تأثیرات نورومارکتینگ بر استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال

در کمپین‌های بازاریابی دیجیتال برتر ساختن برند شما در میان هزاران فکر و سلیقه متنوع آسان نخواهد بود. اینجاست که...

تأثیرات نورومارکتینگ بر استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال

نورومارکتینگ به پیاده‌سازی و کاربرد دانش نورولوژی در بازاریابی گفته می‌شود و شامل استفاده مستقیم از تصویربرداری از مغز یا اسکن آن و هر شیوه سنجش فعالیت ذهنی می‌َشود. در نورومارکتینگ هدف اصلی بررسی پاسخ مصرف‌کننده در قبال محرک‌های متنوع عصبی است.

نورولوژی به بازاریابان این کمک را می‌کند تا میزان قطعیت درک و فهم رفتار مشتریان را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش دهند. محققان هم از فنآوری‌های پزشکی برای مطالعه پاسخ مغز در برابر محرک‌های بازاریابی استفاده می‌کنند. آنها همچنین تغییرات فعالیتی قسمت‌های مختلف مغز انسان را می‌سنجند تا انگیزه اصلی مشتریان و مصرف‌کنندگان را به وقت تصمیم‌گیری برای خرید به طور کامل درک کنند.

چه مراحلی در بازاریابی عصبی اهمیت دارند؟

مراحل زیر در بازاریابی عصبی مورد توجه قرار می‌گیرد:

  • ردیابی و تعقیب حرکات چشمی: دنباله‌روی حرکت چشم به منظور سنجش توجه و انگیختگی
  • الکترو انسفالوگرام/ وضوح کاربردی مغناطیسی مطالعه فعالیت مغز برای بررسی علایق مصرف‌کننده
  • کدهای صوری: بررسی حالات چهره و پاسخ‌های احساسی
  • بازاریابی احساسی: تحلیل واکنش‌های احساسی یک مصرف‌کننده
  • مایندتیریک / متدهای روانشناسی: استفاده از فنون روانشناسی در راستای افزایش فروش

کاربرد نورومارکتینگ در بازاریابی

در کمپین‌های بازاریابی دیجیتال برتر ساختن برند شما در میان هزاران فکر و سلیقه متنوع آسان نخواهد بود. اینجاست که ضرورت آشنایی با نورومارکتینگ احساس می‌شود. به همین خاطر بازاریابی عصبی جز سرفصل‌های اصلی آموزش‌های ما در دوره MBA قرار گرفته است. همه کسب و کارهای قدرتمند برای بهینه‌سازی استراتژی بازاریابی دیجیتال خود به بازاریابی عصبی نیاز دارند. ضرورتاً، این حوزه مهم به بازاریابی دیجیتال و فعالان این عرصه کمک می‌کند تا مسیرهای تبدیل را مبتنی بر مشخصه‌های شناختی مصرف‌کنندگان ایجاد نمایند.

به این ترتیب، هدایت مصرف‌کننده و انتخاب اقتصادی منحصر به فرد او میسر و ممکن خواهد شد. مصرف کنندگان با برتری تعامل خواهند داشت که صدای منحصر به فردی را نشان دهد. صدایی که ویژگی‌های خاصی را به همراه داشته باشد. ساخت این صدا از طریق تکنیک‌های نورومارکتینگ قوت بیشتری می‌گیرد. به علاوه مصرف کنندگان غالباً با ارزش احساسی برند تحریک می‌شوند و در اصل ارتباط احساسی فاکتور تأثیرگذار در رضایت مشتری است.

نقش نورومارکتینگ در استراتژی بازاریابی دیجیتال

نقش نورومارکتینگ در استراتژی بازاریابی دیجیتال در زیر خلاصه شده است.

  • رسمیت بخشیدن اجتماعی
  • اطلاع رسانی اثرگذار
  • روایت داستان مهیج
  • قیمت‌گذاری
  • عرضه محصولات و خدمات
  • کمیابی خدمات و تحولات

شناخت رفتار انسان ضروری است و بدون بازاریابی عصبی ساخت تجربه خاطره‌انگیز، سازگارپذیر و خلاقانه دشوار به نظر می‌رسد. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا با بهره‌گیری از دانش اساتید ما در حوزه بازاریابی دیجیتال رنگ و بوی تازه به استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ کسب و کارتان ببخشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *