هفت رمز پنهان برای فروش موفق

فروش موفق نویسنده: حمید موسوی

طــــی سالها، ما برای شناسایی مسیرهای بی شماری که برای فروش وجود دارد، تلاش بسیار کرده ایم: گوش دادن به صدها نوارصوتی و تماشای فیلمهای ویدیوئی فروش.

امروز هم، هنوز هنگامی که از ما، درمورد افزایش مهارتهای فروش سوال می شود، حقیقتاً پاسخ ما به طور حیرت آوری، بی اندازه ساده است. ما دریافته ایم که هفت رمز پنهان برای فروش موفق وجود دارد، و ما از آنها برای رشد بعضی از موفق ترین شرکتهای تجاری در آمریکا استفاده می کنیم. ما همچنین از این رموز تحت عنوان مشاور تجاری برای رشد شرکتهای نخبه جهانی سود می بریم.

این وعده را به شما می دهیم که با استفاده از این رموز، به زودی شاهد افزایش فروش خود باشید همچنین شاهد مشتریانی خرسندتر و تجارتی سودآورتر خواهیدبود. با این امید، ما هفت رمز فروش موفق را بیان می کنیم.

۱گزینش هدف (هدف گذاری)

همه افراد موفق، اهداف بزرگی را برای خود ترسیم کرده، و سپس این اهداف بزرگ را به اهداف کوچکتر تقسیم می کنند. اهداف به شما اجازه می دهند تا بر فعالیت خود تمرکز کنید، و تمرکز بیشتر، موفقیت بیشتری را برای شما فراهم می کند.

هنگامی که اهداف فروش خود را مشخص کردید، نیازمندید تا آنها را به اهداف روزانه تقسیم کنید، و سپس برنامه ها و اهداف روزانه خود را یادداشت کنید. همچنان که به فروش خود ادامه می دهید آن را با اهداف روزانه خود مقایسه کنید، تا به یک تعادل جدید برسید، از آنچه حاصل می شود می توانید اهداف روز بعد خود را تهیه کنید. آیا واقعاً دنبال کردن اهداف فروش روزانه با این طریق موثر خواهدبود؟ این عمل را بـــرای بیست و یک روز ادامه دهید، به زودی از نتایج آن شگفت زده خواهیدشد.

۲یک برنامه فروش را دنبال کنید

همه پزشکان بزرگ، وکلای بزرگ، تکنسین های بزرگ و کسانی که فروش بزرگی دارند، در یک چیز مشترکند، آنها همگی برنامه ای را که شامل سوال کردن و گوش دادن به مشتریان است، دنبال می کنند. این مقاله اگرچه فضای لازم برای واردشدن به جزئیات بیشتر را ندارد، اما اجازه دهید آن را به سادگی بیان کنیم.

هر برنامه فروش که به خوبی طراحی شده باشد دارای هشت مرحله است، که با ایجاد رابطه دوستانه یا حسن تفاهم آغاز و با بستن فروش پایان می پذیرد. هنگامی که شما به دقت دوره هــای آموزشی فروش را بررسی می کنید، باید از اینکه این دوره حول محور هشت مرحله ای دور می زند مطمئن شوید. اگر غیراز این باشد شمــا قطعــــاً باید به فکر دوره های دیگری باشید.

۳به مشتریان اجازه انتخاب بدهید

مردم دوست دارند خرید کنند، اما نمی خواهند کالایی به آنها تحمیل شود. نمایشهای تلویزیونی، فروشگاههای موادغذایی، و فروشگاههای البسه، همگی به اهمیت اصل (آزادی انتخاب) پی برده اند، و فروشندگان بزرگ هم همینطور.

بــا آزادی گزینش، شما به مشتریان اجازه می دهید تا در کنترل شما باشند و به آنها آزادی لازم برای مقایسه خدمات خود را می دهید، قبل از آنکه آن را با پیشنهاد رقیبانتان مقایسه کنند. برای مثال شما ممکن است بگویید: ما می توانیم برای واترپمپهای استاندارد خود یکسال گارانتی قرار می دهیم. و یا بگویید: ما می توانیم برای پمپهای ممتاز خود یک عمر گارانتی قرار دهیم. کدامیک از این دو روراستی و صداقت را نشان می دهد؟ با آزادی انتخاب مشتریان را از خود خشنود می کنید، فروش شما بالا خواهدرفت و سود بیشتری نصیب شما خواهدشد.

۴تمرین فروش کنید

همه ورزشکاران بزرگ و فروشندگان، دریافته اند که چه اصلی به ظرفیت عضلانی برمی گردد، خود را عادت دادن به اینکه مجبور نباشید، درباره چیزی که بعداً باید انجام دهید فکر کنید. جایی که شما یک مشتزن یا فروشنــده حرفه ای هستید، عکس العمل شما غریزی است و به صورت اتوماتیک عمل می کند.

ما به شما پیشنهاد می دهیم، تکنیک های فروش را به جای مشتریان با سایر همکارانتان تمرین کنید. در این حال شما می توانید توانائیهای خود را موردارزیابی قرار دهید. شما زمانی از دوره های فروش درک خوبی خواهید داشت که آن را به یک برنامه تبدیل و سپس با همکارانتان یا مدیر تیم فروش تمرین کنید، گویی آنها مشتریان شما هستند. هر روز درمورد آن گفتگو کنید و نتایج حاصله را در مقابل مشتریان به کار ببندید. تمرین، تمرین و تمرین، این یکی از رموز موفقیت فروش است.

۵هرگز به فروشندگان خود به عنوان ابزار فروش نگاه نکنید

فروشندگان شما کاتب یا دستگاه پول شمار نیستند. نه دچار سوءتعبیر نشوید، نمی خواهیم بگوییم که پول مهم نیست. بدیهی است مجبورید تا برای فروش خود اهدافی داشته باشید و مجبورید به اعداد و ارقام توجه کنید، اما هدف ما از بیان اینها چیست؟

اینکه واقعاً فروشندگان بزرگ با قلبشان فروش می کنند نه با قلمشان. هنگامی که شما حقیقتاً نسبت به کسی حسن نیت دارید، آن را تماماً به نمایش می گذارید، و هنگامی که مشتریان درک می کنند که شما به آنها بیشتر از پولشان دلبستگی دارید، شما فرصت فروش بیشتری خواهید داشت.

۶به همه مشتریان توجه کنید

مطالعات جنرال الکتریک نشان داد تبلیغ از طریق چهره به چهره (محاوره ای)، سه تا پنج برابر موثرتر از شکلهای دیگر تبلیغ است. مشتریان ممکن است با انگیزه های متفاوت به شما مراجعه کنند، اما هیچ عاملی مهمتر از اعتقاد آنها به شما نیست.

یکی از ساده ترین و درعین حال آسانترین روشهای ایجاد انگیزه در مشتریانی که مراجعه می کنند، صحبت کردن با آنهاست تا مطمئن شوید که آیا از خدمات شما راضی هستند یا نه؟ و سپس از آنها تشکر کنید. در محیط رقابتی امروز اگر شما از این مقوله غافل شوید، سود زیادی را از دست خواهید داد. شما شریان حیاتی تجارت خود را بسته و مشتریان خود را از دست می دهید.

۷با ابرستاره ها احاطه شوید

توقع مشتریان همواره بسیار زیاد است، و رقابت بین مشتریان هرگز شدید نیست. روزی خواهدآمد که دیگر کالاها برای مشتریان ایجاد انگیزه نمی کند، در آن زمان کارکنان شما نباید کوتاه یا بلند باشند. باید مطمئن باشید دارای تکنسین هایی هستید که می توانند در محیط رقابتی و زمان محدود، کالا و خدمات را با کیفیت بالا تولید کنند. شما مجبور هستید تا مدیران و ارزیابهایی را که می توانند این رموز فروش موفق را به کار گیرند به استخدام خود درآورید.

مطالب خود را با این جمله تمام می کنیم، اگر شما اهداف فروش خود را مشخص کنید، اگر اطراف شما با ابرستاره ها احاطه شود، و اگر شما رموز فروش موفق ما را به کار بگیرید، مطمئن هستیم نه تنها فروش و سود خود را رشد می دهید، بلکه از همه مهمتر شما عامل مهم هر تجارت بزرگ را توسعه خواهید داد: مشتریانی خشنود

رموز فروش موفق

برایان تریسی

در برابر راحت طلبی مقاومت کنید  و هر روز با تجربه ای جدید، خودتان را وادار کنید تا توانایی ها و استعدادهایتان را بیشتر به کار بگیرید.

***

اجازه ندهید که ترس جواب رد شنیدن از مشتری شما را دلسرد کند. به یاد داشته باشید که این کار مشتری هرگز برخوردی شخصی نیست.

***

خودتان را در مقام یک مشاور ببینید نه یک فروشنده. این طرز فکر باید از ذهن شما شروع شود تا به ذهن مشتری هم منتقل شود.

***

در مورد تمام جزئیات محصولی که می فروشید و نیز درباره کالاهای مشابهی که رقیب هایتان عرضه می کنند اطلاعات دقیق و کامل داشته باشید.

***

آنچه برای کسب موفقیت امروزتان داشته اید، برای حفظ آن کافی نیست.

***

تفکر استراتژیک داشته باشید: هدف هایتان را تعیین کنید و فعالیت های لازم را برای رسیدن به هر کدام را دقیقا مشخص کنید.

***

از قانون طلایی در فروش استفاده کنید: “کالایتان را همانطور به مشتری بفروشید که دوست دارید به شما بفروشند.”

***

خودتان را وقف ایجاد و حفظ روابط بسیار خوب تجاری با تمام مشتری ها و کسانی  کنید که احتمال می دهید در آینده از شما خرید کنند.

***

برای جلب رضایت و اعتماد مشتری نسبت به کالایی که عرضه می کنید علاوه بر ذکر ضمانت های سازمان از تضمین های شخصی هم استفاده کنید.

***

برای اینکه مشتری احساس کند که از نظر شما فردی ارزشمند و محترم است، نیازهای عمیق ناخودآگاه او را ارضاء کنید.

***

زندگی شما فقط در صورتی بهتر می شود که خودتان بهتر شوید. هر روز برای بهبود مهارت های کلیدی تان قدمی به جلو بردارید.

***

راحت طلب نباشید. فقط در صورتی می توانید پیشرفت کنید که آماده باشید تا مشکلات و سختی های امتحان کردن یک ایده جدید را به جان بخرید.

***

فکرهای بزرگ در سر بپرورانید! شما هیچ محدودیتی برای بهتر شدن و رشد ندارید به جز همان هایی که خودتان در ذهن تان ساخته اید.

***

در مورد حرفه تان جدی باشید. از همین امروز تصمیم بگیرید که دست به هر کاری می زنید آن را با موفقیت کامل به اتمام برسانید.

***

برای خودتان قاطعانه مشخص کنید چه می خواهید، چرا آن را می خواهید، چه زمانی آن را می خواهید و برای به دست آوردنش حاضرید چه کارهایی بکنید.

***

هر کس همان چیزی را که کاشته است درو می کند. شما امروز دقیقا همان چیزی را درو می کنید که دیروز کاشته اید. آیا از آن راضی هستید؟

***

هر چیزی را که امروز در زندگی دارید خودتان به دلیل ویژگی هایی که در شخصیت تان داشته اید به سوی خود جذب کرده اید.

***

برای همه نعمت هایی که دارید شکرگزار باشید. قدردانی کردن، انسان را مثبت و دوست داشتنی می کند.

***

برای رسیدن به حداکثر بهره وری با دقت برنامه ریزی کنید. همیشه انرژی تان را جایی مصرف کنید که بالاترین بازدهی را داشته باشد.

***

تمام دلیل هایی را که به خاطر آن می خواهید در حوزه کاری تان  جزء موفق ترین افراد باشید لیست کنید. این دلیل ها سوخت موتور موفقیت هستند.

***

اراده کنید که یکی از مشهورترین و معتبرترین فروشنده ها در حوزه خودتان بشوید.

***

هرگز هنگام کار، صبر و آرامشتان را از دست ندهید. همیشه راحت، با روحیه و مثبت باشید. حتی وقتی که وضعیت روحی خوبی ندارید.

***

همیشه نظر مشتری تان را تایید کنید. هرگز با او بحث نکنید. حتی وقتی که به نظر می رسد کاملا در اشتباه است.

***

به قلمرو فروش خود همان طور نگاه کنید که یک کشاورز به مزرعه حاصلخیز خود نگاه می کند، مزرعه ای که باید بشود هر سال از آن محصول برداشت.

***

هرگز به کمتر از عالی بودن رضایت ندهید. توانایی شما نامحدود است.

***

با مشتری محکم دست بدهید. به چشم هایش نگاه کنید و بگویید: “از آشنایی با شما خوشبختم.”

رموز فروش موفق
رموز فروش موفق

* مدام تجسم کنید که یکی از پول سازترین افراد در کار فروش هستید . طرز تفکر ، صحبت کردن و رفتار شما چطور باید باشد؟

* عادت شنونده خوب بودن را در خوتان تقویت کنید و بگذارید بیشتر مشتری صحبت کند.

* در گفتگو با مشتری هرگز از کسی انتقاد و گله و شکایت نکنید و یا کسی را سرزنش نکنید.

* وقتی سکوت برقرار می شود مضطرب نشوید هنگامی که مشتری دارد درباره پیشنهاد شما فکر می کند صحبت نکنید.

* موقع ملاقات با مشتری مثل کسی لباس بپوشید که او به عنوان مشاور قبولش دارد.اگر می خواهید مردم توصیه های شما را قبول کنند، باید ظاهرتان هم قابل قبول باشد.

* تعداد لباس هایی که می خواهید بخرید نصف کنید و در عوض برای هر لباس دو برابر هزینه کنید .لباس های گران ارزان تر تمام می شود چون می شود فعات بیشتری آنها را بپوشید.

*  با مشتری محکم دست بدهید، به چشم هایش نگاه کنید و بگویید:« از آشنایی با شما خوشبختم .»

* سه دلیل برای  اینکه مشتری باید از شما خرید کند و نه از دیگران را، لیست کنید.

* مشخص کنید به چه دلایلی مردم از شما خرید نمی کنند.چطور می توانید این موانع را از بین ببرید؟

* به اعتراضات مشتری به عنوان در خواست او برای گرفتن اطلاعات بیشتر  درباره کالا یا خدمت تان نگاه کنید.

* هر اعتراض مشتری را با گفتن این جمله تحسین کنید:«سوال خوبی است …..»

* از تلفن به عنوان یک وسیه تجاری استفاده کنید.با حذف حرف های اضافی، مکالمه را کوتاه کنید.

* با دقت به حرف های مشتری گوش بدهید. مهم نیست که تا به حال چند بار همان حرف ها را شنیده باشید.

* تا آنجا که برایتان امکان دارد در سمینارهای مربوط به فروش شرکت کنید.در کار فروش، کسانی در آمد بیشتری دارند که دانش بیشتری دارند.

* سطح دانش تان را در زمینه فروش مدام بالا ببرید.خریداران امروز به مراتب پیچیده تر از گذشته هستند.

* مشخص کنید تصمیم گیرنده نهایی برای خرید چه کسی است و پس پیشنهاد فرو ش خود را بسته به سلیقه و خواست آن فرد تنظیم کنید.

* پیشنهاد قیمت را در زمان مناسب مطرح کنید و اگر مشتری زودتر از زمان مناسب قیمت را پرسید ، عذر خواهی کنید و اجازه بگیرید که بعداً به نوبه خود در مورد قیمت صحبت کنید.

* مشخص کنید که می خواهید به ازای هر ساعت کار چقدر درآمد داشته باشید و هرگز خود را به کاری مشغول نکنید که در آمدش کمتر باشد.

* مثل یک روانشناس فکر کنید . بدانید  که مشتری اول از روی احساسات تصمیم می گیرد و بعد با منطق تصمیمش را توجیه می کند.

* برای مشتری دو یا سه ویژگی سازمانتان را که خودتان به آنها می بالید عنوان کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *