۹ راه برای تبدیل بازدید کننده به مشتری

بیان داستان ابزاری بسیار قدرتمند است چرا که این مهارت در DNA همه ما نهفته شده است. اگر به هزاران سال پیش برگردیم و به زندگی انسان‌های اولیه نگاهی بیاندازیم می‌بینیم که اجداد ما دانش را از طریق بیان داستان به یکدیگر انتقال می‌دادند و با همین روند دانش از نسلی به نسل دیگر انتقال داده شده است. همانطور که تکنیک‌های بیان داستان در ما ارتقا یافت، کم کم تصاویر را در قالب هنر حکاکی بر روی سنگ به بیانمان اضافه کردیم.
9 راه برای تبدیل بازدید کننده به مشتری

 

۹ راه برای تبدیل بازدید کننده به مشتری در بازاریابی درونگرا

امروزه بازاریابی دورنگرا موثرترین و پرگرایش‌­ترین راه در بازاریابی است. ۹ راه برای تبدیل بازدید کننده به مشتری عبارتند از:

  • بهبود گرافیک محتوا
  • کیفیت و جامع بودن صفحه‌های فروش
  • بهینه سازی محتوا در موتورهای جستجو (SEO)
  • ارائه سمینارهای اینترنتی
  • انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی
  • نظارت بر عملکرد آنها
  • تشریح عملکرد به صورت محتوا
  • استفاده از صفحه فرود مناسب
  • جای ابهام نگذارید

 

 

بهبود گرافیک محتوا

بازدیدکنندگان قابلیت شما را با Ul وبسایتتان قضاوت می­‌کنند. پس حتماً توجه داشته باشید که وبسایتی پویا و جذاب باشد. در همان اوایل بینندگان را معطوف به خود نگه دارید. حفظ  رابطه بین پست­‌ها و وب­سایت. دنبال حاشیه نبودن و یک راست سر اصل مطلب رفتن، نباید برای آن­ها درباره محیط زیست و فلسفه حرف زد، مستقیم سراغ آن چیزی که به دنبالش هستند باید رفت.

 

کیفیت و جامع بودن صفحه‌های فروش

یک نمایشگاه زیبا ولی بدون کیفیت محصولات هیچ منفعتی نخواهد داشت. مردم با همان سرعتی که داخل شده­‌اند خارج می­‌شوند. پس هنگامی که مردم برای اولین بار به وبسایت شما سر می­زنند، باید محصولات به اندازه کافی جذاب برای نگه داشتن آنها برای مدت طولانی داشته باشید. محتوای دقیق و پرمفهوم در وبسایت قرار دهید.
دائما از ویژگی محصولات خود تعریف کنید  و فرق آن را با بقیه اجناس مشابه در بازار بیان کنید. این کار باعث تولید محتوا با کیفیت بالا می­‌شود و ابتکار عمل شما را نگه می­‌دارد.

 

بهینه سازی محتوا در موتورهای جستجو (SEO)

به یاد داشته باشید شما در رقابت آسان نوشتن قرار ندارید، پس اطلاعات در زمینه دایره لغات را هنگام نوشتن محتوای وبسایت نمایش ندهید.

مردم علاقعه‌­ای به درگیر کردن ذهن خود به اینکه شما چه نوشته‌­اید ندارند، پس کلامات ساده که بسادگی قابل فهم هستند را انتخاب کنید.

کلاماتی که بیشترین تعداد جستوجو در موتورهای جستجوگر را دارند بشناسید. اینجاست که SEO پدیدار می­‌شود.

جسنجو در موتورهای جست و جو نقش حیاتی در بیشترین تبدیل بازدیدکننده به مشتری را ایفا می­‌کند. مردم معمولاً سایت­‌هایی که در اول موتورهای جستجو نمایش داده می­‌شوند را نگاه می‌­کنند. برای رسیدن به بالای صفحه نتایج جست و جو وقت خود را بر روی تولید محتوای بهینه سرمایه­‌گذاری کنید.

از Google trends و feedle می‌توانید، برای فهمیدن بیشترین کلمات استفاده شده در رابطه با موضوع وبسایت شما استفاده کنید.

صفحه‌های هدف در SEO:

  • عنوان صفحه
  • سرتیتر
  • آدرس اینترنتیتصویرهای تگ شده و قست­های اصلی نوشته

 

ارائه سمینارهای اینترنتی

چه کسی هست که دوست نداشته باشه در مورد حیطه‌ه­ای که به آن علاقه دارد شناخت داشته باشد. اون هم به صورت خیلی ارزان.

ایجاد آن در تحلیل اینکه چه مخاطبی به محصول و خدمت شما علاقه­مند است کمک خواهد کرد. علاوه بر این هنگامی که مشتریان ثبت نام می­‌کنند بی درد سر به اطلاعات آنها دست می­‌یابید.

مباحث و روش­‌های انتقال آن را با دقت انتخاب کنید. از روش­های خلاقانه و متعاملانه نظیر ویدیو­ها یا یک کوییز یا بازی ۵ دقیقه‌­ای استفاده کنید و… .

وبینار نباید برای مخاطبان خسته کننده باشد یا اینکه آنها در وسط راه آن را ترک کنند.

