نقش افکار نوین و نوآوری در سازمان

به گفته هاروی فایرستون، موسس شرکت لاستیک و تایر فایرستون: « در تجارت سرمایه وت جربه قابل اکتساب هستند و مهمتر از این دو افکار نوین و اندیشه‌های جدید می‌باشد.»
نقش افکار نوین و نوآوری در سازمان - دوره MBA فن آوران حکیم

 

نقش افکار نوین و نوآوری در سازمان

به گفته هاروی فایرستون، موسس شرکت لاستیک و تایر فایرستون: « در تجارت سرمایه وت جربه قابل اکتساب هستند و مهمتر از این دو افکار نوین و اندیشه‌های جدید می‌باشد.»

او معتقد است سرمایه واقعی افکار شماست و تدریجاً با همین افکار تمامی محدودیت‌های شما هم ناپدید می‌شوند. سازمان‌ها بزرگ هم در ساختار خود رهبرانی با افکار جدید و بزرگ دارند. در این سازمان افکار به هیچ عنوان فقط از بالا نمی‌آیند. جلسات خلاق تحت تسلط رهبران و مدیران مافوق برگزار نمی‌شود. در این جلسات خلاق تحت تسلط رهبران و مدیران مافوق برگزار نمی‌شود. در این جلسات زد و خوردی برای شکست دادن همکاران و جود ندارد. در اصل اعضای این سازمان‌ها به تعریف تیم احترام می‌گذارند و همین باعث برشوکی افکار جدید مدام ظهور کنند. همه می‌خواهند بهترین فکر نو پیشرفت کند نه فقط فکر خودشان در سازمان‌های بزرگ سینرژی یا هم افزایی نیروها بر  همه چیز مقدم است زیرا همه اعضا به دنبال یک ایده بهتر هستند.

 

عوامل ظهور افکار نوین و نوآوری در سازمان

  1. رهبرای که به تمام افکار و عقاید گوش می‌دهند.
  2. راضی نشدن به یک فکر
  3. پیدا کردن افکار نوین در وضعیت غیر عادی
  4. حمایت از خلاقیت

 

۱) رهبرای که به تمام افکار و عقاید گوش می‌دهند.

تا ذهن شما باز نباشد و تمایلی برای شنیدن نداشته باشید، افکار جدید هم بروز پیدا نمی‌کنند خوب است بدانید که اعلب افکار جدید، احمقانه هم به نظر می‌رسند. مهم این است که سرکوب افکار کاملاً حذف شود تا ابعاد جالب افکار آرام آرام مشخص شود هر چند احمقانه هم باشند.

 

۲) راضی نشدن به یک فکر

هیچ وقت یک فکر نوین کافی نیست. هرچه افکار نو بیشتر باشد، دانه انتخابات را هم بیشتر می‌شود و با بررسی این انتخابات ما می‌توانیم بهتر به مقصد برسیم و بدین صورت به یک مقصد مبهم چشم نریزم. کافی است به بازار آزاد توجه کنید. بازار آزاد در اقتصاد جهانی ابتدا به افکار و عقاید نوین توجه داشت و به همین دلیل هم با گسرته وسیعی از فکرهای بکر پیشرفت کرد.

 

۳) پیدا کردن افکار نوین در وضعیت غیر عادی

برای داشتن افکار نوین شمار نمی‌توانید صبر کنید تا به دنبالتان بیایند. سایر خیلی طبیعی رفتار و زندگی خود را پیش ببرید و در عین حال از فرصت‌های معمولی افکار جدیدی بسازید. مثلاً وقتی با خانواده فیلم می‌بیند یا در حال گپ زدن هستید حواستان و سر نخ‌های ارزشمند هم باشد.

 

 

۴) حمایت از خلاقیت، نوآوری و افکار نوین

چارلی بروید مدیر تبلیغاتی می‌گوید: یک فکر نو ظریف است. می‌تواند به وسیله یک طعنه به قتل برسد یا در اثر بالا رفتن ابروی راست یک مرد از نگرانی بمیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *