تکنیک‌های تبلیغاتی که مخاطب را خیره می‌کند -قسمت پنجم

در این قسمت مقاله پندانه تکنیک‌های تبلیغاتی جدیدی را به شما ارائه خواهیم کرد که تاثیر بسیاری بر بینندگان آن خواهد داشت.

تکنیک‌های تبلیغاتی که مخاطب را خیره می‌کند – قسمت پنجم

ما در زندگی روزمره‌ی خود، همواره شاهد تبلیغاتی هستیم که در اینترنت، نشریات، بر روی بیلبوردها یا در میان برنامه‌های تلویزیونی نمایش داده می‌شوند. پژوهش‌ها نشان می‌دهد که ما در روز، به طور میانگین ۳۶۲ آگهی تبلیغاتی می‌بینیم (البته اگر نام‌های تجاری و برندهایی را که مشاهده می‌کنیم، در نظر نگیریم) ولی فقط ۳ درصد از این آگهی‌ها، ما را تحت تأثیر قرار می‌دهند، یعنی در هر روز فقط ۱۲ آگهی برای ما جذاب است. پس چگونه می‌خواهید از ازدحام تبلیغاتی موجود عبور کنید و تبلیغات خلاقانه و به یادماندنی‌ای را برای مخاطبان یا بازار هدف خود ایجاد کنید؟ برای این منظور، ابتدا باید به مفهومی قوی برسید و سپس به طراحی خلاقانه‌ای فکر کنید. توجه به طرح‌بندی و نحوه‌ی ارائه موجب می‌شود که تبلیغات شما مورد توجه قرار بگیرد، ولی توجه به مفهوم و خلاقیت کمک می‌کند تا تبلیغات شما در ذهن مخاطبان باقی بماند. در اینجا آگهی‌هایی را برای نمونه بیان می‌کنیم که با بهره بردن از خلاقیت بالا و مفهومی قوی، از طراحی بسیار خوبی نیز برخوردار هستند.

 

۴۱) از توهمات نوری استفاده کنید

در این آگهی طراحی شده برای مؤسسه‌ی حفاظت از پرندگان ساحلی آفریقای جنوبی (Sanccob)، توجه مخاطب به کاهش سریع پنگوئن‌های آفریقایی جلب می‌شود و با الهام از اثر هنری هنرمند گرافیست هلندی، موریس کرنلس اشر (M.C. Escher) طراحی شده است. در این تصویر از توهمات نوری هوشمندانه‌ای برای جلب توجه بیننده و تأکید بر این پیام استفاده شده است که «واقعیت را ببینید، پیش از آنکه خیلی دیر شود.»

۴۱) از توهمات نوری استفاده کنید - تکنیک‌های تبلیغاتی که مخاطب را خیره می‌کند

۴۴) الگویی را نقض کنید

چشم ما به سرعت به نگاه کردن به الگوها و سیستم‌های بصری عادت می‌کند. بنابراین وقتی این الگو یا سیستم نقض می‌شود، عنصر ناسازگار به شکل متمایزی از سایر عناصر مورد توجه قرار می‌گیرد. در واقع این همان مفهوم ساده و مؤثر موجود در پس این تبلیغات خلاقانه برای شرکت فولکس واگن است که در آن، این شعار تبلیغاتی بیان می‌شود که «یک قطعه‌ی بد، بر کل سیستم اثر می‌گذارد.»

۴۴) الگویی را نقض کنید - تکنیک‌های تبلیغاتی که مخاطب را خیره می‌کند

۴۲) فناوری‌ها را با هم مقایسه کنید

این تبلیغات خلاقانه که برای شرکت سونی طراحی شده، با انباشته کردن سی‌دی‌ها به جای واحدهای ذخیره‌سازی میکرو، قابلیت‌های درایو USB را نشان می‌دهد. در این آگهی به شکل هوشمندانه‌ای نشان داده می‌شود که چرا و چگونه فناوری‌های جدید، فناوری‌های قدیمی را منسوخ می‌کنند.

۴۲) فناوری‌ها را با هم مقایسه کنید - تکنیک‌های تبلیغاتی که مخاطب را خیره می‌کند

۴۳) با محصول، تصویری ایجاد کنید

Ariadne Colliard برای طراحی این آگهی تبلیغاتی برای چای تازو (Tazo)، ریشه‌ها و خاستگاه چای را به نمایش گذاشته است. در هر چای کیسه‌ای تصویری از معماری نشان داده شده تا خاستگاه و مبدا برگ‌های چای نشان داده شود.

۴۳) با محصول، تصویری ایجاد کنید - تکنیک‌های تبلیغاتی که مخاطب را خیره می‌کند

برگرفته از:

designschool.canva

قسمت‌های دیگر:

قسمت اول

قسمت دوم

قسمت سوم

قسمت چهارم

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *