مقاله
بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا، یک رویکرد استراتژیک برای بازاریابی است که روی تولید و توزیع محتوای با ارزش تمرکز دارد.
۱) بواسطه این رویه می‌توانید یک مخاطب از پیش تعریف شده را جذب و او را کنار خود حفظ کنید.
۲) در مرحله بعد فرآیند بازاریابی محتوایی، لازم است که فرد جذب و حفظ شده را به واسطه راهکارهایی به یک مشتری سودآور تبدیل کنید.
اگر بپذیریم که بازاریابی محتوا شیوه‌ای برای فروش است می‌توانیم بگوییم که هرکس چیزی برای فروختن دارد، می‌تواند به بازاریابی محتوا هم به عنوان یک ابزار و گزینه نگاه کند.
دقت داشته باشید که ما فروش را به معنای عام آن به کار می‌بریم. همان تعبیری که استیونسن می‌گفت:
 
به عبارتی، همانطور که یک تولیدکننده چای، تلاش می‌کند چای خود را به مشتریان بیشتری بفروشد و هر مشتری هم میزان بیشتری از چای او خریداری کند، یک نویسنده هم در حال فروختن کتاب خود به مردم یا به ناشر است و دوست دارد کتابش را به قیمت بیشتری و به تعداد خوانندگان بیشتری بفروشد.
حتی کسانی که اساساً هدفشان کسب مادیات نیست و به صورت غیرانتفاعی فعالیت می‌کنند هم با این معنای عام فروش فروشنده محسوب می‌شوند

استراتژی محتوا یا بازاریابی محتوا


استراتژی محتوا جامع و کامل و در برگیرنده همه چیزهای مربوط به محتوا است درحالیکه بازاریابی محتوا تنها به بخشی از یک استراتژی محتوا اشاره می‌کند.

بازاریابی محتوا یک فرآیند بلند مدت است و لحاظ کردن آن در استراتژی بازاریابی کس بوکارمان، بسیار ضروری است. تمرکز اصلی در بازاریابی محتوا روی این است که رسانه ایجاد کنیم، نه اینکه رسانه های دیگران را اجاره کنیم و بابت آنها هزینه بپردازیم .
 

اهداف بازاریابی محتوا

اهدافی که بازاریابی محتوا در پی دارد:
 افزایش آگاهی در مورد برند
 افزایش آگاهی در مورد محصولات
 افزایش تعداد موقعیت های فروش بالقوه
 ایجاد وفاداری
 افزایش فروش
 مشترکین مشتاق
 

تبلیغات و بازاریابی محتوا

تبلیغات با بازاریابی محتوا چه فرقی دارد؟
ممکن است هدف نهایی بازاریابی محتوا با تبلیغات سنتی مشابه باشد، اما شیوه انجام آنها متفاوت است.
 در بازاریابی محتوا خود مخاطب ما را پیدا می‌کند.
 در زمان مناسب و وقتی که کاملا به دنبال اطلاعات کالا و یا خدمات است محتوا ما را دریافت می‌کند.
 اگر محتوا شما ارزشمند باشد توسط خود مخاطبان منتشر می‌شوند.
 با قراردادن محتوا باارزش و کاربردی باعث جلب اعتماد بیشترمی‌شود.
 هزینه کمتری دارد.
 ماندگاری بیشتری در ذهن مخاطب دارد.
 
 تبلیغات آزاردهنده هستند
 ما تبلیغ را برای مخاطب ارسال می‌کنیم
 ممکن است در زمان مناسب به مخاطب نرسد.
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید