راه های کاهش اضطراب و استرس دیجیتال مارکترها

کمبود توسعه استراتژی فشار برای عجله کردن و تولید نتیجه همواره وجود دارد حتی با وجود این که همه ما می‌دانیم که...

راه های کاهش اضطراب و استرس دیجیتال مارکترها

چگونه استرس دیجیتال مارکترها رفع کنیم؟ بازاریابان دیجیتال گاهی با فشارهایی روبرو می‌شوند که عدم مدیریت آنها می‌تواند چالش‌های بیشماری را برایشان بسازد و دقت و انرژی زیادی از آنها بگیرد. بنابراین با آشنایی با عوامل استرس‌زا بهتر می‌توان آنها را پیش بینی نمود و به ارائه راهکار پرداخت.

اولین استرس بازاریابان دیجیتال: پوشیدن کلاه‌های بیشمار

خواه در آژانس کار کنید و خواه صاحب کسب و کار خود باشید. شرط می‌بندم که بیش از یک کلاه به سر دارید!

منظورم چیست؟ منظورم این است که بازاریابان دیجیتال همه وظایف را به تنهایی انجام می‌دهند.

فعالیت به عنوان سئو، طراح ux، متخصص رسانه اجتماعی، متخصص PPC و بازاریاب محتوا می‌تواند مجموعاً توسط یک بازاریاب دیجیتال انجام شود.

برای رفع استرس چه کار کنیم؟

بهتر است بر روی حوزه تخصصی خود متمرکز شوید. بله با همه قلمروهای دیجیتال مارکتینگ در تماس مستقیم باشید امّا همه تلاشتان را به مهارت خاص خود معطوف سازید.

اهداف عینی و اصلی را الویت بندی کنید و این کار را با توجه به مهارت‌های ویژه خود انجام دهید. اگر زمان کافی بود به دپارتمان‌های دیگر وارد شوید. یک مثال خوب برای این موضوع فعالیت شما به عنوان یک بازاریاب رسانه اجتماعی است. در این موقعیت شما کارهای زیر را انجام می‌دهید. در دوره MBA الویت‌ بندی حوزه‌ها بر اساس زمان و اهداف تعریف شده اشخاص و سازمان‌ها به طور کامل پوشش داده می‌شوند.

 

دومین استرس دیجیتال مارکترها: کمبود توسعه استراتژی در دیجیتال مارکترها

کمبود توسعه استراتژی فشار برای عجله کردن و تولید نتیجه همواره وجود دارد حتی با وجود این که همه ما می‌دانیم که بازاریابی دیجیتال زمان می‌خواهد، به دنبال سریع‌ترین نتایج هستیم. به همین دلیل همه استراتژی‌های کار مورد غفلت واقع می‌شوند و همین کمبود توسعه استراتژی‌ها منجر به هدر رفتن پول و زمان زیاد در آینده خواهد شد.

 

حال سوال می‌شود که برای توسعه استراتژی‌ها باید چه کار کرد؟

اهدافتان را تعریف کنید، نیازهای خود را مشخص کنید و سپس به فکر توسعه یک استراتژی تمام عیار باشید. مراحل زیر را جدی بگیرید تا موفق شوید.

۱- تعریف مخاطب

این کمپین برای چه کسانی است؟ قصد دارید به چه جمعیت‌هایی دسترسی پیدا کنید. حتما می‌دانید که MBA به جزئیات طراحی کمپین به شدت و هدفگذاری هر کسب و کار در این مبحث نگاه ویژه دارد.

۲- تعریف هدف

با این کمپین چه دستاوردهایی را در نظر دارید؟ اهداف اولیه و ثانویه شما چه اهدافی هستند.

۳- تعریف بودجه

چه میزان در استطاعت دارید تا این کمپین را هدایت کنید؟ زمان برای این کمپین محدوده‌ای دارد یا خیر. بنابراین باید آموزش‌های لازم را در ابعاد مدیریتی مختلف از جمله حسابدای و تخصیص سرمایه و مدیریت زمان دریافت کنید.

۴- تعریف استراتژی

بهترین متد برای رسیدن به مقصد کدام است؟ چه نوع بازاریابی برای حصول اهداف مورد نیاز است؟ آیا تبلیغات نیاز دارید؟ چه محتوایی می‌خواهید؟

۵- به کار بستن استراتژی‌ها

مدرسین ما به شما یاد خواهند داد که چطور عملیات را اجر کنید.

۶- تعریف نتایج

آیا نتایجی به دست آمده‌است؟ آیا در گذشته دیتا جمع‌آوری شده‌است؟ چقدر ازهدف دور و چقدر با هدف همراستا شده‌اید.

۷- تکرار پروسه

 

سومین استرس بازاریابان دیجیتال: غلط‌های گرامری

همه چیز مهیاست و ناگهان یک نوتیفیکیشن صدای گوشی شما را در می‌آورد و با چک کردن آن متوجه می‌شوید که کلمه‌ای را اشتباه نوشته‌اید؟ اشتباهات عنوانی و اصلاحات مربوط به شبکه‌های اجتماعی در باب پست‌ها همیشه اتفاق می‌افتد.

قول می‎دهم که بازخوانی کپی شما قبل از انتشار تایم زیادی نخواهد. می‎‌توانید حتی از همکاران خود بخواهید تا مطالب را چک کنند. قطعاً این کار بهتر از معذرت خواهی شما در محیط مجازی خواهد بود. پس خودتان را گول نزنید که بی عیب هستید!

همه ما انسان هستیم و اشتباهات همواره رخ می‌دهند امّا اگر وقت کمی را برای چک کردن بگذارید بی شک اشتباهات کمتری هم رخ می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *