میزان بودجه مهمترین مشکل در دیجیتال مارکتینگ

جداسازی مخاطب به شما کمک می‌کند تا نحوه تعامل با هر مشتری را به صورت ویژه و انحصاری مدیریت کنید. تکنیک‌های...

میزان بودجه مهمترین مشکل در دیجیتال مارکتینگ

قطعاً مشکلاتی وجود دارند که در میدان دیجیتال مارکتینگ تجربه می‌شوند. در این مقاله مهترین مشکل رایج  یعنی میزان بودجه در بازاریابی دیجیتال همراه با راه‌حل کاربردی آن مورد بحث قرار می‌گیرد.

بودجه کوچک در مقابل رقبای بزرگ

یکی از بزرگترین نگرانی‌های بازاریابی دیجیتال ایستادن در مقابل رقبایی است که با بودجه کلان در حال فعالیت هستند. این نگرانی همواره در کنار این احساس که الگوریتم جستجوی گوگل به طرف برندها حرکت می‌کند تشدید می‌شود. البته گوگل این ادعا را رد می‌کند. در زیر راه‌حل‌هایی ارائه می‌شود تا بازی عادلانه‌تر پیش رود. این راه حل‌ها عبارتند از:

  • جداسازی مخاطب
  • اجتماع تخصصی خود را پیدا کنید
  • استفاده از تبلیغات پولی در رسانه‌های اجتماعی
  • ارتباط با اینفلوئنسرها
۱) جداسازی مخاطب

با هر بودجه کم و اندکی، شما می‌توانید با جداسازی مخاطب ROI حداکثری بازاریابی را کسب کنید.

جداسازی مخاطب به شما کمک می‌کند تا نحوه تعامل با هر مشتری را به صورت ویژه و انحصاری مدیریت کنید. تکنیک‌های جداسازی مخاطبین از جمله سرفصل‌های مورد بحث در دوره‌های MBA ماست. طبقه‌بندی این جداسازی براساس ماهیت کسب و کار شما صورت می‌پذیرد اما شیوه‌های رایج شامل موارد زیر می‌شوند:

  • – سبک زندگی
  • – رفتار
  • – دموگرافیک
  • – سرمایه‌گذاری بومی

دوباره می‌باید تاکید کنیم که استراتژی بازاریابی بومی بستگی شدیدی به نوع کسب و کار شما دارد. صفحه Google My Business خودتان را با ویژگی‌ها و مزایای پیشرفته و گزینه‌های مفید مثل سوال و جواب، چت و یا پست ارتقا دهید. مطمئن شوید که کسب و کار شما در دیگر مسیرهای شغلی لیست شده باشد که این مسیرها شامل وبسایت‌های مخصوص شهری باشد. حضور اجتماعی بومی خود را پر رنگتر سازید مثلاً از لوکیشن در پست‌های رسانه‌های اجتماعی خود استفاده نمایید و هم چنین پست‌هایی را درباره اجتماع محلی خود فراهم سازید.

این تلاشها به همراه آموزه‌های کاربردی دیگری که توسط اساتید دوره MBA و بازاریابی دیجیتال ارائه می‌شوند به شما کمک می‌کنند که رنگینک خود را در جستجوی موبایل پیدا  کنید و متریکس محلی بازاریابی دیجیتال خود را ارتقا دهید.

۲) اجتماع تخصصی خود را پیدا کنید

اگر شما بودجه محدودی در اختیار دارید، احتمالا باید نبود سختی را به جان بخرید. به دلیل همین تفاوت بودجه بین شما و رقبا احتمالاً نمی‌توانید در همه کانالهای رسانه اجتماعی به رقابت بپردازید. به جای حیرت و ناامیدی بهتراست با مشورت متخصصین بهترین کانالهای اجرایی را انتخاب نمایید و با آموزش‌های لازم برای فعالیت در آنها تسلط آن شبکه‌ها را در دست داشته باشید. بدین شکل هم استرس شما کاهش می‌یابد و هم با تمرکز بالای مشتریان بیش‌تری را در شبکه‌ها تعریف‌شده کسب وکار خودتان جذب می‌نمایید.

۳) استفاده از تبلیغات پولی در رسانه‌های اجتماعی

رسانه‌های اجتماعی یک راه عالی برای ایجاد مشارکت مخاطبین و نمایش منسجم آموزش الکترونیکی کسب و کار شما به حساب می‌آیند. اما اگر قصد دارید بیشترین نتیجه را از بودجه بازاریابی دیجیتال خود به دست آورید قسمتی از این بودجه را به تبلیغات در این رسانه‌های اختصاص دهید. البته در این بخش به بازاریابی‌های استراتژیک تبلیغات بومی نیاز دارید که اساتید مجرب کورس‌های MBA این استراتژی‌ها را به شما آموزش می‌دهند.

۴) ارتباط با اینفلوئنسرها

ارتباط خود را با اینفلوئنسرهای بومی توسعه دهید. هواداری، اونگلیسم یا تبشیر و بازفرست از نافع‌ترین گزینه‌ها هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *