راه اندازی یک آژانس بازاریابی دیجیتال موفق

یکی از مشاغل پر سود و مورد نیاز در دنیای امروزی فعالیت در بازاریابی دیجیتال است. بازاریابی دیجیتال شاخه‌های مختلف دارد که یکی از..

راه اندازی یک آژانس بازاریابی دیجیتال موفق

یکی از مشاغل پر سود و مورد نیاز در دنیای امروزی فعالیت در بازاریابی دیجیتال است. بازاریابی دیجیتال شاخه‌های مختلف دارد که یکی از آنها آژانس دیجیتال مارکتینگ است. برای راه‌اندازی و مدیریت یک آژانس دیجیتال مارکتینگ باید گام‌های زیر را بردارید.

چگونه یک آژانس بازاریابی دیجیتال موفق راه اندازی کنیم؟

گام‌های راه اندازی یک آژانس بازاریابی دیجیتال موفق عبارتند از:

  • آموزش
  • تفاوت خودتان را پر رنگ کنید
  • انجام تحقیق در بازار رقابت
  • ایجاد یک وبسایت
  • ارائه خدمات رایگان
  • طراحی مدل کسب و کار برای آژانس
  • نمایش حضور در رسانه‌های اجتماعی

۱- آموزش

قبل از شروع باید آموزش‌های لازم را ببینید تا ابتدا با اهمیت بازاریابی دیجیتال در کسب و کارها آشنا شوید و سپس با نحوه اداره یک آژانس آَشنا شوید. به همین خاطر دوره آموزشی MBA را به شما پیشنهاد می‌کنیم. ضمناً فراموش نکنید که افراد موفق هیچگاه از آموزش دیدن دست بر نمی‌دارند. شما می‌توانید مهارت‌های دیجیتال را از طریق دوره‌های غیرحضوری MBA و DBA ما کسب کنید. قطعاً برای اداره یک آژانس دیجیتال باید با کانسپت‌های آموزشی نظیر PPC، سئو، کمپین‌های بازاریابی ایمیل و … آشنا شوید. طراحی گرافیک و بازاریابی محتوا هم می‌تواند به نیازهای شما اضافه شود.

۲- تفاوت خودتان را پر رنگ کنید

در بازاریابی دیجیتال و آژانس‌های فعال رقابت بسیار سنگین است. شما می‌توانید وسعت گروه مخاطب خود را کمتر کنید امّا خدمات متفاوتی به آنها ارائه دهید تا همیشه بدرخشید.

۳- انجام تحقیق در بازار رقابت

وقتی کسب و کاری را آغاز می‌کنید باید جایگاه خود را بین رقبا تعیین کنید. بدون انجام این کار پیش گرفتن از آنها میسر نخواهد بود. برای انجام تحلیل بازار رقابتی ما به شما متدهایی را آموزش می‌دهیم تا علاوه بر شناخت رقبا رویکرد ویژه‌ای را در مقابل هر یک از آنها اتخاذ نمایید.

در اصل با اطلاع از استراتژی‌های موجود از طریق تحلیل پست‌ها، رسانه‌های اجتماعی و سئو می‌توانید استراتژی خاص خودتان را پیاده سازید. ما در دوره‌های آموزشی خود به شما آموزش می‌دهیم تا نحوه برخورد و تعامل رقبایتان را با مشتریان به خوبی تحلیل کنید و خدمات متفاوتی را در اختیار دنبال کننده‌های خود بگذارید.

۴- ایجاد یک وبسایت

قبل از طراحی و ساخت وبسایت باید محتوا و رقبا را در ذهن داشته باشید. همچنین باید با شیوه‌های جذب مشتری برای کسب و کارتان هم آشنا باشید. در مرحله آخر هاست و دومین را فراهم می‌سازید.

۵- ایجاد خدمات رایگان

برای جذب مشتریان در آینده باید از حالا خدماتی را به طور رایگان در اختیار مخاطب قرار دهید تا آژانس بازاریابی شما اعتماد لازم را بدست آورد. فراهم کردن مطالعات موردی، طراحی هدف برای مخاطبین و … می‌تواند نظر در باب رجوع را به خود جلب کند. در اصل باید قادر باشید نتایج احتمالی را در اختیار مخاطب بگذارید و البته این کار را صادقانه انجام دهید.

۶- طراحی مدل کسب و کار برای آژانس

راه‌های مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید از ارباب رجوع خود پول دریافت کنید. بنابراین باید مدل‌های متنوع قیمت‌گذاری داشته‌ باشید. در دوره MBA دیجیتال مارکتینگ ما به شما می‌آموزیم که چطور یک مدل قیمت گذاری برای آژانس خود طراحی کنید.

۷- نمایش حضور در رسانه‌های اجتماعی

برای آغاز فعالیت آژانس بدون شک، حضور در رسانه‌های اجتماعی نیازمند هستید. شما از طریق مشارکت با مردم می‌توانید نسل جدیدی را به سمت خدمات خود هدایت کنید و حتی به جهانی شدن کسب و کارتان هم بیندیشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *