تکنیک ترسیم خط مذاکره

وقتی برای اولین بار زندگی تجاری خود را شروع کردم و در مذاکره با افراد سخت گیر و بی وجدان قرار گرفتم ، از جهات مختلف احساس...

تکنیک ترسیم خط مذاکره

وقتی برای اولین بار زندگی تجاری خود را شروع کردم و در مذاکره با افراد سخت گیر و بی وجدان قرار گرفتم ، از جهات مختلف احساس ضعف کردم. آنها اصلاً علاقه ای به برد نداشتند: برنده شدن ، و مساله ای که من از پس آن برمی آیم ، افزودن نقاط مذاکره بعد از امتیاز دادن بود. اتفاقی که افتاد این بود که من فکر کردم تمام نقاط معامله و موقعیت خوبی از آنها دارم و سپس نوعی امتیاز دهی کردم. چیزی که من در آن پیدا کردم این بود که آنها به طور ناگهانی تقاضای جدیدی داشتند که قبلاً به آن اشاره نشده بود و بلافاصله من را در دفاع قرار داد.

چیزی که من با کمک یک مربی مذاکره آموختم این بود که بهترین راه برای مقابله با این مسئله این بود که هرگز هیچ امتیازی ندهم تا زمانی که من کاملاً مطمئن نبودم که تمام نقاط معامله را دارم. فهمیدن این امر فوراً آسان نیست ، و کاری که باید انجام دهید این است که لیستی از تمام نقاط باز را بنویسید و سپس چندین بار بپرسید که آیا نکات دیگری مورد بحث است یا خیر.

وقتی طرف دیگر تأیید می کند که دیگر وجود ندارد ، شما چیزی شبیه این می گویید: “بنابراین ما توافق کردیم که اینها همه عناصر توافق هستند؟” هنگامی که آنها موافقت می کنند ، شما با “آیا چیز دیگری برای اضافه شدن وجود دارد؟” هنگامی که این نکات را تأیید می کنید ، تکنیک این است که در زیر آنچه که نوشته اید خط بکشید تا این نکته را برجسته کنید که دیگر چیزهایی نمی توان اضافه کرد.

این تکنیک در طول این سالها به من کمک شایانی کرده است ، و در حالی که نوشتن تمام نقاط معامله کار سختی است ، این یک رشته خوب است و خط کشیدن یک راه فوق العاده م ofثر برای جلوگیری از دیگری است. طرف در حال اضافه کردن امتیاز معامله جدید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *