تحلیل دیجیتال در بازاریابی کسب و کار

این کانال‌ها احتمالاً در برگیرنده پلتفرم‌های اجتماعی مثل فیسبوک، اینستاگرام یا لینکدین هستند. همچنین ممکن است تبلیغات...

تحلیل دیجیتال در بازاریابی کسب و کار

تحلیل دیجیتال در بازاریابی کسب و کار به استفاده از ابزارهای اشاره دارد که در تحلیل و گزارش داده‌های بازاریابی جمع‌آوری شده از طریق کانال‌های دیجیتال که برند شما در آنها حضور دارد به کارتان می‌آیند.

کانال‌های تحلیل دیجیتال کدامند؟

این کانال‌ها احتمالاً در برگیرنده پلتفرم‌های اجتماعی مثل فیسبوک، اینستاگرام یا لینکدین هستند. همچنین ممکن است تبلیغات جستجو محور و نمایشی شما را هم شامل شوند. بیایید تا به تحلیل دیجیتال از طریق لنزهای مشتریان نگاهی بیندازیم. تصور کنید به یک مشتری کالایی را به سبد خرید اضافه کند و فرآیند سفارش را تکمیل نماید. اکنون شما مشتری جدیدی دارید.

احتمالاً دفعات زیادی و در اماکن مختلفی با آنها برخورد داشته‌اید و آنها قبل از اینکه شما درباره آنها چیزی بدانید، همه چیز را درباره شما می‌دانند. آنها از رسانه اجتماعی برای دنبال کردن شما استفاده کرده‌اند، یا در یک پست ذکری از شما را دیده‌اند. حتی رقیبان شما را هم چک کرده‌اند. آنها با اطلاعات تولید شده توسط شما هم برخورد داشته‌اند. بنابراین قبل از آنکه قراردادی بسته شود آنها در تعامل بوده‌اند. بازاریابی با این تحلیل‌ها به شما اطمینان می‌دهد که این تعاملات معنی خاصی دارند.

این چنین است که شما نتایج کسب و کار محسوسی را کسب خواهید کرد. در دوره‌های حرفه MBA این ارتباطات به خوبی بررسی خواهند شد.

نمونه‌های تحلیل دیجیتال

این تحلیل‌ها دوگانه‌اند. دسته اول مربوط به کار بستن ابزارهایی می‌شوند که به شما و کسب و کارتان کمک می‌کنند تا سیاحت و سفر مشتری را به خوبی درک کنید. و دسته دیگر دربردارنده روند ساخت استراتژی جامع بازاریابی است البته پیرامون آموخته‌های شما!

ما در دوره‌های آموزشی عمیقاً به این جمله اعتقاد داریم که: دانش هنگامی قدرت محسوب می‌شود که به کار بسته شود. ۴ نوع از تحلیل‌های دیجیتال در بازاریابی کسب و کار در زیر معرفی شده‌اند.

  1. تحلیل بیش رقابتی
  2. تحلیل رفتار مشتری
  3. تحلیل اجرائی
  4. تحلیل پیش بینی
۱) تحلیل بیش رقابتی

دنبال کردن نحوه فعالیت رقبای کسب و کار شما در جذب، تبدیل و حفظ مشتریان

۲) تحلیل رفتار مشتری

تعیین نحوه، مکان، زمان، کیفیت و مدت رفتار مشتریان شما

۳) تحلیل اجرائی

کیفیت عملکرد برند شما در لوکیشن‌های حساس مثل اینستاگرام و گوگل

۴) تحلیل پیش بینی

تحلیل‌های پیش‌بینی در بازاریابی به بررسی حرکت بعدی مشتری شما می‌پردازند و به شما این امکان را می‌دهند که قبل از حرکت آنها پیام مناسبی را طراحی کرده باشید.

فواید تحلیل دیجیتال

همراه با تحلیل دیجیتال در بازاریابی کسب و کار شما، می‌توانید:

  • مشتریان احتمالی خود را بشناسید و به طور هدفمند آنها را هدف قرار دهید.
  • مشتریان را کسب کنید.
  • ارزش مدت عمر مشتری خود را افزایش دهید.
  • پیام‌های درست را در زمان‌های مناسب برسانید.

اهمیت تحلیل در بازاریابی کسب و کار

چرا به تحلیل بازاریابی نیاز دارید؟

خب به حقیقت همین‌جاست!

اینترنت یک محیط شلوغ است، اگر شما تمرکز فوق‌العاده نداشته باشید، منابع خودتان را روی مسائل زائد بیشماری هدر خواهید داد. تحلیل‌های وب در دیجیتال مارکتینگ تلاش‌های شما را در کانون توجه قرار می‌دهد تا از طریق حفظ زمان و دخیره منابع مالی به بیراهه نروید.

ابزارهای تحلیل دیجیتال

ابزارهای تحلیل فرم‌هایی از نرم‌افزار هستند. اطلاعات بیشماری وجود دارد که حدود ۷۳ درصد از آنها بی استفاده می‌مانند. بنابراین باید ابزارهایی داشت که اطلاعات قابل استفاده را برای شما مشخص و دسته بندی کنند. ابزارهای  رایگان می‌توانند تحلیل گوگل یا تحلیل ساختاری رسانه اجتماعی و ابزارهای رایگان ورژن‌های محدود شده ابزارهای پولی باشند. به محض اینکه شما به قدرت داده‌ها پی ببرید، اشتیاق شما برای دستیابی به ابزارهای پیشرفته تحلیل دیجیتال به منظور رقابت آموزش الکترونیکی چند برابر خواهد شد. این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا درآمد را افزایش دهید و ROI را به اوج برسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *