ویژگی های مدیران بد

گفته معروفی وجود دارد که «کارمندان کار خورد را ترک نمی‌کنند!، آنها مدیر خود را ترک می‌کنند.» در این مقاله با چند ویژگی مدیران بد آشنا می‌شویم. ویژگی های مدیران بد عبارت است از:
ویژگی های مدیران بد - آموزش مدیریت MBA فن آوران حکیم

 

ویژگی های مدیران بد

گفته معروفی وجود دارد که «کارمندان کار خورد را ترک نمی‌کنند!، آنها مدیر خود را ترک می‌کنند.» در این مقاله با ویژگی های مدیران بد آشنا می‌شویم عبارتند از:

  1. عدم ابراز نکردن قدردانی
  2. مدیریت میکروسکوپی
  3. اعتماد نکردن به کارمندان
  4. هوش هیجانی محدود
  5. در دسترس نبودن و دوری از جلسات حیاتی

 

عدم ابراز نکردن قدردانی یک ویژگی مدیر بد

همه دوست دارند که وقتی کارشان را درست انجام می‌دهند این جمله را بشنوند که کارت عالی بود و متاسفانه بسیاری از مدیران ازاین نکته مهم غافلند. حتماً باید به افراد سازمان و تیم نشان دهید که متوجه عملکرد خوب آنها هستید. علاوه بر اینکه انگیزش بالایی را رقم می‌زنید، با قدرانی می‌توانید رفتار حرفه‌ای خود را هم نشان دهید.

 

مدیر بد، مدیر میکروسکوپی

این مدیران تیم خود را فقط به یک شیوه محدود مدیریت می‌کنند. آنها فقط یک راه برای انجام وظایف در نظر می‌گیرند. در این حالت اعضای تیم به سمت رشد بیشتر ترغیب نمی‌شوند، زیرا این مدیر به استقلال فردی اعضا احترام تمی‌گذارد. همچنیناین مدیران دقیقه به  دقیقه عملکرد کارکانان خود را مورد تردید قرار می‌دهند و همین رفتار باعث از بین رفتن اعتماد و امنیت در حیط کار می‌شود.

 

اعتماد نکردن به کارمندان

گاهی مدیران همیشه ترس این را دارند که وظیفه‌ای را به اعضای تیم محول کنند در این صورت یا کار را به اعضا نمی‌سپارند و یا دائماً در حال چک کردن روند کاری آنها هستند. این باعث می‌شود تا کارمندان دائماً در نگرانی به سر ببرند و با افزایش استرس، تمرکز لازم برای انجام امور محوله را از دست بدهند. حتی این مدیران ممکن است کارکنان نمونه را به عنوان یک تهدید در نظر بگیرند و در این صورت فشار بیشتری به روی آنها وارد کنند.

 

هوش هیجانی محدود یک مدیر بد

رهبری موثر در هر سطحی بستگی کامل به مدیریت احساسات شما دارد. این به این معنی است که هم دلسوزی خود را به میزان مناسب نشان دهید و هم احساسات دیگران را خوب درک کنید و در عین حال جدیت را فراموش نکنید.

رهبران و مدیران بد، از بیش کاری اعضا آگاه نیستند و غالباً مراقبتی از آنها نمی‌کنند. این باعث می‌شود سلامت ذهنی کارکنان با افت شدید روبرو شد و در آنها این احسان پدیدار شود که ظاهراً نیازهای آنها بی ارزش است.

 

در دسترس نبودن و دوری از جلسات حیاتی

بهتر است مدیران محیط تعاملی را ایجاد کنند تا اعضای تیم بتوانند برای ارتباط بهتر با آنها احساس راحتی بکنند. در اصل آنها باید در دسترس بودن مدیر خود را احساس کنند تا بتوانند ایده‌ها، مسائل، دغدغه و نگرانی‌ها وانتقادات خود را  با او در میان بگذارند. اگر مدیر همیشه مشغول بودن بیش از حد خود را بهانه کند، رفته رفته کارکنان هم نسبت به عاملات حیاتی سازمان بی‌میل می‌شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *