تکنیکهای تبلیغاتی که مخاطب را خیره میکند
(قسمت سوم)
ما در زندگی روزمرهی خود، همواره شاهد تبلیغاتی هستیم که در اینترنت، نشریات، بر روی بیلبوردها یا در میان برنامههای تلویزیونی نمایش داده میشوند. پژوهشها نشان میدهد که ما در روز، به طور میانگین ۳۶۲ آگهی تبلیغاتی میبینیم (البته اگر نامهای تجاری و برندهایی را که مشاهده میکنیم، در نظر نگیریم) ولی فقط ۳ درصد از این آگهیها، ما را تحت تأثیر قرار میدهند، یعنی در هر روز فقط ۱۲ آگهی برای ما جذاب است. پس چگونه میخواهید از ازدحام تبلیغاتی موجود عبور کنید و تبلیغات خلاقانه و به یادماندنیای را برای مخاطبان یا بازار هدف خود ایجاد کنید؟ برای این منظور، ابتدا باید به مفهومی قوی برسید و سپس به طراحی خلاقانهای فکر کنید. توجه به طرحبندی و نحوهی ارائه موجب میشود که تبلیغات شما مورد توجه قرار بگیرد، ولی توجه به مفهوم و خلاقیت کمک میکند تا تبلیغات شما در ذهن مخاطبان باقی بماند. در اینجا آگهیهایی را برای نمونه بیان میکنیم که با بهره بردن از خلاقیت بالا و مفهومی قوی، از طراحی بسیار خوبی نیز برخوردار هستند.