اگرچه سخرانی که خسته کننده نباشد هم ضامن تبدیل بازدیدکننده به مشتری بلقوه نیست تا وقتی که  مخاطبان را با یک صوت حیاتی و سرزنده  در وبینار راهنمایی بکند.

 

انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی

همه­‌ی شبکه­‌های اجتماعی میلیون‌­ها کاربر دارند که روزانه از آن استفاده می­‌کنند.

پس بنابراین بازاریابان مجبورند مهارت­‌های خود را در بازاریابی شبکه‌­های اجماعی به نمایش بگذارند.

با یک استراتژی جامع، می­‌توان رقابت در بازاریابی شبکه‌­های اجتماعی را آغاز کرد.

تعداد کسانی که آن را پسندیده‌­اند، تعداد به اشتراک گذاشتن­‌ها و نظرات نمی‌­توانند تضمین دهنده تعداد ­تبدیل بازدیدکننده به مشتری باشد، امّا می‌­تواند نام شما را به سرعت بر سر زبان­ها بیاندازد. مردم شما را می‌شناسند و شروع به دنبال کردن شما می‌­کنند.

محتوای تازه  و پر معنای مربوطه را هفته­ای دو یا سه بار برای اینکه کاربران همچنان به شما علاقه داشته باشند را به اشتراک بگذارید.

در شبکه­‌های اجتماعی مانند فیس­بوک، توییتر، لینکداین، گوگل پلاس میلبون‌­ها کاربر وجود دارد و در آنجا می­‌توانید گروه مخاطب مورد نظر خود را بدست آورید.

در همان لحظه اول که آنها با استراتژی بازاریابی شما پیوند خوردند، آنها به ذهن بسپارید.

 

نظارت بر عملکرد بازدید کننده ها

کار شما در اینجا به پایان نرسیده است، برروی اتفاقاتی که در زیر پست شما می­‌افتد تمرکز کنید و آنها را زیر نظر بگیرید. تمام حرف­‌ها و نظرات را بخوانید و دریابید مردم در مورد محصولتان چه فکری می­‌کنند و اینکه چه چیزی را دوست دارند و چه چیزی را نه. به صورت منظم آن را به روز و تکمیل کنید.

برای تحلیل بصورت آماری، ابزارهای رسانه‌­ای بازاریابی می­‌توانند بسیار مفید باشند. این کار به شما کمک می­‌کند نه تنها سرعت بیشتری داشته باشید بلکه نتایج دقیقی نیز به دست خواهد آمد.

کانال­‌هایی مانند live chat را باز کنید. جایی که بینندگان می­‌توانند مستقیماً از شما درباره پست یا آگهی آموزش الکترونیکیی که مشاهده می­کنند سوال کنند.

تشریح عملکرد به صورت محتوا

شما به سختی کار می­کنید تا بهترین خدمت را ارایه دهید پس اجازه دهید بینندگان از آن اطلاع داشته باشند. برای یک نتیجه شاهکار آنچه در جریان است را نشان دهید. تیم طراحی و تیم توسعه را به روی صحنه بیاورید و اجازه دهید درباره جزییات و زیبایی محصولات دقایقی به صحبت بپرردازند. ویدیو هایی را برای به رخ کشیدن محصولات و همچنین اسلایدهایی را برای نشان دادن تعداد زیاد آنها اضافه کنید.

بودن اینگونه فیلم­‌ها در صفحه اول سایت شما نگاه­ها را به خود خیره می­کند و بینندگان را به راحتی تحت تاثیر قرار خواهد داد.

 

استفاده از صفحه فرود مناسب

با دیجیتالی شدن روز افزون صبر برای انتظار بطور بیحد و حصری کاهش یافته است. اجازه ندهید بینندگان در صفحه­ی شما سرگردان شوند. در همان بدو ورود آنها را به جایی که دنبال آن می‌‌گردند راهنمایی کنید. آنها نباید در وبسایت گسترده شما به دنبال مظلب مورد نظر خود بگردند. بنابراین صفحه فرود باید مرتبط با جست و جو آنها باشد. آن را جذاب و در عین حال ساده طراحی کنید.

به هیچ عنوان رساله ننویسید، از تصاویر  تعاملی یا ویدیو­هایی با سایز متوسط برای انتقال جزییات استفاده کنید.

انتظار  نداشته باشید بینندگان از شما اطلاعات تماستان را بخواهند و بعدا با شما نماس بگیرند، دسترسی شما باید تنها با یک کلیک امکان­پذیر باشد.

اینجاست که گزینه call-to-Action به چشم می­‌آید.

گزین‌ه­ای مانند رزرو کنید، همین حالا با ما تماس بگیرید، نظرات خودتون را بنویسید و …. را مهیا کنید. این کار باعث افزایش تعداد Leads که شما به دست می­‌آورید خواهد شد.

 

جای ابهام نگذارید

در اولین ارسال پست هدف خود را بطور واضح و شفاف بیان کنید.

هیچ سناریویی برای کلومبوس نباید اتفاق بیوفتد(از سمت چپ هند، به آمریکا رسیدن). بینندگان باید به همان چیزی که جست و جو می­کنند، برسند.اگر آن چیزی که می­خواهند را ندارید، خود را نشان ندهید.  چون اینکار بر اعتبار اجتماعی شما تاثیر می­گذارد.

 

دورنما و ایده ال آینده کسب و کارتان چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *