنامه کلید با موضوع ایده ها، دیده ها و پدیده های کسب و کار به زندگی شخصی و کاری وی پرداخت ، یکی از پربازدیدترین ویدئوهای آپارت بود و ظرف سه روز پس از انتشار به عنوان پیشنهادات سایت در صفحه اول آپارت قرار گرفت و با حضور او در این برنامه، موضوعاتی از قبیل : چرا استراتژی توسعه برند دیجی کالا شکست می خورد؟ چرا کمپین های تبلیغاتی تاثیر گذشته را ندارند؟ سه استراتژی که در آینده می توند قفل بازاریابی سازمانها را بگشاید چیست؟ چرا استارت آپ ها حساب بانکی میلیونی ندارند؟ و … بود که در یک مصاحبه بحث برانگیز و پرچالش به سوالات آرش سروری پاسخ داده شد. در ادامه این ویدئو تماشا کنید: