چطور یک دیجیتال مارکتر موفق شوم؟

%%except%% بازاریابان دیجیتال نقاط تماس بیشماری را تحت کنترل دارند. نقاط تماس با مشتریان که باعث می‌شود این بازاریابان همراستایی دقیقی...

چطور یک دیجیتال مارکتر موفق شوم؟

ویژگی‌های یک دیجیتال مارکتر موفق چیست؟ بهترین بازاریابان دیجیتال رفتار و تفکر مستقلی دارند، استراتژی متوازن، خلاقیت و تفکر انتقادی قدرتمندی دارند. در این مقاله به ویژگی‌های ضروری برای موفقیت در عرصه بازاریابی دیجیتال می‌پردازیم.

تخصص‌های یک دیجیتال مارکتر موفق عبارتند از:

  1. هدایت ابزارهای دیجیتال برای اهداف کسب و کار
  2. تعادل در خلاقیت و تفکر انتقادی
  3. توسعه تجربه تکنیکال
  4. آشنایی با مفهوم برند و مشتری
  5. انعطاف‌پذیری در طراحی

۱- هدایت ابزارهای دیجیتال برای اهداف کسب و کار

بازاریابان دیجیتال نقاط تماس بیشماری را تحت کنترل دارند. نقاط تماس با مشتریان که باعث می‌شود این بازاریابان همراستایی دقیقی بین اهداف کسب و کار و نیاز مشتریان ایجاد کنند. داشتن درک و فهم مناسب از نقش دیجیتال در توسعه اهداف سازمانی به منشور کسب امتیازات و درآمدهای بیشتر یکی از لازمه‌های موفقیت در این عرصه است.

البته داشتن مهارت در استفاده از ابزارهای دیجیتال کافی نیست بلکه پیاده ساختن روند اجرایی در محیط دیجیتال به منظور حصول اهداف نهایی و سنجش نتایج متضاد در این سیر شرط اساسی است.

۲- تعادل در خلاقیت و تفکر انتقادی

داشتن قدرت تحلیل برای به کار بستن ابزارهای تحلیل دیجیتال یک باید است. در دنیایی که فنآوری لحظه به لحظه در حال تاخت و تاز است، بدون داشتن قدرت تحلیل شما از پیش‌بینی روندها عقب می‌مانید. از طرفی چشم‌اندازهای دیجیتال مارکتینگ هم با تغییر سلایق و علایق مردم تغییرات زیادی دارد، بنابراین خلاقیت برای استفاده از این ویژگی جسمی و یا جهت‌دهی به آن ضروری است. بازاریاب دیجیتال که قادر است طراحی‌های سریع را بدون وابستگی به تیم انجام دهد نه تنها یک مزیت بزرگ برای شرکت و سازمان است بلکه بعنوان یک متخصص بی‌رقیب در این حوزه معرفی خواهد شد.

۳- توسعه تجربه تکنیکال

برای موفقیت در عرصه بازاریابی دیجیتال باید مهارتهای تکنیکال فراوانی داشته باشید تا بتوانید با محیط به راحتی سازگار شوید ایجاد اعتماد داخلی بین کسب و کار و مهندسی از لازمه‌های حیاتی برای احراز نقش چند عملکردی بازاریابی دیجیتال است و هرچه تجربه شما بیشتر باشد این اعتماد قوی‌تر خواهد شد.

۴- آشنایی با مفهوم برند و مشتری

بهتر است بگوییم که بازاریابی دیجیتال تقاطعی است برای برند و جذب و حفظ مشتری! در این وضعیت هر بازاریاب دیجیتال باید همچون یک کارآفرین ابعاد تازه را برای ارتباطات بیشتر بین برند و مردم ایجاد سازد.

۵- انعطاف‌پذیری در طراحی

پلان بازاریابی شما هر چه که باشد باید انعطاف‌پذیر هم باشد! دیجیتال مارکتینگ یک دنیای پر نوسان است. علاوه بر این نوسانات باید رخدادهای غیر منتظره را هم در نظر داشته باشیم. اگر انعطاف‌‌پذیر نباشیم این فقدان به عاقبت کسب و کار آسیب خواهد رساند. بازاریابان دیجیتال موفق همواره سوال‌های زیر را از خود می‌پرسند؟

  • آیا فضایی برای بهبود و ارتقا وجود دارد؟
  • چطور با جریان ترافیک حرکت کنم؟
  • چه ابزاری را با توجه و رضایت موجود انتخاب کنم؟

در دوره MBA ما به شما خواهیم آموخت که چگونه ویژگیهای گفته شده را در حرفه خود ایجاد نمایید. در واقع با آموزش‌های کاربرانی در مدیریت پروژه‌های دیجیتال شما بینش منسجمی را برای هدایت دیجیتال روند بازاریابی کسب و کارها به دست خواهید آورد.

همچنین با تحلیل رموز موفقیت برترین بازاریابان دیجیتال در عرصه‌های جهانی و در داخل کشور نقاط قوت هر کدام را به طور شفاف در اختیار شما خواهیم گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *