مقایسه دایرکت مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ 

کمپین‌های این متد از شیوه‌های فراخوانی متنوعی استفاده می‌کند تا بازاریابان بتوانند پاسخ‌ها را زیر نظر بگیرند و از پاسخ ایجاد...

مقایسه دایرکت مارکتینگ (بازاریابی مستقیم) و دیجیتال مارکتینگ 

در این مقاله قصد داریم به تفاوت‌های دایرکت مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال بپردازیم. این موضوعی است که بیشتر به شفاف‌سازی نیاز دارد و در ابتدا به تعریف هر یک نگاه کوتاهی می‌اندازیم.

عنوانین مهم این مقاله

  • دایرکت مارکتینگ یا بازاریابی مستقیم چیست؟
  • یک تعریف از دیجیتال مارکتینگ
  • بهره گیری از دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی مستقیم با هم
  • ظهور دایرکت دیجیتال مارکتینگ
  • عناصر حیاتی در متد دایرکت دیجیتال مارکتینگ

دایرکت مارکتینگ یا بازاریابی مستقیم چیست؟

دایرکت مارکتینگ یک تکنیک بازاریابی است که گروه مشخصی از مشتریان را با هدف ترغیب یا اثرگذاری بر آنها در راستای حرکت در مسیر مطلوب هدف قرار می‌دهد. بازاریابی مستقیم می‌تواند از طریق کانال‌های مشخصی صورت پذیرد. به منظور اثربخشی، بازاریابی مستقیم نیاز دارد تا سنجش‌هایی را طبقه‌بندی نماید و آنها را در جایگاهی قرار دهد که به ارتقای مستمر بیانجامد.

یک تعریف از دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ در اصل ارتقای یک برند و بازاریابی خدمات و محصولات از طریق کانال‌های متنوع دیجیتال است.

تحلیل‌ها و سنجش‌های دایرکت مارکتینگ باید به طور صحیح طبقه‌بندی شوند تا در راستای اهداف بازاریابی دیجیتال به کار آیند. در دوره MBA به بررسی این شیوه‌های طبقه‌بندی و استفاده از نتایج آنها در بازاریابی دیجیتال اشاره خواهیم کرد.

از بازاریابی مستقیم و دیجیتال با هم بهره ببرید

بهترین دیدگاه این است که  از شبکه‌های متنوع بازاریابی استفاده کنید تا کسب و کارتان را به خوبی مدیریت نمایید.

کاملاً حیاتی به نظر می‌رسد که کمپین‌هایی برای بازاریابی مستقیم در دیجیتال در نظر بگیرید که به طور متقارن و همزمان با هم اداره می‌شوند. در این راستا ادغام تکنولوژی همراه با ایمیل مستقیم باعث تحولات و پیشرفت‌های چشم‌گیری در کمپین شما می‌شود.

ظهور دایرکت دیجیتال مارکتینگ

اکنون وقت آن رسیده‌است که به متد متولد شده از همراستایی این دو نگرش اشاره کنیم. بله دایرکت دیجیتال مارکتینگ! متد بازاریابی منحصر به فردی که از اطلاعات شخصی کاربران مثل ایمیل به منظور ارسال تبلیغات و سایر اشکال بر تعامل بهره می‌برد تا مخاطب را به سمت خاصی هدایت کند.

کمپین‌های این متد از شیوه‌های فراخوانی متنوعی استفاده می‌کند تا بازاریابان بتوانند پاسخ‌ها را زیر نظر بگیرند و از پاسخ ایجاد شده برای مدیریت کمپین استفاده نمایند. فواید شخصی‌سازی و امکانات هدف‌یابی دایرکت دیجیتال مارکتینگ در عمل به اثبات رسیده‌اند در مقایسه با شیوه‌های سنتی بازاریابی دستیابی به اهداف بر این متد کاربردی بسیار راحت‌تر است و از این جهت امروزه کسب و کارها بیشتری روی به ایجاد دپارتمانهای دایرکت دیجیتال مارکتینگ آورده‌اند.

از فواید دیگر این متد کاهش هزینه‌هاست. زیرا، به کار بستن منابع دیجیتال هزینه‌های پستی کاهش می‌یابد.

عناصر حیاتی در متد دایرکت دیجیتال مارکتینگ

 توجه به عناصر حیاتی در متد دایرکت دیجیتال مارکتینگ در این متد بازاریابی به موارد زیر به طور همزمان نگاه می‌شود.

  • برندینگ: ایجاد بستر پیشرفت کسب و کار شما در حوزه آموزش الکترونیکی یا آفلاین متناسب با ماهیت و اهداف کسب و کار
  • تبلیغات: ایجاد شرایط سنجش بهتر و بیشتر ROI همزمان با تعقیب تأثیرات کمپین
  • توزیع: فراهم‌سازی شرایط مناسب برای تولید خدمات و محصولات اطلاعات محور
  • تحقیق بازاریابی: ثبت فیدبک مشتریان با محوریت زمان و عکس‌العمل

در آموزش‌های کاربردی MBA این متد کاربردی را همزمان با تحلیل این عناصر فرا می‌گیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *