مزایا و معایب دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ به کسب و کارها در هر مقیاسی کمک می‌کند. بازاریابی دیجیتال به کسب و کارهای مختلف بازار انبوهی را عرضه می‌کند...

مزایا و معایب دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ به کسب و کارها در هر مقیاسی کمک می‌کند. بازاریابی دیجیتال به کسب و کارهای مختلف بازار انبوهی را عرضه می‌کند که برای حضور در آن نیاز به هزینه‌های هنگفت وجود ندارد. برخلاف تبلیغات چاپی یا تلویزیونی، بازاریابی دیجیتال فرصت واقعی شخصی سازی بازاریابی را ایجاد می‌نماید. در دوره MBA فن آوران حکیم، طرح بازاریابی دیجیتال را به طور مفصل به شما آموزش می‌دهیم تا با بررسی مزایا و معایب این بازاریابی به خوبی پلان حضور آن را طراحی نمایید. در ادامه به بیان مزایا و معایب دیجیتال مارکتینگ می‌پردازیم

مزایای بازاریابی دیجیتال

مزیت اصلی این بازاریابی این است که مخاطبین هدف با حداقل هزینه و با راه‌های قابل سنجش در دسترس شما خواهند بود. وفاداری برند و هدایت فروش آموزش الکترونیکی از دیگر مزایای بازاریابی دیجیتال به حساب می‌آید. فواید این بازاریابی در زیر لیست شده‌است.

  • دسترسی جهانی
  • هزینه اندک
  • نتایج قابل تحلیل
  • شفافیت ارتباط با مشتری

دسترسی جهانی

یک وبسایت به شما اجازه می‌دهد که بازارهای جدید را کشف کنید و حتی در سطح جهانی با سرمایه اندک به تجارت بپردازید.

هزینه اندک

یک کمپین سازمان یافته دیجیتال مارکتینگ، مشتریان درست را گلچین می‌کند و این باعث کاهش هزینه‌ها در مقایسه با شیوه‌های رایج بازاریابی می‌شود.

نتایج قابل تحلیل

با تحلیل‌گران وب و ابزارهای آفلاین متریک، میزان تأثیرگذاری کمپین‌های شما قابل بررسی می‌شود. شما قادر خواهید بود که اطلاعات جزئی و مفصل را درباره نحوه استفاده وبسایت توسط کاربران و پاسخ آنها به تبلیغات خود را یکجا دریافت کنید.

شخصی‌سازی

اگر پایگاه داده مشتریان به وبسایت شما وصل شده‌باشد، چنانچه فردی از سایت شما بازدید کند می‌تواند با شماره در تماس مستقیم قرار بگیرد و پیشنهادات شما را دریافت کند. هرچه از شما بیشتر بخرند، شما بهتر می‌توانید پروفایل مشتریان را پالایش کنید و در آینده به صورت مؤثر عملیات بازاریابی را پیش ببرید.

نحوه تشکیل پروفایل مشتریان را در کورس تخصصی به شما یاد می‌دهیم.

شفافیت ارتباط با مشتری

با تعامل در شبکه‌های رسانه اجتماعی، می‌توانید وفاداری مشتریان را تقویت کنید و در بعد تعامل با مشتری آوازه فراوانی کسب کنید. البته رفتارشناسی مشتری هم از سرفصل‌های دیگر در دوره MBA است.

جریان‌پذیری اجتماعی

از طریق تاکتیک‌های بازاریابی محتوا شما می‌توانید مشارکت کمپین‌های خود را افزایش دهید. مردم تصاویر جذاب، ویدئوها و مقالات شما را برای هم ارسال می‌کنند و رفته رفته محتوای شما وایرال می‌شود.

نرخ بهبود یافته مکالمات

اگر شما وبسایت دارید بین فروش و شما فقط چند کلیک فاصله است. برخلاف دیگر رسانه‌ها که در آن نیاز است تماس بگیرید یا به فروشگاه مراجعه کنید، دیجیتال مارکتینگ فوری و قابل دسترس است.

معایب بازاریابی دیجیتال

معایب بازاریابی دیجیتال عبارتند از:

  • مهارت‌ها و آموزش
  • زمانبند بودن
  • رقابت بالا
  • شکایات و بازخوردها
  • مسائل امنیتی

مهارت‌ها و آموزش

شما باید مطمئن شوید که کارکنان دانش کافی و تخصص لازم را برای موفقیت این روش بازاریابی داشته باشند. ابزارها، پلتفرم‌ها و ترندها به سرعت تغییر می‌کنند و به روز ماندن یک چالش بزرگ است.

زمانبند بودن

اموری مثل بهینه‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی و تولید محتوا زمان زیادی را به خود اختصاص می‌دهد. بنابراین باید بین نتایج و سرمایه‌گذاری خود ارتباط منطقی برقرار سازید.

رقابت بالا

در حالی که شما می‌توانید به بازارهای جهانی هم وارد شوید، رقابت جهانی همیشه در کنار شما خواهد بود.

رویارویی با رقبا و جذب توجه در بین مشتریان از چالش‌های دیگر است.

شکایات و بازخوردها

هر انتقاد و فیدبک منفی از برند شما می‌تواند در رسانه‌های اجتماعی قابل رویت باشد. پس در اختیار قرار دادن خدمات موثر آموزش الکترونیکی از چالش‌های همیشگی خواهد بود. خبر خوب این است که در دوره‌های خود نحوه مدیریت خدمات موثر را به شما آموزش می‌دهیم تا برند شما اعتبار خود را حفظ کند.

مسائل امنیتی

ملاحظات قانونی در مورد جمع‌آوری و استفاده از داده‌های کاربران وجود دارد شما باید به خوبی قوانین را دنبال کنید تا مشکل خاصی برای برند شما ایجاد نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *