منابع تامین محتوا

این ویدئو پاسخگوی یکی از دغدغه تولید محتوا برای سازمان‌ها و ادارات می‌باشد.
منابع تامین محتوا - محبوبه زارعی - دیجیتال مارکتینگ موسسه آموزش عالی آزاد فن آوران حکیم

منابع تامین محتوا

امروزه از دغدغه مدیران موفق ، تولید محتوا برای شرکت و یا سازمان خود است. در این راستا سرکار خانم محبوبه زارعی کارشناس ارشد دیجیتال مارکتینگ با اشاره به منابعی موثر به چگونگی دریافت هرچه بهتر این منابع اشاره کرده است. شما میتوانید با مراجعه به وبسایت ما از آخرین دوره های دیجیتال مارکتینگ و دوره های مشابه با خبر شوید. منابع تامین محتوا

 

 

 

روشهای تولید محتوا

تولید محتوا کار آسانی نبوده و هر کسی نمی تواند مدعی تامین محتوا باشد. محتوا از چند طریق تولید می‎شود از جمله:

تامین محتوا از طریق کاربران

محتوای تولید شده توسط کاربران (UGC) می‎تواند به هر شکلی تهیه شود از جمله محتوای وبلاگ‎ها‎، ویکی‎ها‎، بحث و تبادل نظر، پست، چت، سخنان، تصاویر دیجیتال، ویدئو، فایل‎ها‎ی صوتی، تبلیغات و … .

این شکل تامین محتوا در سال ۲۰۰۵ وارد جریان وب سایت‎ها‎ی شبکه‎ها‎ی اجتماعی شد که به شکل راحتتری در اختیار کاربران قرار می‎گرفت. علاوه بر این، محتوای ایجاد شده توسط کاربران که ترکیبی از منبع باز، نرم افزار رایگان و صدور مجوز انعطاف پذیر می باشد،‎ موجب حذف موانع همکاری و افزایش محبوبیت وب سایت در رسانه‎ها‎ی شبکه‎ها‎ی اجتماعی گردید. ظهور محتوای ایجاد شده توسط کاربران به آماتورها کمک می‎کند تا در اثنای انتشار مطالب، به معرفی خود بپردازند. اجازه به کاربران برای تولید محتوا به معنای احترام به حقوق شهروند و یا مصرف کنندگان می‎باشد. در این روش شهروندان می‎توانند انتقادات و پیشنهادات خود را به صاحبان شرکتها ارائه دهند. این شیوه تامین محتوا موجب شده تا کاربران نقش منفعل نداشته باشند بلکه به صورت مشارکتی فرصت تعامل با سایر کاربرها را نیز پیدا نمایند.

 

محتواهای تولید شده توسط شرکتهای تولید محتوا

شرکتهای تولید محتوا با تخصص کافی و بهره گیری از بهترین فنون و تکنیک های روز دنیا محتواهای باکیفیت و مطلوبی را تهیه می کنند. در این شرکتها مترجم، ویراستار، نویسنده در کنار یکدیگر به تولید محتوا مشغول فعالیت می‏باشند. در این شرکتها، تولید محتوا عموما توسط کارشناسان زبده صورت می گیرد. این افراد به تمامی فنون تهیه مطالب اشنایی کامل دارند.

 

استفاده از نیروهای داخلی سازمان

این گروه بر این عقیده اند که: «بهترین ایده‎ها‎ برای تولید محتوا از میان تیم تامین محتوا پدیدار می‎شود. با تقسیم وظایف میان اعضای تیم محتوا می‎توان به راحتی در بازاریابی محتوا به موفقیت دست پیدا کرد».

 

نکاتی در رابطه با تولید محتوا

هایدی کوهن یکی از متخصصان تولید محتوا به این نظر است که محتواها باید دارای چند خصیصه باشند از جمله:

  • مرتبط با هدف مورد نظر
  • سازگار با روحیات مخاطب و احترام به آنان
  • استفاده از تمام فرمتها از قبیل عکس، ویدئو و صدا
  • خالی از نام تجاری یک سازمان و یا تبلیغات مستقیم
  • انتقال دهنده مطالب آموزشی و اطلاعات مفید به خواننده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *