آشنایی با مراحل فروش برای فروشنده و خریدار

در این ویدئو مراحل فروش با بیان این موضوع که در روند خرید یک کالا فروشنده و خریدار دارای چرخه هستند که باید موارد آن را دقیق انجام داد تا این روندها منجر به خرید بشود.
آشنایی با مراحل فروش برای فروشنده و خریدار - دپارتمان مدیریت موسسه آموزش عالی آزاد فن آوران حکیم - امین کاچار

آشنایی با مراحل فروش برای فروشنده و خریدار ( امین کاچار)

استاد امین کاچار از مدرسان حوزه بازاریابی و با تجربه بالا در زمینه فروش B2B در این ویدئو با بیان این موضوع که در روند خرید یک کالا هم فروشنده و هم خریدار دارای چرخه ای هستند که باید موارد آن را دقیق انجام داد تا این روندها منجر به خرید بشود با ذکر مثال نکات خوبی را در اختیار علاقه مندان به علم فروشندگی قرار می دهد. نکته قابل ملاحظه این ویدئو مثال ساده و قابل فهم و همچنین بیان مطلب با اسلاید است. مراحل فروش

 

 

مراحل فروش

مرحله اول: دریافت اطلاعات

بهتر است مطالبی را در مورد فعالیت های اقتصادی مشتری خود بدانید تا موقعیت او را بهتر درک کنید. به عبارت دیگر باید دلایل مشتری را برای اینکه احتمالا به کالای شما و ورود به معامله با شما علاقه مند شود پیدا کنید. این نقطه ای است که فروش باید از آنجا شروع شود.

مرحله دوم: دادن اطلاعات

شامل توصیف و ارائه محصولات یا خدمات شما است، اما تنها در ارتباط با نیازهای هر یک از مشتریان. یعنی اطلاعاتی را که او برای تصمیم گیری صحیح نیاز دارد به او بدهیم. باید اطلاعاتی را مطرح کنید که در ورای مختصات و منافع کالای شماست و این موضوع به طور موثری شما را از رقبا متمایز میکند.

مرحله سوم: دریافت تعهد

یعنی باید هرگونه شکی را که ممکن است خریدار احتمالی را از خرید بازدارد برطرف کنید، حتی اگر تناسب بین نیازهای او و راه حل های شما خوب باشد. البته بدین معنا نیست که بر اعتراض های مشتری غلبه کنید بلکه باید با یکدیگر همکاری کنید تا هردو طرف تعهدی را که مربوط به پروسه خرید و فروش است به طور مشترک انجام دهند.
هنگامیکه چارچوب این مراحل فروش را به کار میبرید در واقع به سه نکته واقف هستید. در هر لحظه ممکن در فرایند فروش دقیقا میدانید در کجا قرار دارید، میدانید مشتری شما کجاست و هنوز چه کارهایی باید انجام شود تا فروش را به سمت نتایج برد-برد سوق دهد.

3 Comments

  1. سلام
    معرفی خوبی بود. بعضی از این محصولات رو ندیده بودم، ممنون که باعث شدید با این محصولات آشنا بشیم.
    من هم می خوام چند تا محصول خوب دیگه معرفی کنم:
    آشنایی با فنون

  2. سلام
    معرفی عالی، بعضی از ای باعث شدید با این محصولات آشنا بشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *