تفاوت دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی رسانه اجتماعی

بازاریابی رسانه اجتماعی تنها یک بعد از دیجیتال مارکتینگ است. در این قسمت شما با استفاده از کانال‌های رسانه اجتماعی نظیر...

تفاوت دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی رسانه اجتماعی

بسیاری از مردم بازاریابی دیجیتال و بازاریابی رسانه‌های اجتماعی را به اشتباه معادل هم می‌دانند. در واقع گمان می‌کنند که مشارکت و فعالیت در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به معنی بازاریابی دیجیتال است. اما این تنها بخشی از بازاریابی دیجیتال است. طبق تعریف فرهنگ لغت بازاریابی به عملی گفته می‌شود که محصول با خدمتی وابسته به یک کسب و کار در نزد عموم قابل توجه شود در حدی که به فروش آن محصول یا خدمت بینجامد. اضافه کردن کلمه دیجیتال به بازاریابی بر به کار بستن کانال‌های دیجیتال در جهت تعریف یاد شده دلالت دارد.

دیجیتال مارکتینگ چه اهدافی را دنبال می‌کند؟

اهداف اصلی بازاریابی دیجیتال در زیر آمده‌است.

  • افزایش فروش خدمات و محصولات
  • افزایش آگاهی برند و ایجاد ارتباط قوی با مشتری
  • ایجاد و افزون ارزش
  • ارتقای برند یا سیستم فروش

به یاد داشته باشید که شامل کردن همه کانال‌های بازاریابی دیجیتال برای رسیدن به اهداف کمپین ضروری نیست. بازاریابان دیجیتال یک برنامه مشخص برای فعالیت در حوزه دیجیتال دارند که مبتنی بر شرایط کانال‌هایی را انتخاب می‌کنند. کانال‌هایی که در خور و متناسب با مخاطبین و البته بودجه موجود باشد.

استفاده از همه کانال‌های دیجیتال مارکیتنگ عاقلانه به نظر نمی‌رسد. انتخاب این کانال‌ها به کسب و کار و صنعت کسب و کار شما بستگی دارد و همچنین نوع مخاطب شما. به همین دلیل هم شما همواره به سنجش و اندازه‌گیری نتایج کمپین‌ها نیاز دارید تا اقدامات بعدی را طراحی کنید. این جاست که اهمیت آموزش و دریافت اطلاعات ضروری در کورس MBA و بخش بازاریابی دیجیتال پر رنگتر از قبل می‌شود.

بازاریابی رسانه اجتماعی چیست؟

بازاریابی رسانه اجتماعی تنها یک بعد از دیجیتال مارکتینگ است. در این قسمت شما با استفاده از کانال‌های رسانه اجتماعی نظیر گوگل، اینستاگرام و… آشنا می‌شوید و می‌آموزید که چگونه مشارکت و درگیری مخاطبین هدف خود را افزایش دهید. چگونه فالورهای بیشتری داشته باشید و محتوای منحصر به فردی را در خدمت مخاطبین بگذارید.

مقایسه تفاوت دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی رسانه اجتماعی

بازاریابی دیجیتال راه‌های آموزش الکترونیکی و آفلاین را برای رسیدن به مخاطب هدف مورد استفاده قرار می‌دهد، در حالی که بازاریابی رسانه اجتماعی به محدوده آفلاین منتهی می‌شود.

کمپین دیجیتال مارکتینگ شما ممکن است از کانال ‌های متنوعی استفاده کند مثل تبلیغات موبایل، پیام کوتاه، تبلیغات تلویزیونی و … در حالی که بازاریابی رسانه اجتماعی روی یک یا چند کانال رسانه مثل فیسبوک، یوتیوب و … تمرکز دارد.

موفقیت کمپین بازاریابی رسانه اجتماعی شما به شدت به استراتژی محتوای شما بستگی دارد. این یعنی شما باید محتوای تازه و بکری را در اختیار مخاطب بگذارید تا تعامل آنها را افزایش و گروه هدف مخاطبین خود را توسعه دهید. این در حالی است که برای بازاریابی دیجیتال شما می‌توانید فقط از تبلیغات بنر بر روی پلتفرم‌های متنوعی مثل تلویزیون، اینترنت یا بیلبوردها استفاده کنید تا محصولات خودتان را ارتقا دهید و خدمت و برندتان را در مسیر پیشرفت بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *