فرمول معجزه گر در تولید ویدیو

بیان داستان ابزاری بسیار قدرتمند است چرا که این مهارت در DNA همه ما نهفته شده است. اگر به هزاران سال پیش برگردیم و به زندگی انسان‌های اولیه نگاهی بیاندازیم می‌بینیم که اجداد ما دانش را از طریق بیان داستان به یکدیگر انتقال می‌دادند و با همین روند دانش از نسلی به نسل دیگر انتقال داده شده است. همانطور که تکنیک‌های بیان داستان در ما ارتقا یافت، کم کم تصاویر را در قالب هنر حکاکی بر روی سنگ به بیانمان اضافه کردیم.
فرمول معجزه گر در تولید ویدیو - آموزش ساخت ویدیو

 

فرمول معجزه گر در تولید ویدیو

در این مطلب شما یاد می‌گیرید که چه نوعی از ویدیو و طبق چه فرمولی بیشترین بازدهی سرمایه و البته بیشترین تاثیر بر مخاطبین را خواهد داشت.

چه در حال فکر کردن برای ساخت نخستین ویدیو یا هزار و یکمین ویدیو خودتان باشید، فرمول ساده زیر روشی ساده برایتان فراهم می کند تا مشخص کنید که ساخت چه ویدیویی برایتان بهترین نتیجه را به همراه خواهد داشت.

اگر بدون استفاده از این فرمول ویدیو بسازید، تنها فرصت طلایی خود برای گرفتن بهترین نتیجه ممکن از اثربخشی ویدیو بر کسب و کارتان را از دست خواهید داد.

فرمول از این قرار است : هدف + منابع = ویدیویی با بیشترین بازده

 

هدف در فرمول تولید محتوا

قسمت اول فرمول هدف است. هدفتان چیست؟ هدف همان چیزی است که شما با استفاده از انتشار ویدیوتان می خواهید به آن نایل شوید. وقتی که درباره نتیجه انتشار ویدیو نهایی موضع خود را کاملا صریح و دقیق مشخص کنید، به طور خودکار بقیه امور هم در همان راستا قرار می گیرند. ممکن است عجیب به نظر برسد اما برای رفتن به جلو باید به عقب برگردید.

 

چطور هدف خود را تعیین می کنید؟

کار بر روی هدف ویدیو کار نسبتا آسانی است. اول به دقت کسب و کار خود را مورد بررسی قرار دهید و ببینید که بزرگترین چالشتان در چه قسمتی از کار قرار دارد. این همان قسمتی است که بیشترین تلاش برای رسیدن به موفقیتی بزرگ را می طلبد. از لحاظ مبانی پارتو یا همان قانون ۲۰-۸۰ این همان قسمتی است که کار بر روی آن بیشترین تاثیر در نتایج کلی کسب و کارتان را خواهد داشت. در اینجا مثالی می زنیم که چطور باید هدفتان را مشخص کنید. بیایید تصور کنیم که در دوران مقطعی و به دلیل ورود رقبای جدید روند فروش کاملا رو به تنزل است. نرخ فروش سیر نزولی به خود گرفته، چراکه مشتریان بالقوه به سادگی جذب رقبای دیگر می شوند زیرا خرید از آنها آسانتر است. روند فروش ضعیف مانع موفقیت می شود و عدم چرخش نقدینگی در مرحله پیش از فروش کسب و کار را دچار رکود کرده است تا جایی که جریان پول و تراکنش های مالی در آن به مسئله اصلی تبدیل شده است. بنابراین هدف برای این نمونه کسب و کار می تواند این باشد: افزایش سریع نرخ فروش با استفاده از ویدیویی که بعنوان چاشنی فروش حاوی پیشنهاد ویژه ای به مخاطبین ویدیو باشد .

 

منابع در فرمول تولید ویدیو

قسمت دوم فرمول منابع است.

چه منابعی در اختیار دارید؟

زمانی که هدف خود را مشخص کردید، گام بعدی در نظر گرفتن منابع است. چه میزان زمان و هزینه می توانید برای رسیدن به هدفتان تخصیص دهید؟ اغلب پاسخ‌ها بسیار وابسته به اهمیت هدف است. اگر هدفتان برایتان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار باشد، آن وقت می توانید منابع بیشتری پیدا کنید تا با آنها بتوانید به هدفتان برسید. هنگامی که برآورد کردید که برای رسیدن به هدف چه مقدار زمان و سرمایه در اختیار دارید، وقت آن است تا با تولید ویدیو به استقبال نتیجه یعنی بخش سوم فرمول بروید .

 

ویدیویی با بیشترین تاثیر و بازده در فرمول تولید محتوا

با اضافه کردن منابع به هدفتان، پاسخ سوال خود را پیدا می کنید. خواهید فهمید که چه نوع ویدیویی چالش اصلی شما را حل می کند، که می تواند با توجه به منابعی که امروز در اختیار دارید ساخته شود و بیشترین تاثیر را در کسب و کارتان داشته باشد. بیایید دوباره به مثالمان برگردیم. چالش این است که تعداد مشتریان برای خرید محصول یا خدماتی که ارائه می دهید سیر نزولی گرفته است و مشتریان به سمت رقبای شما جذب می شوند چراکه پیام شما برای آنها گیج کننده است و نمی توانند به محصولات یا خدماتتان مثل گذشته ارزش بدهد و کسی برای پاسخ به سوالات آنها وجود ندارد. یک رویکرد استراتژیک برای حل این چالش ساخت ویدیویی است که در زمان یک هفته و با حداقلی ترین هزینه بتواند به وضوح مزایای محصولات شما و دلیل اینکه چرا مشتریان باید از شما خرید کنند را شرح بدهد، یعنی بیان کننده پیشنهاد فروش منحصر به فرد شما باشد و به طور شفاف روشن کننده کمکی باشد که با خرید محصول یا خدمات مورد نظر به مشتری ارائه میشود.

البته ممکن است به این نتیجه برسید که برای رسیدن به موفقیت چندین ویدیو نیاز است پس در تخصیص منابع موجود با تامل بیشتری وارد عمل می شوید تا بتوانید در نهایت تمامی ویدیوهای مثمر ثمر را به مرحله تولید و انتشار برسانید. برای مثالی که بررسی شد یک ویدیوی ثانویه که به وضوح سوالاتی که اغلب از سمت مشتریان بالقوه پرسیده می شود را پاسخ می دهد و در کمترین زمان و بدون هزینه میتوان آن را تولید کرد هم می تواند اقدام عاقلانه ای باشد. می توانید به طور همزمان تعداد محدودی ویدیو سلفی کامنت  نیز از مشتریان قبلی راضیتان منتشر کنید تا پیام های مورد نظر شما را تقویت کند. می بینید که با استفاده از فرمول تولید ویدیو و در نظر گرفتن هدف، زمان و هزینه ای که میتوان به تولید ویدیو اختصاص داد،  می شود به راه حل‌های هدفمندتر وکارآمدتری برای تولید محتوای ویدیویی با بیشترین بازده رسید و کلاف سردرگم مشکلات کسب و کار را بوسیله ویدیوهای هدفمند گره گشایی نمود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *