نرم افزار ارسال صورتحساب به سامانه مودیان چیست؟

نرم افزار ارسال صورتحساب به سامانه مودیان

با تصویب قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان (صندوق مکانیزه فروش) در ماه مهر سال ۱۳۹۸، که به منظور ایجاد شفافیت اقتصادی به وجود آمد، تعهد به ثبت نام در سامانه مودیان به عنوان یک الزام حقوقی برای همه افراد تحت این قانون اعمال شده است. افراد مشمول این مقررات موظف به عضویت در سامانه مودیان هستند و پس از ثبت نام، ملزم به ارسال صورت حساب‌های الکترونیکی مرتبط با فروش کالا یا ارائه خدمات می‌شوند. این ارسال می‌تواند به صورت مستقیم از طریق شرکت‌های مالیاتی مورد تأیید یا با استفاده از نرم‌افزار سامانه مودیان صورت گیرد.

نرم افزار واسط سامانه مودیان چیست؟

نرم‌افزار واسط سامانه مودیان، به عنوان یک ابزار قابل استفاده برای ارسال صورت حساب‌های الکترونیکی طراحی شده است. این نرم‌افزار امکان فراهم کرده است که شرکت‌ها و اصناف با بهره‌گیری از این ابزار، تمامی اطلاعات مرتبط با صورت حساب‌های خود را به سادگی و به صورت مستقیم به سامانه مودیان ارسال نمایند. برای اتصال به سامانه مودیان، کافی است که شرکت‌ها یک توکن سخت‌افزاری را جهت امضای الکترونیکی صورت حساب‌ها تهیه کرده و پس از آن، اقدام به ارسال اسناد خود به سامانه نمایند.

این تدابیر به منظور اجرایی‌تر شدن مقررات مربوط به پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان اتخاذ شده است و تضمین می‌شود که ارتباط بین شرکت‌ها و این سامانه به نحوی امن و موثر باشد. این اقدامات در جهت تحقق اهداف شفاف‌سازی اقتصادی و افزایش دقت و کارآمدی در ارائه صورت حساب‌ها انجام شده است.

نرم‌افزار سامانه مودیان به کاربران این امکان را می‌دهد که به راحتی و با کارایی بالا صورتحسابهای خود را ارسال نمایند. این تجربه بدون هیچ گونه هزینه‌ای قابل دستیابی است و به کاربران این امکان را می‌دهد تا با اطمینان از نحوه عملکرد نرم افزار، اقدام به خرید و استفاده مداوم نمایند.

تحقیقات نشان می‌دهد که هدف اصلی این سامانه، افزایش تعامل بین افراد و سازمان امور مالیاتی است. با فراهم کردن این امکان، تسهیل در انجام امور مالیاتی و ارائه خدمات بهتر به اقتصاد کشور میسر گردیده و تمرکز بر ارتقاء رفاه اقتصادی جامعه تقویت می‌شود.

بدین ترتیب، سامانه مودیان مالیاتی به عنوان یک پل ارتباطی جامع و کارآمد، نقش بسزایی در بهبود فرایند مالیاتی و تسهیل برای تمامی شرکت‌ها و فعالان اقتصادی ایفا می‌کند. از این پس، این سامانه به عنوان تنها مسیر معتبر برای ارتباط با سازمان امور مالیاتی محسوب می‌شود، و تمامی اطلاعات و اسناد مالیاتی توسط آن پردازش و ارزیابی می‌شوند.

صورت حساب الکترونیکی سامانه مودیان

صورتحساب الکترونیکی، به عنوان یک ابزار مالی حیاتی، از طریق سامانه مودیان و با استفاده از واسطه‌های نرم‌افزاری، به عنوان یک فاکتور رسمی صادر می‌شود. این فاکتور الکترونیک، با یک کد مالیاتی یکتا همراه است و اطلاعات مربوط به تراکنش درون آن، به عنوان شناسه یکتای حافظه مالیاتی فروشنده ثبت و نگهداری می‌شود.

هنگامی که صورتحساب الکترونیکی به کارپوشه خریدار ارسال می‌شود، این اطلاعات به وسیله‌ی خریدار قابل مشاهده و بررسی است. خریدار، این صورتحساب را می‌تواند تصدیق یا رد نماید. این اعمال تصدیق یا رد، توسط خود کاربر انجام می‌شود و در کارپوشه‌اش ثبت می‌گردد.

ضمناً، ارسال صورتحساب الکترونیکی به کارپوشه خریدار همانند ارسال یک فاکتور فروش رسمی محسوب می‌شود، که شامل مالیات بر ارزش افزوده معتبر است.

نرم‌افزار ارسال صورت‌حساب الکترونیک به سامانه مودیان

نرم‌افزار ارسال صورت‌حساب‌های الکترونیک به سامانه مودیان به دو روش ارسال مستقیم به سامانه و ارسال از طریق شرکت معتمد انجام می‌پذیرد. این نرم‌افزار، با توجه به نیازهای متنوع، راه حلی جامع و کارآمد فراهم می‌کند. در زمان حاضر، با الزام ارسال صورتحساب‌های الکترونیکی به سامانه مودیان، صاحبان کسب و کار، به ویژه حسابداران، به دنبال راه‌حلی ساده و فوری برای اتصال و انجام عملیات با این سامانه می‌باشند. به منظور تسهیل این فرآیند، نرم‌افزار سامانه مودیان به عنوان یک واسط بین مودیان و اداره مالیات عمل می‌کند و فرایند ارسال صورتحساب را به شدت آسان ساخته است.

این نرم‌افزار انعطاف پذیر، با توجه به موارد زیر، به تمامی کسانی که در حوزه صدور صورت‌حساب‌های الکترونیک فعالیت می‌کنند، پاسخ می‌دهد:

  1. نسخه نصبی یا نسخه تحت وب: مهم نیست که شما از نسخه نصبی یا نسخه تحت وب برای استفاده از نرم‌افزار خود استفاده می‌کنید. نرم‌افزار قابلیت سازگاری با هر دو را فراهم کرده است.
  2. حقوقی یا حقیقی: آیا شما یک شخص حقوقی یا حقیقی هستید؟ نرم افزار با هر دو حالت سازمانی سازگاری دارد و به شما امکان انجام فعالیت‌های مالی خود را بر اساس وضعیت حقوقی خود می‌دهد.
  3. تعداد فاکتورها: آیا تعداد فاکتورهای شما کم است یا زیاد؟ نرم‌افزار به شما امکان ارسال صورت‌حساب‌های الکترونیک با هر حجمی که نیاز دارید را فراهم می‌کند.

نرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکی یک پلتفرم مبتنی بر فناوری است که با هدف فراهم کردن امکان ارسال رایگان صورتحساب‌های مالیاتی مودیان، به وجود آمده است. این سامانه اقدام به راه‌اندازی شده تا امکان ثبت فاکتورهای فروش بدون نیاز به واسطه و مستقیماً توسط افراد مشغول فعالیت اقتصادی فراهم گردد. به این ترتیب، نیاز به استفاده از خدمات معتمدین مالیاتی به منظور ارسال صورتحساب‌های الکترونیکی کاهش یافته و از هزینه‌های مربوط به این خدمات جلوگیری شده است.

استفاده از نرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکی از مزایای زیادی برخوردار است. اولین مزیت، کاهش هزینه‌های مرتبط با ارسال فاکتورهای فروش می‌باشد. با این سیستم، شرکت‌ها دیگر نیازی ندارند که برای ارسال صورتحساب‌های الکترونیکی خود از خدمات معتمدین مالیاتی بهره ببرند و هزینه‌های اضافی را پرداخت کنند.

استفاده از معتمدین مالیاتی

از زمان اجبار به ارسال صورتحساب‌ها به صورت الکترونیکی و استفاده از سامانه مودیان، نیاز به نرم‌افزار واسط حاکم شده است. براساس ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم، اشخاص حقوقی موظف به صدور صورتحساب برای معاملات با اشخاص ثالث هستند، تا شماره اقتصادی فعالیت و طرف معامله در آن ثبت گردد. همچنین باید پس از هر معامله، فاکتور فروش نیز در سامانه مودیان ثبت گردد. بنابراین، تمامی معاملات نیاز به ارسال صورتحساب مالیاتی و ثبت معاملات فصلی در سامانه مالیاتی دارند.

ارسال صورتحساب‌ها در سامانه مالیاتی از ابتدای سال ۱۴۰۲ مطابق با فراخوان‌های ارسال شده برای تمام مودیان مالیاتی اجباری است. اگر مودیان نتوانند با سامانه مودیان مالیاتی کار کنند و ترجیح دهند صورتحساب‌ها را به صورت مستقیم در سامانه مالیاتی ارسال نکنند، لازم است که این کار را به معتمدین مالیاتی بسپارند.

در اینجا می‌توان به دیگر مزایای این سامانه اشاره کرد که عبارتند از:

  1. سهولت در ثبت فاکتورها: فرآیند ثبت فاکتورهای فروش به سادگی و بدون پیچیدگی انجام می‌شود.
  2. دسترسی آسان: افراد مشغول به کسب و کار می‌توانند به راحتی و در هر زمانی از این سامانه استفاده کنند.
  3. تضمین صحت اطلاعات: با استفاده از سامانه فرداد، امکان خطا در اطلاعات کاهش یافته و صحت فاکتورهای فروش تضمین می‌شود.
  4. توسعه بخش خدمات مالیاتی: این سامانه به دولت امکان ارائه خدمات مالیاتی بهتر و به‌روزتر را می‌دهد.

جمع بندی

استفاده از نرم افزار سامانه مودیان امکانات منحصر به فرد در زمینه ارسال صورتحساب‌های الکترونیکی مالیاتی به همراه دارد. ویسمن یکی از معتبرترین آنهاست که با ارائه امکاناتی کارآمد و کاربرپسند، اقدام به سهولت در اداره و مدیریت صورتحساب‌ها نموده است. همچنین به کاربران این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به دریافت خدمات از شرکت‌های معتمد مالیاتی، اقدام به ارسال مستقیم و متناسب با الزامات مالیاتی خود نمایند.

امکان اصلاح و ارسال مجدد فاکتورهای دارای خطا نیز یکی از ویژگی‌های حیاتی این سامانه است. با فراهم نمودن این امکان، کاربران می‌توانند به راحتی اشکالات را تصحیح و فاکتورهای خود را مجدداً ارسال نمایند تا همواره در اطلاعات مالیاتی خود دقت لازم را داشته باشند. گروه نرم افزاری ویسمن ارائه دهنده خدمات نرم افزار حضور و غیاب و نرم افزار سامانه مودیان در ایران با مجوزهای معتبر است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *