مشکلات ناشی از نداشتن استراتژی دیجیتال مارکتینگ در مدیریت کسب و کار

غالباً گفته می‌شود که دیجیتال قابل سنجش‌ترین محیط است. امّا تحلیل‌گران گوگل و موارد مشابه آن فقط به شما درباره‌ی...

مشکلات ناشی از نداشتن استراتژی دیجیتال مارکتینگ در مدیریت کسب و کار

تقریباً همه کسب و کارهای امروزی می‌دانند که دیجیتال مارکتینگ یک بعد حیاتی در رشد کسب و کار آنها به حساب می‌آید. امّا مشکل اینجاست که استراتژی مناسبی برای این حوزه مهم ندارند. نداشتن استراتژی دیجیتال مارکتینگ مشکلات زیر رخ خواهد داد.

  • سردرگمی در مسیر
  • عدم شناخت مخاطب آموزش الکترونیکی و سهم از بازار
  • رقبای حاضر و استارت‌آپ‌ها سهم شما را به خود اختصاص می‌دهند.
  • نشناختن مشتری آموزش الکترونیکی
  • کاهش چابکی در مسیر توسعه
  • کاهش سرعت بهره‌وری

بریم که مشکلات ناشی از نداشتن استراتژی دیجیتال مارکتینگ در مدیریت کسب و کارها بررسی کنیم.

۱) نداشتن استراتژی دیجیتال مارکتینگ و سردرگمی در مسیر

بسیاری از کسب و کارهایی که استراتژی لازم دیجیتال را ندارند به طور مشخص نمی‌دانند که از نظر جذب مشتری و ایجاد ارتباطات عمیق‌تر با آنها باید به چه شکلی پیش بروند. در اصل آنها هدف مشخصی برای اقناع و حفظ مشتریان آموزش الکترونیکی ندارند. بنابراین قدرت تحلیل رفتار مشتری را از دست می‌دهند و خیلی زود خدمات و پشتیبانی‌های لازم را نادیده می‌گیرند. در دوره MBA مسیریابی در حوزه دیجیتال مارکتینگ از ضروریات آموزش در نظر گرفته می‌شود.

۲) عدم شناخت مخاطب آموزش الکترونیکی و سهم از بازار تحت تاثیر نداشتن استراتژی دیجیتال مارکتینگ

اگر تحقیقات لازم در دیجیتال مارکتینگ را انجام ندهید و شیوه‌های تحقیق در این حوزه را نیاموزید، بازار آموزش الکترونیکی را از دست می‌دهید. بازار آموزش الکترونیکی با بازار سنتی کاملاً متفاوت است زیرا رفتارهای مشتریان رقبا و سایر تعاملات بازاریابی در یک محیط جدید انجام می‌گیرد.

در دوره‌های تخصصی MBA ابزارهای بازاریابی به منظور حمایت از تحقیق در بازار و برنامه‌ریزی ویژه مورد توجه قرار می‌گیرند. همچنین به شما آموزش می‌دهند که چطور وضعیت رقبا را تحلیل کنید. این آموزش همراه با ماتریکس‌ها و تمپلیت‌هایی است تا شما بتوانید عملکرد نسبی رقبا را بررسی کنید. به طور کلی به شما و تیم شما آموزش داده می‌شود تا استراتژی لازم برای رسیدن به تغییر و حفظ مشتریان را پیاده سازید.

۳) رقبای حاضر و استارت‌آپ‌ها سهم شما را به خود اختصاص می‌دهند

اگر منابع لازم را به دیجیتال مارکتینگ اختصاص ندهید و یا استراتژی مشخصی برای حوزه دیجیتال تعریف نکنید، رقبای شما ناهار دیجیتال شما را یک لقمه می‌کنند!

بنابراین با آموزش‌های تخصصی ما شما نه تنها عقب نمی‌افتید بلکه با کسب اطلاعات تازه در خصوص ترندهای اخیر و نوآوری‌های جدید پیشتاز خواهید ماند.

۴) نداشتن استراتژی دیجیتال مارکتینگ و نشناختن رفتار کاربران آموزش الکترونیکی

غالباً گفته می‌شود که دیجیتال قابل سنجش‌ترین محیط است. امّا تحلیل‌گران گوگل و موارد مشابه آن فقط به شما درباره‌ی  حجم بازدیدها خواهند گفت و زیاد در مورد فرآیند تفکر آنها چیزی نمی‌گویند. بنابراین شما به ابزارهای سنجش فیزیک کاربران وبسایت نیاز پیدا خواهید کرد.

۵) کاهش چابکی در مسیر توسعه

اگر به برندهای برتر آموزش الکترونیکی نگاهی بیندازید متوجه می‌شوید که ویژگی مشترک همه آنها پویایی بالاست. این پویایی در نگرش سبب شده است که همیشه مخاطب آموزش الکترونیکی خود را حفظ کنند. از جمله این برندها می‌توان به گوگل، تسکو (Tesco)، دل (Dell)، آمازون و زاپوس (Zappoz) اشاره کرد.

۶) کاهش سرعت بهره‌وری

هر کمپانی و کسب و کاری که وبسایت دارد قطعا ابزارهای تحلیلی هم خواهد داشت. امّا بسیاری از مدیران کسب و کارها مطمئن نیستند که تیمشان وقت کافی برای تطبیق با این تحلیل‌ها داشته باشند. در دوره‌های عالی کسب و کار و بخش استراتژی دیجیتال مارکتینگ شما در ابعاد کلیدی مثل بازاریابی جستجو، تجربه کابر سایت، ایمیل و بازاریابی رسانه‌ی اجتماعی پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای را خواهید داشت.

بنابراین بهتر است استراتژی دیجیتال مارکتینگ را جدی بشمارید تا در بازار دیجیتال از طریق شناخت و مدیریت مناسب مردم به راحتی آنها را قانع سازید. در دوره‌های آموزشی MBA و در بخش دیجیتال مارکتینگ ما برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ، آژانس‌ها و افراد مستقل انتخاب‌های بیشماری را تعریف کرده‌ایم تا بتوانیم شاهد رشد کسب و کار خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *