چرا دوره دیجیتال مارکتینگ در کنار دوره MBA ضروری است؟

یک دوره بازاریابی دیجیتال در آموزش کاربردی و عملی دانش تئوری بازاریابی تأکید دارد و این دقیقاً از اهداف عینی دوره MBA...
چرا دوره دیجیتال مارکتینگ در کنار دوره MBA ضروری است؟

چرا دوره دیجیتال مارکتینگ در کنار دوره MBA ضروری است؟

قبل از ظهور دیجیتال مارکتینگ، دوره‌های دیگر بازاریابی به این اندازه جذابیت نداشتند. در گذشته مارکتینگ نقش سختی را به افراد معرفی می‌کرد زیرا آنها وارد چالش‌های بسیاری می‌شدند تا محصولات خود را معرفی کنند و به فروش برسانند. در این شرایط آگاهسازی مردم از برند هم دشوار می‌شد. چرا دوره دیجیتال مارکتینگ در کنار دوره MBA ضروری است؟

از آنجایی که دنیا به سمت عصر دیجیتال در حال تغییر و تحول است، ضرورت انجام خرید و فروش در محیطی کارآمد و آسان به نام اینترنت بیشتر از پیش پررنگ شده‌ است.

تنوع، راحتی و رفاه ایجاد شده در پی فروش دیجیتال خریداران را بیش از پیش به این شیوه علاقه‌مند کرده ‌است. بسیاری از دوره MBA با آموزش جنبه تئوری بازاریابی با تمرکز بر روی بازاریابی سنتی پیش می‌روند و تنها مراکز آموزشی MBA محدودی دیجیتال مارکتینگ را به عنوان بخشی از برنامه‌های آموزشی خود در نظر می‌گیرند. در این دوره‌های آموزشی MBA به دلایل زیر دیجیتال مارکتینگ از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

  1. دیجیتال مارکتینگ ترند جدید است
  2. تجربه عملی در بازاریابی
  3. سهولت در یادگیری دیجیتال مارکتینگ
  4. درآمد بیشتر در مقایسه با سایر متخصصین صنعت
  5. دامنه وسیع انتخاب
  6. انعطاف و آزادی در کار به همراه استقلال کسب و کار

۱- دیجیتال مارکتینگ ترند جدید است

به دلیل این که هم نسل جدید و هم نسل گذشته به دنیای دیجیتال نقل مکان کرده‌اند، حضور دیجیتال یک شرکت به یک باید تبدیل شده‌است. هر شرکتی به دنبال این است که یک نمایش و حضور اجتماعی در پلتفرم‌های دیجیتال داشته باشند و از این طریق با مشتریان خود در تماس آسان باشد و در عین حال مشتریان جدیدی را هم جذب کند. از این رو تقاضا برای جذب افراد حرفه‌ای در حوزه بازاریابی دیجیتال از سوی شرکت‌ها روز به روز در حال افزایش است.

۲- تجربه عملی در بازاریابی در دوره MBA

یک دوره بازاریابی دیجیتال در آموزش کاربردی و عملی دانش تئوری بازاریابی تأکید دارد و این دقیقاً از اهداف عینی دوره MBA می‌باشد. بدون به کار بستن آموخته‌ها خروجی مطلوب از فرآیندهای دیجیتال مارکتینگ کسب نمی‌شود و به همین خاطر تمامی آموزش‌ها الزاماً جنبه عملی خواهند داشت.

۳- سهولت در یادگیری دیجیتال مارکتینگ در کنار دوره MBA

نیازی نیست که حتما تخصصی در موضوعات آماری یا تکنیکال داشته باشد. دیجیتال مارکتینگ یک موضوع روشن و قابل فهم است. برای پیشرفت بیشتر در این حوزه شما به خلاقیت و تفکر منطقی نیاز دارید.

۴- درآمد بیشتر در مقایسه با سایر متخصصین صنعت

همانطور که گفته شد، تقاضای زیادی برای افراد مسلط در این حوزه وجود دارد البته افراد با دانش و با تجربه! در مقایسه با این میزان تقاضا، عرضه به اندازه‌ی کافی نیست. بعضی اوقات دانش وجود دارد ولی تجربه نیست و گاهی برعکس!

دوره‌ی MBA این خلأ را پر می‌کند و ترکیب هنرمندانه‌ای از دانش و تجربه می‌سازد.

۵- دامنه وسیع انتخاب

گرچه دیجیتال مارکتینگ یک حوزه محدود به نظر می‌رسد، امّا گزینه‌های منتخب شما تنوع ویژه‌ای خواهد داشت مثلا می‌توانید به پیشرفت در سئو فکر کنید و یا ایمیل مارکتینگ را بیاموزید بازاریابی محتوا، تحلیل وب، بازاریابی رسانه اجتماعی، SEM یا بازاریابی موتورهای جستجو و حوزه‌های بیشتری در دسترس شما هستند.

۶- انعطاف و آزادی در کار به همراه استقلال کسب و کار

در دوره‌های دیجیتال مارکتینگ MBA شما به نحوی آموزش می‌بینید که کار خود را از هر مکانی به نحو احسن انجام دهید. با داشتن دسترسی به اینترنت و آگاهی از قواعد کار شما در هر جای دنیا هم که باشید آزادی عمل دارید. بازاریابی فیریلنس، دورکاری و حتی مالکیت یک آژانس بازاریابی در حوز‌ه انتخاب شما قرار می‌گیرد. فرصت‌ها برای بازاریابان دیجیتال بسیار زیاد هستند و این از مزایای انحصاری آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *