انواع مشاغل رشته حسابداری

حسابداری یکی از محبوب ترین مدارج دانشجویان و کارفرمایان است که دلیل آن عمدتاً مرتبط بودن شغل حسابداری با همه مشاغل و افراد در تمام صنایع و بخش ها به منظور حفظ ثبات مالی و دستیابی به موفقیت مالی است. بنابراین متخصصان واجد شرایط حسابداری در سراسر کشور تقاضای زیادی دارند.
انواع مشاغل حسابداری - آموزش حسابداری

 

انواع مشاغل رشته حسابداری

حسابداری یکی از محبوب ترین مدارج دانشجویان و کارفرمایان است که دلیل آن عمدتاً مرتبط بودن شغل حسابداری با همه مشاغل و افراد در تمام صنایع و بخش ها به منظور حفظ ثبات مالی و دستیابی به موفقیت مالی است. بنابراین متخصصان واجد شرایط حسابداری در سراسر کشور تقاضای زیادی دارند.

در حالی که مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن برای مشاغل پردرآمد حسابداری مورد نیاز است، فارغ التحصیلان رشته های حسابداری معمولاً هنگام ورود به شغل خود به عنوان حسابدار کار می‌کنند یا مقام حسابدار حرفه‌ای را دارند. این شغل معمولاً شامل گرفتن مقالات یا موقعیت‌های تجربه کاری در یک شرکت حسابداری معتبر ، کار در یکی از نقش‌های تخصصی حسابداری است. بسیاری از فارغ التحصیلان حسابداری به دنبال کسب موقعیت در شرکت های حسابرسی بزرگ هستند.

برخی از محبوب‌ترین مشاغل رشته حسابداری و نقش های تخصصی مناسب برای فارغ التحصیلان حسابداری عبارتند از:

 

شغل حسابدار کارآموز چیست؟

حسابداری یکی از محبوب ترین مدارج دانشجویان و کارفرمایان است که دلیل آن عمدتاً مرتبط بودن حسابداری با همه مشاغل و افراد در تمام صنایع و بخش‌ها به منظور حفظ ثبات مالی و دستیابی به موفقیت مالی است. بنابراین متخصصان واجد شرایط حسابداری در سراسر کشور تقاضای زیادی دارند.

در حالی که مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن برای مشاغل پردرآمد حسابداری مورد نیاز است، فارغ التحصیلان رشته‌های حسابداری معمولاً هنگام ورود به شغل خود به عنوان حسابدار کار می‌کنند یا مقام حسابدار حرفه‌ای را دارند. این شغل معمولاً شامل گرفتن مقالات یا موقعیت‌های تجربه کاری در یک شرکت حسابداری معتبر ، کار در یکی از نقش‌های تخصصی حسابداری است. بسیاری از فارغ التحصیلان حسابداری به دنبال کسب موقعیت در شرکت‌های حسابرسی بزرگ هستند.

 

شغل حسابدار چیست؟

یک حسابدار، متخصص حسابداری کاملاً واجد شرایط است. همانطور که برای یک نهاد حسابداری حرفه ای کار می‌کنید، باید استانداردهای عملی خاصی از جمله  اصول پذیرفته شده حسابداری را رعایت کنید.

 

انواع حسابدار

سه نوع حسابدار به طور معمول وجود دارد:

  • حسابدار عمومی: حسابداران عمومی که برای سازمان های عمومی یا افراد کار می‌کنند.
  • حسابدار مدیریتی: حسابداران مدیریتی که در شرکت‌های خصوصی کار می‌کنند و همچنین به عنوان حسابداران خصوصی یا هزینه شناخته می‌شوند.
  • حسابدار دولتی: حسابداران دولتی که برای دولت‌ها کار می‌کنند. فعالیت‌های معمول کاری شامل مدیریت سیستم‌ها و بودجه‌های مالی، ارائه مشاوره مالی، انجام ممیزی های مالی، ارتباط با مشتری، انجام تجزیه و تحلیل ریسک و کشف و جلوگیری از تقلب (حسابداری پزشکی قانونی) است.

 

شغل حسابرسی چیست؟

حسابرس حساب‌های مالی شرکت‌ها و سازمان‌ها را بررسی می‌کند تا از اعتبار و قانونی بودن سوابق آنها اطمینان حاصل کند. وظایف حسابرس شامل بررسی و تجزیه و تحلیل داده‌های مالی، بررسی سیستم‌های کنترل مالی شرکت، استفاده از تجزیه و تحلیل ریسک، اطمینان از سوابق مالی دقیق و قابل اعتماد، ایجاد پادمان برای دارایی های شرکت، ایجاد گزارش ها، تفسیرها و صورت‌های مالی و ارائه توصیه هایی برای بهبود فرآیندها می‌شود.

 

انواع شغل حسابرسی

حسابرسان دو نوع اصلی دارند:

  • حسابرس داخلی
  • حسابرس خارجی

حسابرسان داخلی معمولاً در بخش خصوصی کار می کنند ، در حالی که حسابرسان خارجی عمدتاً با مالیات و دولت سر و کار دارند ، اما ممکن است از آنها بخواهند امور مالی مشاغل خصوصی را که در همکاری با ارگانهای دولتی کار می کنند بررسی کنند. همچنین ممکن است در بخشهای حسابداری ، در شرکتهای مستقل دارای مجوز و مجاز یا به عنوان مشاور کار کنند.

 

شغل حسابداری ، دستیار حساب‌ها چیست؟

دستیار حساب‌ها وظیفه پشتیبانی از یک حسابدار،  مدیر امور مالی، تیم حساب یا شرکت حسابداری، انجام امور دفتری و سازماندهی اساسی امورات در جهت کمک به روند شرکت را بر عهده دارد. اگرچه ممکن است گاهی اوقات پاسخگوی مشتریان و موکلان خارجی باشید، امّا وظایف اصلی شما کار با صفحات زیاد رسیدها و سوابق پرداخت، تهیه حساب های قانونی، محاسبه و بررسی حساب‌ها برای اطمینان از صحت پرداخت‌ها و سوابق، مرتب سازی درخواست ها و پاسخگویی به سوالات، مدیریت پول‌های خرد، کنترل اعتبارات و بدهی‌ها و سازش بدهی‌های مستقیم است. پس از آن ممکن است به  دستیار حسابدار ارتقا درجه پیدا کنید.

 

سایر مشاغل حسابداری

شغل حسابداری دیگر که می‌توانید به آنها بپردازید شامل کار به عنوان آمارگیر، تحلیلگر بودجه، بازپرس دعوی، برآورد کننده هزینه، کنترل کننده اعتبار، تحلیلگر مالی، معامله کننده، تحلیلگر سرمایه گذاری، مدیر حقوق و دستمزد، مشاور مالی شخصی، مدیر خرید، بانکدار خرده فروشی یا مشاور مالیاتی، مشاوره اعتباری یا مدیریت ریسک و نقش‌های دیگر در امور مالی شرکت‌های بزرگ یا شخصی است.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *