لیست انواع خدمات دیجیتال مارکتینگ

در کلاسهای آموزشی MBA توسعه کسب و کار از طریق توسعه بازاریابی به ویژه بازاریابی دیجیتال از اهداف مدیران برتر حساب...

لیست انواع خدمات دیجیتال مارکتینگ

با کسب مهارت‌های ویژه در عرضه بازاریابی دیجیتال شما می‌توانید صاحب کسب و کار خودتان باشید و یک آژانس بازاریابی دیجیتال راه‌اندازی کنید. در آژانس بازاریابی دیجیتال خدمات متنوعی قابلیت ارائه دارند که همگی مورد نیاز کسب و کارهای امروزی محسوب می‌شوند. در کلاسهای آموزشی MBA توسعه کسب و کار از طریق توسعه بازاریابی به ویژه بازاریابی دیجیتال از اهداف مدیران برتر حساب می‌آید و بدون شناخت این گرایش رشد صعودی در دنیای رقابتی کسب و کارها دشوارتر از قبل می‌نماید.

لیست خدماتی دیجیتال مارکتینگ که یک آژانس می‌تواند به شرکت‌ها ارائه دهد عبارتند از:

  1. سئو
  2. مدیریت تبلیغات و تحلیل آن شبکه‌های مجازی
  3. خدمات بازاریابی رسانه‌های اجتماعی
  4. مدیریت تبلیغات گوگل

 ۱- سئو

شاید سئو محبوبترین و مشهورترین سرویس در یک آژانس بازاریابی دیجیتال باشد، به همین خاطر بسیاری از خدمات سئو را پیشنهاد اصلی خود می‌داند علت این امر هم این است که سئو مؤثرترین تکنیک برای ترافیک ارگانیک به سمت وبسایت شماست و به شما کمک می‌کند تا رده‌بندی بهتری را در گوگل و موتورهای جستجوی دیگر پیدا کنید.

آژانس‌ها خدمات سئوی مختلفی دارند که به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

  • سئو داخلی On-page SEO:

در این سئو تکنیک‌هایی ارائه می‌شود که محتوای شما را برای کاربران و موتورهای جستجو آشناتر می‌سازد. تمرکز اصلی روی هر چیزی است که برای کاربر قابل مشاهده و ملموس باشد مثل محتوای دیداری و نوشتاری.

  • سئو تکنیکالTechnical SEO :

در سئوی تکنیکال فاکتورهایی مطرح هستند که ماهیت کاربردی و تکنیکال دارند مثل سرعت صفحه، SSL و … که به موتورهای جستجو کمک می‌کنند محتوای وبسایت را بهتر درک کنند.

  • سئو خارجیOff-Page SEO:

 در این نوع سئو خدمات ساخت لینک موردنظر است و در ارتباط با فاکتورهای فراتر از مرزهای وبسایت است که بر وضعیت رتبه‌بندی وبسایت در SERPS اثر می‌گذارد.

به طور کلی خدمات سئو دامنه وسیعی دارد که بسته به هدف و شرایط ارائه می‌شود مثل: سئوی محلی، سئو تجارت الکترونیک و …

۲- مدیریت تبلیغات و تحلیل آن شبکه‌های مجازی

برای یک استراتژی تمام عیار بازاریابی دیجیتال شبکه‌های مجازی مثل اینستاگرام ضروری هستند.

برخی از خدمات در زیر آمده است:

  • هدایت کمپین‌های در شبکه‌های مجازی اینستاگرام
  • گزارش‌های ماهانه
  • ارتقای اجرای تبلیغات و کاهش هزینه‌ها
  • هدایت تست‌های A/B برای تعیین اثربخشی کمپین‌‌ها
  • طراحی و عرضه تبلیغات خرید از طریق بسترسازی برای محصولات

۳- خدمات بازاریابی رسانه‌های اجتماعی

جنبه‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی که آنها را بخش مهمی از بازاریابی دیجیتال تبدیل کرده است در زیر آمده است.

  • کپی رایت و طراحی گرافیک برای کانال‌های مختلف
  • ایجاد تقویم محتوا
  • تشکیل پروفایل مشتریان و پرسونا
  • خدمات بررسی اجتماعی برای ارزیابی درک برند

۴- مدیریت تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل یک پلتفرم برای تبلیغات دیجیتال کسب و کار شما در گوگل هستند. آژانس‌های بازاریابی دیجیتال در این بخش خدمات زیر را ارائه می‌دهند.

  • ایجاد کمپین و طراحی آن
  • سنجش از طریق فرمت‌های مختلف
  • بررسی و بهینه سازی
  • گزارش روند پیشرفت کمپین
  • ساخت پروفایل مخاطبین

تبلیغات گوگل، انواع مختلفی از تبلیغات را عرضه می‌کنند مثل اپلیکیشن‌ها، سرچ‌ها و نمایش‌ها. افراد متخصص آژانس‌های بازاریابی دیجیتال می‌توانند نیاز شما را به نوع تبلیغ مشخص کنند و آن را برطرف سازند.

سخن پایانی

برای ارائه این خدمات باید با مدیریت موثر و چند بعدی پیشروی کنید. در اصل هر آژانس بازاریابی یک کمپانی چند وجهی است که بدون داشتن سیستم مدیریتی دچار چالش‌های فراوانی می‌شود. از این جهت توصیه می‌کنیم که قبل از آغاز این کسب و کار حتماً آموزش‌های لازم در دوره MBA را دریافت کنید تا نه تنها در اداره آژانس موفق شوید بلکه لیست خدمات خودتان را هم گسترش دهید و بر وسعت آژانس بیافزایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *