ارتقا توانایی­ های رهبری با دوره MBA مدیریت کسب و کار

یکی از موضوعات مهم و تاثیرگذار در مدیریت هر کسب و کار، شرکت و یا سازمان، توانایی‌های رهبران افراد آنجا می‌باشد. دوره MBA ، یک دوره بسیار تاثیرگذار در ارتقا توانایی­ های رهبری در مدیران می‌باشد.
ارتقا توانایی­ های رهبری با دوره MBA مدیریت کسب و کار - دوره mba فن آوران حکیم

 

ارتقا توانایی­ های رهبری با دوره MBA مدیریت کسب و کار

یکی از موضوعات مهم و تاثیرگذار در مدیریت هر کسب و کار، شرکت و یا سازمان، توانایی‌های رهبران افراد آنجا می‌باشد. دوره MBA ، یک دوره بسیار تاثیرگذار در ارتقا توانایی­ های رهبری در مدیران می‌باشد.

توانایی های رهبری کدامند؟

 

توانایی تحلیلی رهبری

مهارت‌­های تحلیلی توانایی تصمیم ­گیری صحیح و حل مسئله می‌­باشد. برای رشته‌­هایی مثل حسابداری، افراد حرفه­ای از مهارت­‌های تحلیلی برای انجام کارهای روزمره خود از جمله محاسبه خطوط پایین و شناسایی کلاهبرداری استفاده می­‌کنند. بسیاری از دوره­‌های مدیریت کسب و کار تجزیه و تحلیل­‌های تجارت را که به دانشجویان تبدیل داده‌­ها به اطلاعات پیش­بینی شده را آموزش می‌دهد به عنوان تمرکز اصلی خود قرار داده‌­اند.

 

توانایی ریاضی رهبری

متخصصان کسب و کار باید دانش اولیه در مفاهیم ریاضی را داشته باشند تا بتوانند سواد مالی خود را به نمایش بگذارند. بسیاری حسابداری مالی یک دوره اصلی در مدیریت کسب و کار را برای این منطور در نظر می‌گیرند.

 

توانایی مدیریت پروژه رهبری

مدیریت پروژه به افراد برای پیشرفت در مسیرهای شغلی مدیریت کسب و کار کمک می­‌کند. مدیریت پروژه کارآمد عبارت است ااز: برنامه‌­ریزی دقیق، ارتباط تیمی، توانایی اولویت بندی کارها، مدیریت منابع و خرج کردن به اندازه است. در حالی که مدارک عمومی مدیریت کسب و کار اصول مدیریت پروژه را آموزس می­دهند، علاوه برآن دانشجویان می‌توانند مدیریت پروژه را به عنوان یک تخصص نیز انتخاب کنند.

 

توانایی سازمانی رهبری

مانند توانایی تحلیلی و سازمانی زیربنای دیگر صلاحیت­‌ها در سازمان مانند تصمیم­‌گیری، حل مسئله و رهبری است. در مشاغل اداری و تجاری افراد از مهارت­های سازمانی در جهت رسیدن به اهداف، توسعه و تعیین و تفویض وظایف استفاده می­‌کنند.

 

توانایی ارتباطات رهبری

مشاغلی که از مزایای مدیریت کسب و کار بهره می­‌گیرند نیازمند مهارت در ارتباط کلامی و نوشتاری هستند. رهبر تیم باید توانایی ارتباط با تمامی دینفعان در پروژه و انتقال اهداف و انتظارات را داشته باشد. پنج عنصر اصلی ارتباطات تجاری شامل همکاری، سخنرانی عمومی، گوش دادن، خواندن دیگران و ارتباطات نوشتاری می‌­باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *