نقش دیجیتال مارکتینگ در محیط رقابتی کسب و کارها
نقش دیجیتال مارکتینگ در محیط رقابتی کسب و کارها چگونه است؟ دیجیتال سازی گسترده باعث شده است که خدمات متنوع به یک منبع ساده و موثر از تعاملات تبدیل شوند.
مردم به ویژه نسل جوان در حال آموزش هستند و زندگی روزمره آنها با ابزارهای ارتباطی بیشماری احاطه شده است. اکنون همه چیز به صورت دیجیتال در اختیار شماست؛ از اخبار روزانه گرفته تا ایمیل، از تاکسی تا خرید محصولات! همه اینها از طریق پلتفرمهای دیجیتال در اختیار شماست. برای جذب این کاربران و جلب توجه آنها شما و کسب و کارتان به یک تکنیک پیشرفته یعنی خدمات دیجیتال مارکتینگ نیاز دارید. خدماتی که مخاطب خاص خود را با کمترین هزینه انتصاب میکند. بله دیجیتال مارکتینگ در دنیای امروزه با حیات کسب و کارهای و پایداری آنها و بر ارتباط مستقیم است.
به دلیل همین نقش حیاتی جایگاه بازاریابی دیجیتال در آموزش MBA فن آوران حکیم جایگاهی ویژه است.
عواملی که باعث پر رنگ شدن نقش دیجیتال مارکتینگ در محیط رقابتی میشوند عبارتند از:
- دنیای بیزینس و تکنیکی معقول و کم هزینه
- نرخ بالای مکالمه
- پلتفرمهای تعاملاتی قوی
- ارتباطی دو جانبه
- ROI بهتر نسبت به هزینه بازاریابی
دنیای بیزینس و تکنیکی معقول و کم هزینه
در محیط رقابتی حاکم، بهترین منبع ارتقای آموزش الکترونیکی همین نقش بازاریابی دیجیتال است که به کارآفرینان و صاحبان کسب و کار کمک میکند با کمترین هزینه و مدیریت موثر زمان به هدف خود دست یابند. دیجیتال مارکتینگ نه کسب و کارهای کوچک این امکان را میدهد تا مخاطبین خود را به صورت منطقهای طبقه بندی کنند.
هزینههایی مثل سئو یا PPC برای این کسب و کارها بسیار مقرون به صرفه است و قابلیت تنظیم، بودجه شما را دارد.
نرخ بالای مکالمه
در مقایسه با دیگر راههای بازاریابی با تکنیکهای بازاریابی دیجیتال شما شاهد واکنش سریع ارباب رجوع خواهید بود زیرا در شیوههای سنتی آنها از مراحل زمانبر و خسته کننده دائماً گله میکردند و در این حالت جدید، بازدیدکنندگان بر روی تبلیغ کلیک میکنند و لندینگ پیج را مشاهده میکنند تا اطلاعات بیشتری کسب کنند.
پلتفرمهای تعاملاتی قوی
سوای ایمیل، پیام دایرکت و تماس با مشتریان احتمالی، خدمات بازاریابی دیجیتال از جدیدترین شبکههای آموزش الکترونیکی بازاریابی استفاده میکند. نکته مهم درباره این شبکهها در دسترس بودن آنها در تمام ۲۴ ساعت یک روز است. در کلاسهای MBA به شما آموزش میدهیم تا از طریق پلتفرمها به راحتی بتوانید سیستم خدمات مشتریان را هم مدیریت کنید. بازاریابان میتوانند در این محیط بر شخصی سازی انتخابهای مردم بپردازند و از راههای بیشماری وارد تعامل با آنها شوند.
ارتباطی دو جانبه
بر خلاف شیوههای سنتی بازاریابی در این عرصه جدید، بازاریابان و مشتریان احتمالی به راحتی در کنار هم قرار میگیرند. نقش دیجیتال مارکتینگ در b2b قبل ایجاد یک شبکه ارتباطی ۲ سویه است.
مشتریان میتوانند سریعاً سوالات خودشان را مطرح کنند و شما هم میتوانید از طریق دستگاههای در دسترس مثل موبایل و لپ تاپ هر جایی که باشید، پاسخ آنها را بدهید. این شیوه ارتباط و همکاری باعث میشود تا معاملات شما علاوه بر سودآوری، قابل اطمینان شوند.
ROI بهتر نسبت به هزینه بازاریابی
کار با خدمات دیجیتال مارکتینگ باعث میشود تا شما سرنخهای کسب و کارتان را با نرخ سریعتری تولید کنید. به محض اینکه ترافیک بازدیدکنندگان بر وبسایت شما افزایش مییابد، شما فرصت این را پیدا میکنید تا سرمایه هزینههای بازاریابی خود را بازگردانید. هرچه ترافیک و لیدنیگ مثبت بالاتر برود، ROI به شما کمک میکند تا سریعتر هزینههای بازاریابی را کاهش دهید و سرمایهها را بازگردانید. این در بلند مدت باعث میشود تا نافع یک سرمایهگذاری منافع برای کسب و کارتان باشید.