منشأ حسابداری چیست؟

حسابداری زبانی است که هزاران سال قدمت دارد و در بسیاری از نقاط جهان مورد استفاده قرار گرفته است. اولین شواهد این زبان از تمدن...

منشأ حسابداری چیست؟

حسابداری چیزی فراتر از نگه داشتن لیست بدهی ها و اعتبارات است. این زبان تجارت و در نتیجه همه امور مالی است. حواس ما اطلاعاتی را از محیط اطراف خود جمع آوری می کند که مغز ما سپس آنها را تفسیر می کند. حسابداران پیچیدگی های مالی را به اطلاعاتی تبدیل می کنند که عموم مردم می توانند درک کنند. در این مقاله ، ما حسابداری را از ریشه های آن در دوران باستان تا معادل امروزی آن دنبال می کنیم.

تاریخچه حسابداری

حسابداری زبانی است که هزاران سال قدمت دارد و در بسیاری از نقاط جهان مورد استفاده قرار گرفته است. اولین شواهد این زبان از تمدن های بین النهرین در بیش از ۷۰۰۰ سال پیش آمده است. ۱ بین النهرین اولین سوابق کالاهای معامله شده و دریافتی را در اختیار داشت و این فعالیتها مربوط به ثبت اولیه مصریان بابلی و بابل است. بین النهرین از روشهای اولیه حسابداری استفاده می کردند و سوابق مربوط به معاملات مربوط به حیوانات ، دامها و محصولات را ثبت می کردند.

در هند ، فیلسوف و اقتصاددان چاناکیا “Arthashastra” را در طول امپراتوری موریان در حدود قرن دوم قبل از میلاد نوشت. این کتاب حاوی توصیه ها و جزئیاتی در مورد نحوه نگهداری کتاب های ثبت شده برای حساب ها بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *