دوره اصول مدیریت بازاریابی
بر اساس تعریف فیلیپ کاتلر، مدیریت بازاریابی عبارت است از فرایند برنامهریزی و اجرای پندار توزیع ایده، کالا و خدمات به قصد انجام مبادلاتی که به تأمین اهداف انفرادی و سازمانی منجر گردد. برخلاف استنباط سطحی رایج، که مفهوم بازاریابی را ایجاد تقاضا برای محصول میداند، بازاریابی به طیف وسیعی از فعالیتها اطلاق میگردد که از تحقیقات بازاریابی، برنامهریزی، اجرا و کنترل تقاضا تشکیل شده است. مدیر بازاریابی، در چارچوب برنامهٔ بازاریابی، در مورد بازارهای هدف، تولید کالای جدید، قیمتگذاری، کانالهای توزیع کالا، ارتباطات، برندسازی و تبلیغات، فعالیتهای لازم برای رسیدن به اهداف سازمانی را ساماندهی و هدایت میکند.همانطور که از تعریف برمی آید، بازاریابی امری ست که در جهت برنامهریزی نحوه حضور در بازارهای هدفگیری شده برای محصولات/خدمات نقشی پررنگتر ایفا میکند. اما باید توجه داشته باشیم، امر برنامهریزی کردن صرفاً نوشتن چند بند از وظایف و مشخص کردن زمان انجام آنها نیست، بلکه وجود یک تیم اجرایی قوی در این زمینه بسیار مهم است. البته میتوان به این نکته نیز اشاره کرد که وجود تیمهایی که میزان فاصله سازمان یا یک واحد خاص را با ارائه گزارشهای دورهای و مدیریتی مورد بررسی قرار میدهند نیز حائز اهمیت است. به روشنی از تعاریف بالا مشخص است، واحد بازاریابی کاری فراتر از فروش و جذب مشتری دارد؛ و این دو بخش کوچکی از کارهای عمده واحد بازاریابی محسوب میشود.
تعریف ما از بازاریابی به شرح ذیل میباشد:
«بازاریابی عبارت از فعالیتهای نیروی انسانی است که از طریق تبادل فرایندها به سمت ارضاء نیازها و خواستهها هدایت شود.» برای روشنتر کردن این تعریف، نگاهی به واژههای ذیل خواهیم داشت: احتیاجات، خواستهها، تقاضاها، محصولات، داد و ستد، معاملات و بازارها.
اهم وظایف مدیریت بازار
- جمع آوری و بررسی اطلاعات به منظور تشخیص وضعیت و استعداد بازار و تعیین نیاز مصرفکنندگان
- مشخص نمودن هدفهای فروش و سهمیه بازار
- تعیین آمیزه و یا ترکیب بازاریابی که عناصر آن از محصول، قیمت، کانالهای توزیع و فعالیتهای پیشبرد فروش میباشند.
- سازماندهی فعالیتهای بازاریابی و نیروهای انسانی و آموزش لازم برای آن
- کنترل و یا نظارت به منظور اینکه فعالیتها با توجه به برنامه پیش برود.
- تامین خدمات بعد از فروش: مثل تامین لوازم یدکی و قطعات
- بررسی نظریات مصرفکنندگان در ارتباط با محصولات و خدمات ارائه شده
- ایجاد تقاضا برای محصول و خدمات
- ایجاد هماهنگی بین مقدار، زمان و خصوصیات تقاضا
دوره یک روزه رفتار مصرف کننده
دوره یک روزه بازاریابی جهانی
دوره یک روزه بازاریابی اینترنتی
دوره یک روزه مدیریت فروش
دوره یک روزه بازاریابی حسی
دوره یک روزه بازاریابی هیجانی
دوره یک روزه توسعه محصول
دوره یک روزه بازاریابی خدماتی
دپارتمان بازاریابی و فروش فن آوران حکیم
مأموریت:
موسسه فن آوران حکیم با ارائه خدمات مطلوب پژوهشی، آموزشی شرایط مناسب ارتقاء و دانایی و توانمندی مشتریان خود را برای ایجاد ارزش افزوده و رشد اقتصادی مستمر را فراهم می سازد.
ارزشهای کلیدی دپارتمان بازاریابی و فروش:
– کارآفرینی و نوآوری
– تعهد و صداقت
– دانش محوری و علم گراییی
– کیفیت گرایی و تعالی جویی
– رعایت اصول اخلاق حرفه ای
وظایف اصلی این دپارتمان عبارتند از:
–آموزش
– برندینگ
– تکنیکهای فروش
– مهندسی فروش
– روان شناسی مشتری
– برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی جامع
– سنجش رضایت مندی مشتری
– بکارگیری استراتژی مدیریت
– طرح ریزی سیستم های بازاریابی و فروش
– طراحی کمپین تبلیغاتی
– طراحی دوره های آموزشی مختص هر صنعت
طرح جهت توسعه نیروی انسانی صنعت پخش:
فناوران حکیم در راستای تحقق اهداف دپارتمان بازاریابی و فروش در سه حوزه جذب، پرورش و ارتقاء نیروی انسانی، و معرفی به بازار کار اقدام به فعالیت نموده است.
حوزه جذب:
در این حوزه با توجه به اینکه موسسه دپارتمان تبلیغات مجزا دارد و همچنین دسترسی به بانک اطلاعاتی وسیع در این حوزه قادر به دسترسی به نیروی انسانی مستعد و فعال در این زمینه می باشد.
۱-از طریق تبلیغات محیطی
۲- از طریق پیامک
پرورش و ارتقاء نیروی انسانی:
دپارتمان بازاریابی وفروش در محورهای زیر اقدام به آموزش نیروی انسانی نموده است:
–ایجاد کارگروهای آموزشی متناسب با هر صنعت
–جلسات طوفان فکری
–اصلاح تفکرات نیروها در مورد بازاریابی
–بکارگیری نیروی کار در محیط کاملا شبیه سازی شده
معرفی به بازار کار:
این دپارتمان با توجه به درخواستهای سازمانها در حوزه های مختلف کاری نیروی کاری مهارت دیده را با گزینش مستقیم شرکت مربوطه ارائه می دهد.
لازم به ذکر است که دپارتمان بازایابی و فروش در تمام کارگروهای آموزشی در صنایع مختلف با صنعت پخش مشارکت می کند.
خدمات مشاوره ای ارائه این دپارتمان به مشتریان
- طراحی، تدوین و ارائه برنامههای راهبردی و ارزیابی عملکرد (برنامه ریزی استراتژیک، برنامه میان مدت و برنامه بودجه)؛
- تدوین و ارائه طرحهای کسب و کار (Business Plan) در حوزه های مختلف تجاری
- انجام تحقیقات بازار (Marketing Research)و تدوین برنامه بازاریابی برای محصولات وخدمات شرکتها
- تهیه برنامه بازاریابی (marketing plan)، اجرا و کنترل آن
- ورود به کسب و کار (Business) جدید
- ارزیابی رضایت مشتری (CSM)، کارکنان (ESM)، عوامل توزیع و سایر ذینفعان
- برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی(Marketing Strategic Planning)
- تدوین و اجرای کمپین تبلیغاتی (advertising campaign)
- برنامه ریزی استراتژیک
- طراحی و اصلاح ساختار سازمان و توسعه منابع انسانی
- طراحی و اجرای مدل تعالی سازمان (EFQM)