توانمندسازی هوشی شناختی و یادگیری در کودکان

همایش تخصصی توانمندسازی هوشی شناختی و یادگیری در کودک سخنران دکتر احمد عابدی دپارتمان روانشناسی موسسه آموزش عالی آزاد فن آوران حکیم

همایش تخصصی و کاربردی توانمندسازی هوشی شناختی و یادگیری در کودکان

همایش تخصصی توانمندسازی هوشی شناختی و یادگیری در کودک سخنران دکتر احمد عابدی دپارتمان روانشناسی موسسه آموزش عالی آزاد فن آوران حکیم

محتوا:

اهمیت سال‌های اولیه زندگی در رشد شناختی و عاطفی کودکان

معرفی تکنیک‌های تقویت مهارت‌های زبانی کودکان

معرفی تکنیک‌های تقویت مهارت‌های شناختی و هوشی کودکان

معرفی تکنیک‌های تقویت توانایی‌های ادراکی کودکان

معرفی تکنیک‌های شکوفایی استعداد ریاضی در کودکان

معرفی تکنیک‌های تقویت توجه در کودکان

معرفی تکنیک‌های تقویت حافظه در کودکان

معرفی تکنیک‌های پرورش عزت نفس کودکان

برگزار شد.

ارتباط با مشاور

http://fhakim.ac.ir/contact-us/#message

 

توانمندسازی هوشی شناختی و یادگیری در کودکان - کودک - دپارتمان روانشناسی فن آوران حکیم

توانمندسازی هوشی شناختی و یادگیری در کودکان – کودک – دپارتمان روانشناسی فن آوران حکیم

توضیحات تکمیلی:

سخنران‌ها::

دکتر احمد عابدی

زمان برگزاری: :

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۹۷

ساعت برگزاری::

۱۸-۱۶ یا ۲۰-۱۸

مکان برگزاری::

سالن اجتماعات موسسه فن‌آوران حکیم

 

ویدئوها

 

فواید و مضرات گسترش پیام‌های تبلیغاتی برای رشد هوش کودکان چیست؟ این تبلیغات همه آنچه باید بدانیم را می‌گوید؟ چه حرف‌های ناتمامی در تبلیغات بسته‌های هوش وجود دارد؟

 

رشد و پرورش هوش شناختی کودکان مدتی است که با فعالیت‌های برخی مؤسسه‌های خصوصی و کمک تبلیغات رسانه‌ای به احساس نیاز در تعدادی از خانواده‌ها تبدیل شده است. تلاش برای باهوش‌شدن فرزندان در هر خانواده‌ای به یک شکل بروز می‌کند: شوق خرید بسته‌های آموزشی هوش افزا، نگرانی از اینکه اگر نتوانم کلاس و بسته‌ای را برای فرزندم تهیه کنم، چه آینده‌ای در انتظار فرزندم خواهد بود؟ البته نمی‌توان همه مزایای کمک‌آموزشی را انکار کرد اما وقتی شعار‌های تبلیغاتی کار را به آنجا برساند که ادعا کنند که شما می‌توانید با ۱۵دقیقه در روز کودکتان را نابغه کنید و… آثار نامطلوبی به‌وجود می‌آورند و با اغراق‌های خود سطح تلاش‌های تربیتی را محدود و غیرواقعی می‌کنند.

اینکه پیام‌های تبلیغاتی مکررا و دائم از وظیفه آموزش پدرها و مادرها و محبت آنها بگویند و بعد خرید محتوای خود را مساوی پدر و مادری‌کردن خوب تلقی کنند، موجب می‌شود که توجه و دغدغه والدین کم‌کم به نوعی نگرانی تبدیل شود که فقط با خریدن این بسته‌های هوش از بین می‌رود. البته آسیب جدی دیگر این نوع تبلیغات این است که برای قشر ضعیف و کم‌توان مالی حسرت برباد رفتن آینده فرزاندشان را به‌دنبال دارد. ما به شما می‌گوییم که چگونه می‌توانید بدون خرید این بسته‌های هوش‌افزا به کودک خود کمک کنید.

همه باهوشند اما…

نمره هوش فرزندان برای بعضی پدرها ومادرها، بهانه خوبی برای فخر فروشی آنهاست درحالی‌که آیا کسی به‌نظر بچه‌ها وقتی مجبور می‌شوند تست هوش بدهند، بازی‌های فکری کنند یا… توجه می‌کند؟ اجبار در رشد هوش و نابغه‌شدن، اگر برای بچه‌ها وظیفه‌ای باشد که به وسیله آن رضایت پدر و مادر را به‌دست بیاورند، نه‌تنها تلاش مفیدی نیست بلکه موجب از بین رفتن خلاقیت آنها هم می‌شود.

هوش تیزکنی

در واقع هوش‌شناختی که تبلیغات با شعار‌هایی مثل فعال‌سازی‌ نیمکره راست و چپ و… آن ‌را به معنی تضمین موفقیت آینده فرزندان معرفی می‌کنند، فقط می‌تواند در سال‌های اولیه تحصیل بچه‌ها ضامن موفقیت تحصیلی آنها باشد. ضمن آنکه پدر و مادر بودن یک بچه نابغه نیز کار راحتی نیست. امروزه با پیشرفت علم دیگر نمی‌توان از یک مدل هوش حرف زد بلکه باید به انواع مختلف هوش اهمیت داد. افراد موفق در کنکور، محیط‌های کار و… لزوما افرادی با هوش شناختی بالا نیستند بلکه آنها افرادی با هوش متوسط و نرمال هستند که توانسته‌اند هوش هیجانی خود را بالا ببرند و توانایی‌ها و انگیزه‌های خود را بشناسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *