۹ راه برای تبدیل بازدید کننده به مشتری در بازاریابی درونگرا
امروزه بازاریابی دورنگرا موثرترین و پرگرایشترین راه در بازاریابی است. ۹ راه برای تبدیل بازدید کننده به مشتری عبارتند از:
- بهبود گرافیک محتوا
- کیفیت و جامع بودن صفحههای فروش
- بهینه سازی محتوا در موتورهای جستجو (SEO)
- ارائه سمینارهای اینترنتی
- انتشار محتوا در شبکههای اجتماعی
- نظارت بر عملکرد آنها
- تشریح عملکرد به صورت محتوا
- استفاده از صفحه فرود مناسب
- جای ابهام نگذارید
بهبود گرافیک محتوا
بازدیدکنندگان قابلیت شما را با Ul وبسایتتان قضاوت میکنند. پس حتماً توجه داشته باشید که وبسایتی پویا و جذاب باشد. در همان اوایل بینندگان را معطوف به خود نگه دارید. حفظ رابطه بین پستها و وبسایت. دنبال حاشیه نبودن و یک راست سر اصل مطلب رفتن، نباید برای آنها درباره محیط زیست و فلسفه حرف زد، مستقیم سراغ آن چیزی که به دنبالش هستند باید رفت.
کیفیت و جامع بودن صفحههای فروش
یک نمایشگاه زیبا ولی بدون کیفیت محصولات هیچ منفعتی نخواهد داشت. مردم با همان سرعتی که داخل شدهاند خارج میشوند. پس هنگامی که مردم برای اولین بار به وبسایت شما سر میزنند، باید محصولات به اندازه کافی جذاب برای نگه داشتن آنها برای مدت طولانی داشته باشید. محتوای دقیق و پرمفهوم در وبسایت قرار دهید.
دائما از ویژگی محصولات خود تعریف کنید و فرق آن را با بقیه اجناس مشابه در بازار بیان کنید. این کار باعث تولید محتوا با کیفیت بالا میشود و ابتکار عمل شما را نگه میدارد.
بهینه سازی محتوا در موتورهای جستجو (SEO)
به یاد داشته باشید شما در رقابت آسان نوشتن قرار ندارید، پس اطلاعات در زمینه دایره لغات را هنگام نوشتن محتوای وبسایت نمایش ندهید.
مردم علاقعهای به درگیر کردن ذهن خود به اینکه شما چه نوشتهاید ندارند، پس کلامات ساده که بسادگی قابل فهم هستند را انتخاب کنید.
کلاماتی که بیشترین تعداد جستوجو در موتورهای جستجوگر را دارند بشناسید. اینجاست که SEO پدیدار میشود.
جسنجو در موتورهای جست و جو نقش حیاتی در بیشترین تبدیل بازدیدکننده به مشتری را ایفا میکند. مردم معمولاً سایتهایی که در اول موتورهای جستجو نمایش داده میشوند را نگاه میکنند. برای رسیدن به بالای صفحه نتایج جست و جو وقت خود را بر روی تولید محتوای بهینه سرمایهگذاری کنید.
از Google trends و feedle میتوانید، برای فهمیدن بیشترین کلمات استفاده شده در رابطه با موضوع وبسایت شما استفاده کنید.
صفحههای هدف در SEO:
- عنوان صفحه
- سرتیتر
- آدرس اینترنتیتصویرهای تگ شده و قستهای اصلی نوشته
ارائه سمینارهای اینترنتی
چه کسی هست که دوست نداشته باشه در مورد حیطههای که به آن علاقه دارد شناخت داشته باشد. اون هم به صورت خیلی ارزان.
ایجاد آن در تحلیل اینکه چه مخاطبی به محصول و خدمت شما علاقهمند است کمک خواهد کرد. علاوه بر این هنگامی که مشتریان ثبت نام میکنند بی درد سر به اطلاعات آنها دست مییابید.
مباحث و روشهای انتقال آن را با دقت انتخاب کنید. از روشهای خلاقانه و متعاملانه نظیر ویدیوها یا یک کوییز یا بازی ۵ دقیقهای استفاده کنید و… .
وبینار نباید برای مخاطبان خسته کننده باشد یا اینکه آنها در وسط راه آن را ترک کنند.
اگرچه سخرانی که خسته کننده نباشد هم ضامن تبدیل بازدیدکننده به مشتری بلقوه نیست تا وقتی که مخاطبان را با یک صوت حیاتی و سرزنده در وبینار راهنمایی بکند.
انتشار محتوا در شبکههای اجتماعی
همهی شبکههای اجتماعی میلیونها کاربر دارند که روزانه از آن استفاده میکنند.
پس بنابراین بازاریابان مجبورند مهارتهای خود را در بازاریابی شبکههای اجماعی به نمایش بگذارند.
با یک استراتژی جامع، میتوان رقابت در بازاریابی شبکههای اجتماعی را آغاز کرد.
تعداد کسانی که آن را پسندیدهاند، تعداد به اشتراک گذاشتنها و نظرات نمیتوانند تضمین دهنده تعداد تبدیل بازدیدکننده به مشتری باشد، امّا میتواند نام شما را به سرعت بر سر زبانها بیاندازد. مردم شما را میشناسند و شروع به دنبال کردن شما میکنند.
محتوای تازه و پر معنای مربوطه را هفتهای دو یا سه بار برای اینکه کاربران همچنان به شما علاقه داشته باشند را به اشتراک بگذارید.
در شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر، لینکداین، گوگل پلاس میلبونها کاربر وجود دارد و در آنجا میتوانید گروه مخاطب مورد نظر خود را بدست آورید.
در همان لحظه اول که آنها با استراتژی بازاریابی شما پیوند خوردند، آنها به ذهن بسپارید.
نظارت بر عملکرد بازدید کننده ها
کار شما در اینجا به پایان نرسیده است، برروی اتفاقاتی که در زیر پست شما میافتد تمرکز کنید و آنها را زیر نظر بگیرید. تمام حرفها و نظرات را بخوانید و دریابید مردم در مورد محصولتان چه فکری میکنند و اینکه چه چیزی را دوست دارند و چه چیزی را نه. به صورت منظم آن را به روز و تکمیل کنید.
برای تحلیل بصورت آماری، ابزارهای رسانهای بازاریابی میتوانند بسیار مفید باشند. این کار به شما کمک میکند نه تنها سرعت بیشتری داشته باشید بلکه نتایج دقیقی نیز به دست خواهد آمد.
کانالهایی مانند live chat را باز کنید. جایی که بینندگان میتوانند مستقیماً از شما درباره پست یا آگهی آموزش الکترونیکیی که مشاهده میکنند سوال کنند.
تشریح عملکرد به صورت محتوا
شما به سختی کار میکنید تا بهترین خدمت را ارایه دهید پس اجازه دهید بینندگان از آن اطلاع داشته باشند. برای یک نتیجه شاهکار آنچه در جریان است را نشان دهید. تیم طراحی و تیم توسعه را به روی صحنه بیاورید و اجازه دهید درباره جزییات و زیبایی محصولات دقایقی به صحبت بپرردازند. ویدیو هایی را برای به رخ کشیدن محصولات و همچنین اسلایدهایی را برای نشان دادن تعداد زیاد آنها اضافه کنید.
بودن اینگونه فیلمها در صفحه اول سایت شما نگاهها را به خود خیره میکند و بینندگان را به راحتی تحت تاثیر قرار خواهد داد.
استفاده از صفحه فرود مناسب
با دیجیتالی شدن روز افزون صبر برای انتظار بطور بیحد و حصری کاهش یافته است. اجازه ندهید بینندگان در صفحهی شما سرگردان شوند. در همان بدو ورود آنها را به جایی که دنبال آن میگردند راهنمایی کنید. آنها نباید در وبسایت گسترده شما به دنبال مظلب مورد نظر خود بگردند. بنابراین صفحه فرود باید مرتبط با جست و جو آنها باشد. آن را جذاب و در عین حال ساده طراحی کنید.
به هیچ عنوان رساله ننویسید، از تصاویر تعاملی یا ویدیوهایی با سایز متوسط برای انتقال جزییات استفاده کنید.
انتظار نداشته باشید بینندگان از شما اطلاعات تماستان را بخواهند و بعدا با شما نماس بگیرند، دسترسی شما باید تنها با یک کلیک امکانپذیر باشد.
اینجاست که گزینه call-to-Action به چشم میآید.
گزینهای مانند رزرو کنید، همین حالا با ما تماس بگیرید، نظرات خودتون را بنویسید و …. را مهیا کنید. این کار باعث افزایش تعداد Leads که شما به دست میآورید خواهد شد.
جای ابهام نگذارید
در اولین ارسال پست هدف خود را بطور واضح و شفاف بیان کنید.
هیچ سناریویی برای کلومبوس نباید اتفاق بیوفتد(از سمت چپ هند، به آمریکا رسیدن). بینندگان باید به همان چیزی که جست و جو میکنند، برسند.اگر آن چیزی که میخواهند را ندارید، خود را نشان ندهید. چون اینکار بر اعتبار اجتماعی شما تاثیر میگذارد.
دورنما و ایده ال آینده کسب و کارتان چیست؟