چطور یک متخصص بازاریابی دیجیتال شوم؟

ایمیل مارکتینگ غالباً آخرین گام برای فونل فروش بازاریابی در نظر گرفته می‌شود. همه کمپین‌های بازاریابی دیجیتال سرخط‌هایی را...

چطور یک متخصص بازاریابی دیجیتال شوم؟

کار در صنعت دیجیتال مارکتینگ یک تجربه عالی و بی‌نظیر است امّا برای تبدیل شدن به یکی از بهترین‌های این عرصه و کسب تخصص‌های ویژه به کار سخت و تلاش‌های ویژه‌ای نیاز دارید. بنابراین باید ابتدا بدانیم که مراحل کسب تخصص در این عرصه چیست. در دوره MBA آنلاین ما به شما زمینه‌های لازم برای کسب تخصص در این حوزه را آموزش می‌دهیم.

گام‌های کارشناس متخصص دیجیتال مارکتینگ شدن عبارت است از:

  1. یادگیری ضروریات بازاریابی دیجیتال
  2. کار به عنوان یک متخصص سئو
  3. تسلط بر تبلیغات PPC
  4. کسب مهارت‌های بازاریابی رسانه اجتماعی
  5. اجزای کمپین‌های بازاریابی محتوا
  6. آشنایی با ایمیل مارکتینگ
  7. دستیابی به مهارت‌های تیم‌سازی
  8. به روز ماندن در دنیای ترندهای بکر

۱- یادگیری ضروریات بازاریابی دیجیتال

ابتدا باید با ماهیت دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید. دیجیتال مارکتینگ تکنیک‌های بیشمار و متدهای متنوعی را جمع‎‌آوری کرده‌است که شما باید به همه آنها اشراف داشته باشید.

سپس در زمینه‌ای خاص مهارتهای بیشتر را کسب کنید این زمینه‌ها در زیر آمده‌است:

  • بازاریابی وبسایت
  • بازاریابی موتورهای جستجو
  • بازاریابی محتوا
  • بازاریابی رسانه اجتماعی و ایمیل
  • بازاریابی ویدئو

به عنوان یک مدیر و متخصص دیجیتال مارکتینگ شما باید مکانیسم و نقش هر یک از این زمینه‌ها را بدانید.

۲- کار به عنوان یک متخصص سئو

بعد از کسب تسلط بر مفهوم و دنیای بازاریابی دیجیتال وقت آن است که تبدیل به یک متخصص سئو شوید سئو یک نقش حساس در کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ بازی می‌کند.

کسب مهارت‌های سئو کار با دیگر تکنیک‌های بازاریابی آنلاین را آسان می‌سازد.

۳- تسلط بر تبلیغات PPC

زمان قابل توجهی به مدیریت کمپین‌های PPC هم روی گوگل و هم فیس بوک اختصاص می‌یابد.

به عنوان یک متخصص بازاریابی دیجیتال شما باید کمپین‌های متنوعی را هدایت کنید و اطلاعات لازم در مورد آنها را برای کسب نتایج صحیح و تحلیل کاربردی در آینده به دست آورید.

۴- کسب مهارت‌های بازاریابی رسانه اجتماعی

بسته به نوع وبسایت احتمالاً شما شبکه‌های اجتماعی مختلفی را هدف قرار دهید مثل توئیتر، پینترست و هر شبکه مهارت‌های ویژه‌ای می‌طلبد که آشنایی با آنها از ضمایم دوره MBA ماست.

۵- اجزای کمپین‌های بازاریابی محتوا

برای قدرتمندسازی همه کمپین‌های بازاریابی دیجیتال خودتان، باید محتوایی را آماده سازید که ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • خواست کاربر را برطرف سازد.
  • خواندن آن برای کاربر جالب باشد.
  • رتبه‌بندی، لیدینگ و تحولات را ایجاد نماید.
  • برای هر پلتفرمی بهینه‌سازی شده باشد.
  • محتوا اشکال مختلفی دارد مثل ویدئو، پارکت، مقالات و …

به عنوان یک متخصص بازاریابی دیجیتال شما باید طرحی را آماده سازید که محتوای هدفمندی را هدایت کند.

۶- آشنایی با ایمیل مارکتینگ

هنوز هم ایمیل یکی از پر طرفدارترین ابزارهای فروش است و هنوز هم بازاریابان از ایمیل برای نهایی کردن یک فروش و مشارکت بیشتر عموم مردم استفاده می‌کنند.

ایمیل مارکتینگ غالباً آخرین گام برای فونل فروش بازاریابی در نظر گرفته می‌شود. همه کمپین‌های بازاریابی دیجیتال سرخط‌هایی را برای ایمیل مارکتینگ ایجاد می‌کنند و از این طریق پروسه فروش را کامل می‌نمایند. البته ایمیل‌ها باید در قالب یک سریال هدفمند باشند.

۷- دستیابی به مهارت‌های تیم‌سازی

از اهداف ویژه آموزش MBA تشریح روند درست ساخت تیم است. تیم‌سازی نه تنها به تمامیت کسب و کار کمک می‌کند بلکه در بازاریابی دیجیتال یک ضرورت غیر قابل کتمان  است.

در آژانس‌های بزرگ دیجیتال مارکتینگ مدیر بازاریابی دیجیتال در اصل مدیر تیم است و علاوه بر کارت‌های کاربردی توانایی این را دارد که اعضای تیم را مدیریت و هماهنگ کند.

۸- به روز ماندن در دنیای ترندهای بکر

گوگل هر ساله هزاران آپدیت برای نتایج جستجو و الگوریتم‌هایش دارد.

تغییرات در دنیای دیجیتال مارکتینگ مستمر است بنابراین یادگیری هیچگاه متوقف نمی‌شود. یک دیجیتال مارکتر متخصص هیچگاه از آموزش خسته نمی‌شود و استمرار در یادگیری از شروط اصلی کسب تخصص در این عرصه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ در واتساپ با ما گفتگو کنید.
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پشتیبانی که میخواهید با او گفتگو کنید را انتخاب کنید.