بازاریابی درون گرا چیست ؟

امروزه بازاریابی دورنگرا موثرترین و پرگرایش‌­ترین راه در بازاریابی است. قرار دادن مهارت‌­ها و استراتژی­‌های دیجیتال در بازاریابی موجب جذب به مراتب بیشتر بیننده و پیشی گرفتن از بازاریابی برون­گرا خواهد شد.

 

بازاریابی درونگرا چیست

بازاریابی درونگرا چگونه کار می‌­کند؟

اینگونه بازاریابی اعتقاد به ایجاد تقاضا دارد. دستور کار اصلی آن این است که برجسته کردن ویژگی­‌های محصول خریدار را به سمت آن جذب کنند.

برخلاف بازاریابی برون­گرا که هدفشان دستیابی  به مشتری است، در بازاریابی درون­گرا هدف بر جذب مشتری تاکید دارد.

به اعتقاد بازاریابان احتمال اینکه مشتریان جذب استراتژی­‌های مفید بازاریابی شوند بیشتر از این است که خودشان انتخاب کنند مشتری شما بشوند.

امّا این سوال مطرح می­شود که چگونه مشتریانی انتخاب شوند که بتوانند ویژگی­‌های محصولات را به خوبی نمایش دهند. جواب این سوال در عصر دیجیتال بسیار ساده و مشهود است. جواب سوال تمام شبکه‌­های اجتماعی، درگاه‌­های ارایه دهنده ایمیل و موتورهای جستجو هستند.

شروع می­‌کنیم با یک کمپین دیجیتال، یک استراتژی جامع آماده می­‌کنیم، تمام ابزارها و تکنیک­‌های مورد نیاز برای اتقویت مهارت­های بازاریابی را فرا می­‌گیریم.  یک تور نامریی در تمام پلتفرم­های اجتماعی که مملو از مخاطبان هدف است و باید از آن بیرون کشیده شوند، پهن می­‌کنیم.

 

بازاریابی درونگرا چیست

چرخه بازاریابی هدفمند

چهار مرحله در این چرخه و افعال مرتبط با هر مرحله از چرخه وجود دارد.

  1. جذب بیننده
  2. تبدیل کردن
  3. نزدیک شدن
  4. ایجاد رضایت و شاد کردن

 

۱. جذب بیننده

در بازاریابی درونگرا هدف ما این نیست که هر فردی بگوییم بفرمایید و وارد سایت ما شوید. هدف از قبل مشخص است. مشتری بالقوه. کسی که محصول ما را دوست دارد و یا محصول ما می تواند نیاز و مشکل او را برطرف کند. اولین قدم در راه جذب مشتری از طریق بازاریابی دورون­گرا در هر شبکه اجتماعی، جذب آنها بوسیله محصولات و خدمات است. برای این کار می‌­توان با ساخت یک پست جذاب با تصویری تاثیرگذار یا یک فیلم گیرا ببینده را برای لحظه­‌ای بر روی پست شما میخکوب کند شروع کرد. ارسال این محتوا در زمان و مکان مناسب به جذب حداکثر مخاطب می‌­انجامد.

 

۲. تبدیل کردن به مشتری (قیف فروش)

هنگامی که شما ببندگان را به درستی برمی‌گزینید، قدم بعدی تبدیل آنها به مشتری است. این کار می­‌تواند با گرفتن اطلاعات تماس آنها در وبسایت صورت بپذیرد، این کار به هر دو طرف به عنوان بینندگان در شناخت هرچه بیشتر محصولی که دنبال آن هستند کمک می­‌کند. به عبارت دیگر بازاریابان مشتریان خود را به دست می‌­آورند. اکنون آنها قادر به تاکید هرچه بیشتر بر leads  هستند و این آغاز یک بازاریابی مخاطب محور است.

 

۳. نزدیک شدن به مشتریان

در این مرحله leads the به عنوان مشتریان با ارزش نزدیک به هم هستند. در این قسمت از بازاریابی ابزارهای مختلف نظیر بازاریابی خودکار، بازاریابی از طریق ایمیل، تغذیه مشتری(نشان دادن محصول مورد نیاز مشتری که هنوز تصمیمی برای خرید آن ندارد)، نظارت بر شبکه­های اجتماعی، بازخورد و کمک مورد استفاده قرار می­گیرند.

 

۴. ایجاد رضایت و شاد کردن

هنگامی که تمام مراحل فوق بخوبی انجام شد و نتایج دلخواه بدست آمد، در آن صورت می­شود گفت که مشتری از داشتن خدمات شما راضی و خوشحال است،  شما می­توانید از آنها در مورد محصول جدیدتان نظرخواهی کنید و اگر نیاز به تجدید نظر دارند آن را اعمال کنید. با این کار این ذهنیت  ایجاد می­شود که حتی اگر پولی پرداخت کرده­اند یا در حال خرید هستند  شما برای آنها اهمیت قایلید. همچنین باعث فراگیر شدن نام شما در عموم خواهد شد که بسیار مفید و قدرتمند برای شماست.

بازاریابی درونگرا چیست

شما فرصت فوق العاده ای دارید تا ایده های بکر خود را  در این نوع از ویدیو به مرحله اجرا برسانید. خیال پردازی کنید و سیر زمان تاکنون و افق های آینده پیش روی کسب و کارتان را صادقانه برای مخاطبین ویدیو به تصویر بکشید و  بهترین ویدیویی را که می توانید، بسازید. مخاطبینتان آن را تحسین خواهند کرد و شما از نتیجه آن سود خواهید برد.

در مرحله اجرا ، ابتدا متن ویدیوی داستان کسب و کار خود را نگارش کنید. می توانید از سوالاتی که در زیر آمده استفاده کنید تا به ایده های جدیدی برسید و سپس یک خلاصه ۵۰۰ کلمه ای از آنچه که می خواهید ویدیویتان دربرداشته باشد، بنویسید. این ۵۰۰ کلمه شرح فراز و نشیب کسب وکار شما به صورت داستانی برای مخاطبین  ویدیو خواهد بود.

چرا کسب و کار خود را آغاز کردید؟ دلیل اصلی که در صنعت خود تبدیل به کارآفرین شدید را شرح دهید.

چطور کسب و کار خود را ارتقاء داده اید؟ چه موانعی بر سر کارتان وجود داشت و چطور بر آنها غالب شدید؟

چه زمانی کسب و کار خود را آغاز کردید ؟

آیا وقایع قابل توجهی وجود داشتند که بر کسب و کار شما تاثیر بگذارند؟

آیا مربی یا افرادی که نقش قابل توجهی در حرفه شما داشته باشند در اختیار داشتید که شما را راهنمایی کرده باشند و تاثیری بر روی آنچه که امروز هستید داشته باشند؟

دورنما و ایده ال آینده کسب و کارتان چیست؟

مشاوره رایگان

جهت دریافت مشاوره رایگان آموزشی شماره تلفن خود را وارد نمائید:

ما را دنبال کنید

فن آوران حکیم توئیتر فن آوران حکیم تلگرام فن آوران حکیم لینکداین فن آوران حکیم اینستاگرام فن آوران حکیم فیسبوک

موسسه آموزش عالی آزاد فن آوران حکیم

موسسه آموزش عالی آزاد فن آوران حکیم با بیش از 13سال سابقه در برگزاری رویدادهای آموزشی، دارای نگرشی در راستای تبدیل به موسسه برتر در زمینه ارایه خدمات آموزشی و تخصصی در زمینه‌های علوم انسانی ( مدیریت، حسابداری و مالی، بورس، زبان انگلیسی و روانشناسی و ...) و نیز ارایه خدمات مشاوره‌ای توسط متخصصین حرفه‌ای در راستای بهبود عملکرد نیروی انسانی سازمان‌ها می‌باشد.


مجوزها


 
فن آوران حکیم وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری
logo-samandehi

اطلاعات تماس

تلفن: ۳۶۲۸۲۸۰۱ (۰۳۱)
ایمیل: info@fhakim.ac.ir
آدرس: اصفهان ،بلوار ملت ،حد فاصل پل فلزی و آذر، جنب مجتمع تجاری بلوار، نبش کوچه ساسان(۲۱)، پلاک ۱۶۰، ساختمان فن آوران حکیم
کدپستی: ۸۱۷۳۶۳۳۵۳۶
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید