۸ نکته در نوشتن متن معرفی محصول که باید به آن توجه کنید
ممکن است مشتری شما از طریق گوگل، ایمیل، شبکههای اجتماعی و دیگر کانالهای جذب مشتری با شما آشنا شده باشد و اکنون وارد صفحه محصولی شده است که مورد نیاز اوست. معرفی محصول
آخرین مرحله برای متقاعد کردن مشتری جهت خرید، کلیک بر روی دکمه ”افزودن به سبد خرید” است و این با ارایه یک متن توضیح محصول خوب و موثر امکانپذیر خواهد شد.
به این معنی میتوانید برداشت کنید که متن معرفی محصولات یکی از مهمترین جنبههای فروشگاه آموزش الکترونیکی شما در مسیر افزایش فروش و نرخ تبدیل است.
اما نوشتن توضیحاتی خوب و اثر بخش و منحصربفرد میتواند کاری سخت باشد مخصوصا هنگامی که تعداد آیتم زیادی را برای فروش داشته باشید.
در ادامه به ۸ قانون اشاره خواهیم کرد که به شما در نوشتن متن کپی برای محصولات کمک خواهد کرد:
۱. مخاطب هدف خود را بشناسید
اولین گام در نوشتن توضیحات برای معرفی محصول، شناسایی و تعیین مخاطب هدف است. شما باید قادر به تعریف ویژگیهای مورد علاقه مخاطبان خود باشید.
این با درک شخصیت خریداران و شناسایی خصوصیات آنها شروع میشود و در ادامه مشتری به شما در تشخیص نیازهای اساسی و موارد که برای وی ارزشمند است کمک خواهد کرد.
در نوشتن توضیح محصولات موارد زیر را در ذهن خود داشته باشید:
- منفعتهای عمومی مشتری چیست؟
- مشتری از چه کانال وارد صفحه محصول شده است؟
- ممکن است فروشگاه شما را به دوستان خود پیشنهاد کند؟
- چه ویژگیها یا مزایایی بیشترین توجه این شخص را جلب میکند؟
با توجه به این سوالات میتوانید متن بهتری را در توصیف ویژگیهای محصولات بکار ببرید.
۲. تمرکز بر مزایای محصول
به عنوان صاحب یک کسبوکار شما باید تمام ویژگیهای محصولات خود را معرفی
و به نمایش بگذارید. شما میتوانید خصوصیات و مشخصات منحصربفرد
محصول خود را بیان کنید ولی باید به این نکته توجه داشته باشید که خریداران میخواهند بدانند که این محصولات چگونه به آنها سود خواهد رساند.
۳. به صورت کاملا داستانی بنویسید
یک توصیف محصول خوب باید تمام جزییات مرتبط را ارایه دهد، خریدار را با مزایای
که وجود دارد متقاعد کند و یک احساس مثبت را در او ایجاد کند.
- چه کسی در ابتدا این محصول را اختراع کرده یا ساخته است؟
- چه چیزی باعث الهام گرفتن ساخت محصول شده است؟
- مسیر ساخت این محصول چگونه است؟
- این محصول چه تاثیری در زندگی روزمره خریداران دارد؟
۴. استفاده از تن زبان طبیعی
اگر توضیحاتی که برای محصول خود نوشتهاید را با صدای بلند بخوانید،
آیا به نظر شبیه مکالمه واقعی با دوستتان است؟ یا به نظر میرسد یک رشته کلمه که به وسیله یک ربات نوشته شده است!
همچنین با حفظ یک ترتیب متوالی که با برند نیز مطابقت دارد، اعتماد را برای مشتریان ایجاد میکنید.
۵. استفاده از کلماتی قدرتمند برای فروش
کلمات و عبارات خاصی وجود دارد که به صورت طبیعی موجب پاسخ عاطفی در انسان میشود، با توجه به همین کلمات و عبارات، شما به راحتی میتوانید مشتریان خود را متقاعد کنید که جهش و خرید را انجام دهند.
وبسایت Smart Blogger یک لیست از این کلمات قدرتمند را به اشتراک گذاشته است:
حیرتآور | خوشحال |
شجاعت | فکر کردن |
مهیج | حساس |
سعادتمند | قلب |
تشویق کردن | دیدنی و جذاب |
شجاعت | خیره کننده |
شجاعانه | شگفتآور |
لذت بخش | پیروزی |
ایمان | ارتقاء |
بی تردید | با ارزش |
سپاسگزار | شگفت انگیز |
دل خوشی | قهرمان |
۶. قابل اسکن توسط چشم
شما میتوانید توضیحات محصول خود را با استفاده از بولتپوینتها، لیست اعداد، پاراگرافهای کوتاه، سرتیترها و با سایز و فضای خالی مناسب قابل اسکن کنید.
برای مثال وبسایت Health Warrior از فونتهای مختلف در کنار پاراگرافهای کوچک و بولت پوینتها به صورت متمایزی استفاده میکند.
۷. بهینه شده برای موتورهای جستجو
سادهترین راه برای جذب مشتری بیشتر، دوست شدن با موتورهای جستجو مانند گوگل است. پس باید تمام توضیحات و متنهای فروشگاه خود را بهینه کنید.
کلمه کلیدی مرتبط با محصول خود را باید در متنهای زیر اضافه کنید:
- عنوان صفحه
- توضیحات متا
- برچسبهای تصویر (برچسب های ALT)
- قسمت توضیحات محصولات
اینکه چه موارد دیگری در این رتبهبندی تاثیرگذار است و چطور کلمه کلیدی را دقیق انتخاب کنید شامل یک پروسه است که ما قبلا در مقاله سئو چیست آن را به صورت کامل شرح دادهایم.
۸. از تصاویر نهایت استفاده را ببرید
حتی اگر متن مناسب و به حد کافی برای توضیحات محصولات خود استفاده کنید باز هم وجود تصاویر با کیفیت ضروری است.
چرا این مورد مهم است؟
حدود ۶۳ درصد از مشتریان فکر میکنند که تصویر یک محصول مهمتر از توضیحات و متن معرفی آن است. بنابراین جنبه مهمی از بخش توضیحات شما درواقع تصاویر هستند.
عکسهای با کیفیت، کلیهی ویژگیهای محصول شما را نمایش میدهد و همچنین برای مشتریان تداعی کننده وجود محصول در زندگیشان است.
تهیه یک چارچوب برای توضیحات محصول
با توجه به ۸ نکتهی که بیان شد، شما میتوانید یک قالب کلی را برای بخش توضیحات هر محصول در نظر بگیرید. دقت کنید معیارهای کیفیتی که مورد توجه مخاطبان شما است را پیدا کنید و حتما آن را در توضیحات خود استفاده کنید.
معرفی محصول چند سوال که در این زمینه باید از خود بپرسید:
- محصول شما چه مشکلی را حل میکند؟
- کلمات قدرتمند در متن شما وجود داره؟
- آیا داستانی برای گفتن دارید؟
- آیا متن شما دوستانه است؟
- آیا تصویر محصول بیانگر ویژگیهای کلیدی و مزایای آن است؟
نتیجهگیری
این هشت قاعده بر اساس تحقیقات و سلایق مصرف کننده است و اثبات شده که در افزایش فروش موثر است. همهی موضوع این است که ارزش و تاثیر مثبت محصول را برای مشتریان بازگو کنید و پس از متقاعد کردن مشتری، آنها از شما خرید خواهند کرد.
1 Comment
نکات بسیارعالی بود